Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Notat: this_feature_currently_requires_accessing_site_using_safari
Enig med frykten for at de kan sløse det bort, men vi får håpe vi har klart å lære de opp ordentlig så de velger å spareHar egen sparekonto og barnas boligkonto. Setter inn 200 kr hver måned, pluss at svigermor setter inn 100 kr hver måned. Ellers blir deler av pengegaver osv satt inn der ogvurderer å opprette en egen sparekonto i mitt navn til begge barna etter at lillebror blir født. Dette for å sikre at pengene ikke blir brukt på tull, men på f. Eks bolig. Må innrømme at jeg blir rimelig skuffa om ungene velger å bruke penger som vi har spart opp til del på f. eks russetiden..
Ja, jeg har store planer for å lære barna hva ting koster og hvorfor det er viktig å spareEnig med frykten for at de kan sløse det bort, men vi får håpe vi har klart å lære de opp ordentlig så de velger å spare![]()
Enig med frykten for at de kan sløse det bort, men vi får håpe vi har klart å lære de opp ordentlig så de velger å spare![]()
Men tror du ikke de skjønner det selv?Mine får ikke vite at de har tilgang til kontoen når de er 18 år. Når jeg var 18 og fikk tilgang til min viste d seg at jeg egentlig hadde kontroll fra jeg var 16![]()
Men tror du ikke de skjønner det selv?
Her vet eldste at besteforeldrene sparer og jeg har jo forklart hvor jule og bursdags pengene blir av. Så når han er 18 skjønner han vel at han rår over de selv??
Eller misforstår jeg deg?
Om pengene ikke flyttes, fordi det kommer brev(kontoutskrift og renteendringer) i deres navn og 18 åringer somregel er ganske godt o stand til å vite at de er myndige.Nei, hvorfor skal ungen skjønne d? Jeg har ikke tenkt å informere om at kontoen står i deres navn, og muligens blir pengene flyttet over på kontoer i våre navn så de kan få studielån osv
Om pengene ikke flyttes, fordi det kommer brev(kontoutskrift og renteendringer) i deres navn og 18 åringer somregel er ganske godt o stand til å vite at de er myndige.
Hvorfor da ikke bare spare i eget navn? Det er ikke bare-bare å flytte store beløp fra barn til foreldre i en slump dersom pengebeløp er av størrelse, da myndighetene kan se på det som at du tar fra barnet pengene deres. De vet ikke at du ikke er en som tar dem til egen vinning.Jo da, men som sagt, mulig vi flytter pengene rett før de fyller 18 år, så vi sikrer at de blir brukt til d vi vil. Bortsett fra boligsparing barn-kontoene, for de kan de kun bruke på bolig![]()
Hvorfor da ikke bare spare i eget navn? Det er ikke bare-bare å flytte store beløp fra barn til foreldre i en slump dersom pengebeløp er av størrelse, da myndighetene kan se på det som at du tar fra barnet pengene deres. De vet ikke at du ikke er en som tar dem til egen vinning.