Har barnet egen sparekonto?

• Trådstarter Trådstarter Moderator Camilla
  • Opprettet Opprettet
Selv med super mormor til mine barn, hadde jeg aldri kunnet tro t noen av våre foreldre ville spart fast til barnebarna sine. Så heldige dere er:)!

Vi sparer 1000kr hver mnd men konto er i vårt navn. Største er snart 2 år og har ialefall 35 000kr. Sparer mere til oss selv men fint å sette unna litt til egenkapital til de blir voksne.

Er virkelig de fleste så heldige at de har besteforeldre som sparer til barnebarna sine? Det hadde aldri i verden skjedd her :o

Frøkna her er Så heldig at hun har en farmor og mann som har økonomi og lyst til å spare til henne. Lillebror blir ikke like heldig da de ikke har samme far.

Ja, ungene har hver sin konto. overfører fast beløp hver måned til dem.
ellers så går sparebøssepenger, bursdag og julegave penger inn på kontoene demmes.

Seriøst!! Har alle så mye penger her at dere kan spare så mye til ungene deres hver mnd??? Har ikke sjangs til å spare noe til dem og barnetrygden den må brukes for å få endene til å møtes! De har sparebøsser og hver sin konto som penger fra bursdager og slikt går inn men ikke noe fast mnd beløp.. Håper å få d til en gang det er bedre råd....

Seriøst!! Har alle så mye penger her at dere kan spare så mye til ungene deres hver mnd??? Har ikke sjangs til å spare noe til dem og barnetrygden den må brukes for å få endene til å møtes! De har sparebøsser og hver sin konto som penger fra bursdager og slikt går inn men ikke noe fast mnd beløp.. Håper å få d til en gang det er bedre råd....
Slik er det her og.. Tror nok det er slik i veldig mange familier :)

Nei jeg sparer ikke noe fast for det har jeg ikke alltid mulighet til men putter penger på bøssa hennes eller overfører når jeg har ekstra. Så går alle enkroner på bøssa te frøkna. Eller nå må hun begynne å dele enkronene med broren da :) ellers så er det her som hos deg :)

Ja, den ene disponerer vi. Der går det inn pengegaver pluss noe arv, så sparer foreløpig ikke noe fast. Men farmora sparer fast til han på en egen konto. Så han er heldig sånn sett. Håper bare vi klarer å lære bort verdien av pengene, så de ikke blir tullet bort. :)

Ja, har sparebøsse som vi pakker nedpå penger sånn nå og da, å setter inn når den begynner å bli full.

Vi sparer fast hver måned, men ikke barnetrygden. Den trengs når den kommer, for å si d sånn.

Vi sparer et par hundrelapper til hver, hver måned.

Ja, alle tre har hver sin sparekonto. Setter inn fast 300kr hver til de pr. måned. + litt ekstra innimellom, penger til får til bursdag og til dåp..

Prøver å spare barnetrygden hver mnd, men ikke alltid det blir så mye. Den går på en konto i mitt navn som vi disponerer. Greit med en backup om det skulle trenges noe dyrt en dag og lommeboka er tynn. Ellers har han sparekonto i sitt navn hvor alt anna av penger går inn :)

Hun får 500 i mnd av pappaen og meg, farmor og farfar setter inn 300 og bestefar og bestemor 100 :) Så hun får 900 totalt da, samt at jeg sparer en liten sum i mnd i fond, så kanskje rundt 1000lappen i mnd :)

Vi setter inn 2000 kr hver måned i en egen Sparekonto til den lille. I tillegg blir alt av gaver som hn får satt inn der.
Vi spiser mye ute og bruker fort et par tusen her og der og da synes jeg det er bedre å sette dem av til sparing til den lille :)

Ja, begge ungene har det. Fast trekk hver måned, og vi setter inn ekstra ved alle høytider og bursdager.

Pr nå har de hver sin konto i mitt navn, som penger fra besteforeldre ved jul og bursdag havner på.

Planen er en tur i banken og ordne egen barnekonto og sparebøsse i løpet av ferien, men vi får se

Ja, sparer barnetrygden.
Hun har fond i Norge som hun fikk av besteforeldrene til navnefesten.

Hver gang jeg har spart 10 000kr så settes de over i fondet :)

Sign.

Back
Topp