Har barnet egen sparekonto?

• Trådstarter Trådstarter Moderator Camilla
  • Opprettet Opprettet
Ja. 200 kr i mnd til hver.
Utenom det har de sparegris de putter på selv.

Ja, sparer til hver av de så de får bil lappen når den tid kommer så ingen av oss trenger å tenke på det:) Pluss at det er nok litt mer enn det da, men da kan de kanskje kjøpe en billig bil eller no:P

Ja, begge to har.

De har en sparekonto hver og en barneBSU hver. I tillegg sparer mamma til dem. Startet å spare til barnebarna da hun fikk sitt første (min eldste). Hun sparer da på en egen konto hun kontrollerer. Hun har foreløpig 2 barnebarn.

Last edited:
De har en sparekonto i eget navn som sparebøsse, bursdag- og julegaver går på, samt penger besteforeldre sparer til de

Ja han har egen sparekonto som vi setter inn litt penger på i måneden samt farfaren setter litt inn på. Foreldrene mine opprettet fond som de setter inn penger på;-)

Har egen sparekonto og barnas boligkonto. Setter inn 200 kr hver måned, pluss at svigermor setter inn 100 kr hver måned. Ellers blir deler av pengegaver osv satt inn der og :) vurderer å opprette en egen sparekonto i mitt navn til begge barna etter at lillebror blir født. Dette for å sikre at pengene ikke blir brukt på tull, men på f. Eks bolig. Må innrømme at jeg blir rimelig skuffa om ungene velger å bruke penger som vi har spart opp til del på f. eks russetiden..

Hun har en konto her som vi setter inn på når det passer. Så har hun en konto faren sparer 300 i mnd på. Og så har farmoren en konto hvor hun sparer, der er det vist masse penger men den har ikke jeg oversikt over...

Ja gutta har sparekonto:)
Vi setter inn 500,- hver måned, og svigers setter inn 200,- i måneden:)

Er virkelig de fleste så heldige at de har besteforeldre som sparer til barnebarna sine? Det hadde aldri i verden skjedd her :o

Vi setter inn 250 hver til lillemann i mnd, han har egen konto.
Jeg setter også inn barnetrygden der, så han får rentene. Bruker trygden på større ting, som bilsete og slikt.

Ja. Setter inn månedlig, pluss ekstra til jul og bursdag.

Back
Topp