Har barna god matlyst?

Her har det blitt mindre mengder med mat den siste uka. Hun har spist godt hele tiden. Brått så vil hun ikke ha brød. Hun åpner ikke munn å vrir seg unna. Brekker seg om hun får det I munnen. Hun spiser små mengder til måltidene. Og melk er hun lei tror jeg! ER det vanlig å være litt matlei på dette alderstrinnet? Jeg lager middag.grønnsaksmoser og smoothie selv så stor variasjon. Men hjelper lite!

Vet ikke om det er normalt eller ikke, men vi var óg i en slik periode for ett par uker siden, igår spiste hun normalt igjenn.

Her går alt ned på høykant:)

Smaker på alt hun får tildelt, å har ikke nektet noe enda:)

Har også noen slike perioder, da kjører jeg på med det som er safe, altså det jeg vet hun spiser. Kjøttdeig og spagetti med smoothie etterpå, da spiser hun hele boksen, tilsvarer ett middagsglass. Så merkere jeg at hun begynner å få matlysten tilbake og da slutter jeg med det og begynner å variere igjen :) Til frokost/kvelds er det brød og smoothie eller grøt med en liten dæsh hjemmelaga jordbærsyltetøy når det er nekte-å-spise-mat periode :)

Kneipen her har slutta å eta graut og middag, samma kjøpemat eller heimalaga.. So her får ho mykje skjeva, frukt og grønnsaker i bukett/stav :p ho virka melkelei for ei stond si,men no drikke ho heldigvis godt no om dagen!:) tenke da går nok øve snart.. :)

Varierer veldig her, har hatt en god periode inntil idag, spist lite frokost, lunsj og middag. Spent på kveldsmaten nå :o

Back
Topp