Har alle kynnere?

rosasommerfugl

Forelsket i forumet
* Fra frø til Juliblomst 2015 *
Jeg har ikke følt noen kynnere ennå, er førstegangsgravid så vet jo heller ikke helt hva jeg skal kjenne, men regner med at jeg vet hva det er når de kommer? ;) hehe

Kjenner de ikke her heller. Var en natt jeg våknet og merket noe jeg tror var det, men ikke merket noe mer.
Ser at magen strammer seg innimellom da, men ikke noe ubehag eller vondt:)

Merker bare at magen blir kjempe stram. Men mine er ikke vonde heldigvis :) de kommer bare når jeg trener eller driver med fysisk aktivitet, aldri ellers.

Usikker på om jeg har kjent det :o ! Opplevd at magen kan bli veldig hard ved mye aktivitet en gang eller to men ikke spesielt vondt.... Førstegangs:)

Er også førstegangs. Jeg hadde masse kynnere hver dag fra hvertfall uke 18 til uke 26-27 hvor hele magen stramma seg, men etter det har det gitt seg ganske drastisk. Nå merker jeg det en gang iblant, men ikke hver dag. Aner ikke hvorfor, men klager ikke :P

Med nr en og to merket jeg aldri noe til kynnere. Nå med nr tre har jeg masse kynnere, men de er heldigvis ikke vonde. Så man må nok ikke ha kynnere ;)

Merket helle ikke noe til kynnere første og andre gangen.. Jordmor og de på sykehuset kommentere mot slutten at jeg hadde mye kynnere og syntes det var rart at jeg ikke merket noe selv.. Denne gangen har jeg hatt mye kynnere som har vært veldig ubehagelige..

Er førstegangs og kjenner en del kynnere, men merker at de kommer oftere enn jeg kjenner de også. Er magen stram og hard har du som oftest kynner - noen kjenner de ikke en gang, mens andre ikke klarer å stå på beina når de holder på! Tror nok alle har det, men at de oppleves så forskjellig :) når de er skikkelig ubehagelige for meg så føles det som menssmerter. Ca de samme smertene som jeg pleier å ha rett før mens!

Er også førstegangs, har kynnere, men de er ikke vonde :)
De kommer om jeg stresser for mye eller er veldig aktiv en dag :)

Kjenner bare at magen blir stram, kan være litt ubehagelig om jeg er på farta når de kommer :p

jeg har masse hver dag... spiller ingen rolle om jeg er aktiv eller ikke. trenger bare å flytte litt på meg så kommer det :p hadde det samme når jeg gikk med jenta mi også :)

Har også kynner. Mest når jeg går, ifølge jordmor så må jeg gå litt saktere :P ellers blir kynnene veldig sterke.
Ellers har jeg bittelitt kynner også når jeg sitter. Men beina opp og tadaa de forsvinner litt :D

Har mye i løpet av dagen, spes hvis jeg er i mye aktivitet..
Ofte blir magen stein hard og jeg må sette meg ned å puste.. Skikkelig ubehagelig..

Merket kynnere hver dag siden ca uke 14o_O fleste er ikke vonde. er 2gangs og hadde det samme sist..er ubehagelig å gå tur for da slipper de aldri taket og gir en slags nedpress.

Hvordan har fødselene deres vært i forhold til hvor godt dere merker kynnere? Har det noen sammenheng med hvor vond fødsel blir og hvor godt man har merket kynnere? Bare nysgjerrig:)

Jeg kjente ikke noe med første, denne gangen har jeg kjent det i enkelte situasjoner men ikke mange.

Jeg er tredjegangs, og dette er første gang jeg har merket kynnerne. De ble plagsomme allerede i uke 17. Jeg kjenner det på pusten først, det kjennes som et trykk mot brystet, og jeg blir tungpustet. Jeg teller meg gjennom, de varer sjelden lenger enn 30 sekunder.

Alle har kynnere, men hvor mye man kjenner varierer nok. Kynnerne er en naturlig del av svangerskapet, og de er der hele tiden, selv om du ikke kjenner dem. Det er jo bare livmoren som trekker deg sammen i forberedelse til fødselen. Jeg får bare knallhard mage, men plages ikke nevneverdig av dem og har aldri syntes de har gjort vondt...

Back
Topp