Har alle godtepose i barnebursdag (inspirert)?

Rart at barn ikkje tåler andre som gjør ting annleis.
Helt ekstremt faktisk. Men de godteposene blir dyre. Og var så mange i den klassen altså. Tenkte at på ett tidspunkt måtte det slutte. De begynner blir større og større for hvert år. :) Jeg var vel bare den første som slutta med det og reaksjonen lot seg ikke vente. Barn er ikke akkurat så flinke alltid å skjule følelsene sine der :p

Helt ekstremt faktisk. Men de godteposene blir dyre. Og var så mange i den klassen altså. Tenkte at på ett tidspunkt måtte det slutte. De begynner blir større og større for hvert år. :) Jeg var vel bare den første som slutta med det og reaksjonen lot seg ikke vente. Barn er ikke akkurat så flinke alltid å skjule følelsene sine der :p

Kor gammel er dei? Tenkte å slutte i 12-13 års alder eg.

Aldri levert ut godteposer, synes det er noe ordentlig tull og når man har barn med allergi i tillegg er det ett mareritt.
Jeg må alltid samle inn disse posene og spare de til helgen kommer og kjøpe ting til det barnet som har allergi.
Vi har levert popcorn engang i en pose, det ble ikke godt mottatt. Da var vi kjipe som ikke ga de godteri. Vi serverer frukt isteden :)

Ja, det har hvert godteposer her. Men gjerne bare et par biter med godis og et par andre ting søm sprettball, såpebobler, ballong osv. Veldig stas for barna.
Noen ganger må de lete etter skatten, noen ganger fisker de.

Samme her. Fyller dem ikke akkurat til randen; de får stort sett 3-4 snopeting, tatoveringer, såpebobler og annet dilldall.

Aldri levert ut godteposer, synes det er noe ordentlig tull og når man har barn med allergi i tillegg er det ett mareritt.
Jeg må alltid samle inn disse posene og spare de til helgen kommer og kjøpe ting til det barnet som har allergi.
Vi har levert popcorn engang i en pose, det ble ikke godt mottatt. Da var vi kjipe som ikke ga de godteri. Vi serverer frukt isteden :)

Så kjedelig med en sånn reaksjon. Mellomste her snakker fortsatt om at han fikk et pappbeger med popcorn i t selskap for ett par siden, ungene syntes det var kjempestas. Frukt er alltid kjekt, vi pleier å lage fruktspyd.

Ser den med allergier, veldig kjedelig når ungene får noe de ikke kan spise. Jeg pleier å skrive på invitasjonen at jeg ønsker å vite det om barna ikke kan spise noe, så vi slipper å klusse det til for noen.

Alltid godteri poser her. Men de innholder nesten mer leker enn godteri som regel. Også er bursdagene på lørdag eller søndag siden de fleste som bor her er pendlere og sent hjemme.

Så kjedelig med en sånn reaksjon. Mellomste her snakker fortsatt om at han fikk et pappbeger med popcorn i t selskap for ett par siden, ungene syntes det var kjempestas. Frukt er alltid kjekt, vi pleier å lage fruktspyd.

Ser den med allergier, veldig kjedelig når ungene får noe de ikke kan spise. Jeg pleier å skrive på invitasjonen at jeg ønsker å vite det om barna ikke kan spise noe, så vi slipper å klusse det til for noen.

Det var ikke stas her, så vi gjør ikke det igjen.
Jeg synes folk ikke forstår helt allergi, forstår hva det menes når man ikke kan spise sånn og sånn, likevel blir det servert både det ene og andre når det er bursdag. Så jeg er ikke så fan av dette, og er dermed en av de kjipe som ikke sender med godteri hjem.
Fruktspyd er gøy :)

Det var ikke stas her, så vi gjør ikke det igjen.
Jeg synes folk ikke forstår helt allergi, forstår hva det menes når man ikke kan spise sånn og sånn, likevel blir det servert både det ene og andre når det er bursdag. Så jeg er ikke så fan av dette, og er dermed en av de kjipe som ikke sender med godteri hjem.
Fruktspyd er gøy :)

Nei, det er mange som virker å tenke at det ikke er så farlig. Eldstemann tålte ikke kumelkprotein da han var yngre og det var ikke lett når vi skulle spise hos andre.

Dumt at det skal være sånn at man blir sett på som kjip om godteriet droppes, men så lenge bursdagsbarnet er fornøyd med dagen får vel gjestene bare tåle det :-p

Her er det vanlig å fiske pose eller finne den i skattejakt. Men det er ofte kun litt godteri, og heller noen litt sunnere alternativer og noe ikke spiselig i

Vi har godtepose, men mesteparten er fylt med såpebobler :p

Vi hadde godtepose i fjor, men ikke mye godteri oppi. De fisket dem opp fra underetasjen :) er vant til at de får med noe godteri hjem, enten at de kan ta med litt fra en pinata, at drar på skattejakt eller noe sånt. Ville ikke forventet det, og barna mine er for små til forventninger. Eldste er heller ikke så veldig interessert i godteri.

Jeg ser at mange her gir små ting istenfor/ i tillegg til godteri. Synes for så vidt det er bedre enn godteri. Men er det slik at barna som er gester forventer å få «gave» i bursdager? Mulig jeg er litt utdatert på bursdagsfronten, men når jeg var liten var det kun bursdagsbarnet som fikk gaver. Bursdag handlet om mat, kake og bursdags leker ikke forventningen om godtepose. Synes det er skremmende å lese her om barn og foreldre som reagerte kraftig ved fravær av godtepose.

Jeg ser at mange her gir små ting istenfor/ i tillegg til godteri. Synes for så vidt det er bedre enn godteri. Men er det slik at barna som er gester forventer å få «gave» i bursdager? Mulig jeg er litt utdatert på bursdagsfronten, men når jeg var liten var det kun bursdagsbarnet som fikk gaver. Bursdag handlet om mat, kake og bursdags leker ikke forventningen om godtepose. Synes det er skremmende å lese her om barn og foreldre som reagerte kraftig ved fravær av godtepose.
Hos oss ble det brukt som en ekstra aktivitet i bursdagen (som nevnt fisking og skattejakt), og det var kjempespennende :happy: jeg tenker at dette er noe hver og en får finne ut av selv, og folk får godta om det blir eller ikke blir.

Ingen godtepose her, setter frem litt på bordet når kakene serveres :) heldigvis det som er vanlig her ;)

Nei da ingen forventer
Ingen ble sure heller da vi sluttet å ha godtepose

Back
Topp