Har alle godtepose i barnebursdag (inspirert)?

Stolt mamma

Forumet er livet
Septemberbarna 2019
Så en annen tråd her inne om godteposer i barnebursdag. Her blir det ikke barnebursdag før neste år for storebror, men det har ikke falt meg inn å dele ut godteposer. Først kake i bursdag og så godteri med seg hjem. Blir jo en del bursdager og dermed en del godteri, som ikke er helt bra. Lurer derfor på om det kun er jeg som tenker sånn?

I klassen til jentungen har samtlige hatt godteposer i bursdagene sine bortsett fra jenta mi. Jeg syns det er tull å sende godteri med barna hjem rett før leggetid. Så vi har brukt godteri som pynt på bordet i bursdagen så de har kunne spise det samtidig som kaker, så har vi ryddet vekk.

Eg brukte pinjata sist. Då fikk dei litt kvar, som dei åt opp mens dei leikte.

Jeg er oppvokst med at det var vanlig med godtepose. Typisk at vi stod og fisket etter, og en voksen hang på "snøret" :p vi har enda ikke begynt med barnebursdag, men trenger vel ikke nødvendigvis å fylle godteposen til randen? Evnt putte oppi andre småting i tillegg til litt godt:) det er hva jeg ser for meg :)

Jeg er oppvokst med at det var vanlig med godtepose. Typisk at vi stod og fisket etter, og en voksen hang på "snøret" :p vi har enda ikke begynt med barnebursdag, men trenger vel ikke nødvendigvis å fylle godteposen til randen? Evnt putte oppi andre småting i tillegg til litt godt:) det er hva jeg ser for meg :)

Fikk godteposer når jeg og var liten, men da ble det meste, om ikke alt spist opp i bursdagen. Nå deler de dem ut i ganga når gjestene går..

Har delt ut såpebobler også jeg. Hender de er til salgs for under 10kr stk på Nille. Brukte en Pinata i fjor, fylt med masse Haribo-godterier som var i små poser, og kjærligheter fra Taxfreen på Gardermoen. Ungene måtte prøve ganske lenge før de fikk kål på pinataen, og hadde det gøy med å samle godterier etterpå. De fikk sånne småposer av meg til å samle det opp i, og tok med seg eventuelle rester hjem.
Vi har fått låne barnehagen gratis til bursdagsfeiringer, og ungene har da spist pølser/pizzaboller og fått sjokoladekake og kanelsnurrer. Unger flest spiser ikke for mye, så det har aldri vært noe problem.

Fikk godteposer når jeg og var liten, men da ble det meste, om ikke alt spist opp i bursdagen. Nå deler de dem ut i ganga når gjestene går..
Den ser jeg at er litt unødvendig, da henger jeg mer med. Vi hadde det alltid som en aktivitet (slik som ble nevnt på andre tråden også) ved f.eks å fiske den. Spise litt godteri og så leke videre :)
Slik foregikk det i "gamle dager" her :p

Nå har ikke min feiret barnebursdag enda, men andre barn her har godtepose, men de deles ut eller er en del av skattejakt rett etter mat og kake, så det spises stort sett opp i bursdagen.

Ville egentlig ikke falt meg inn å lage poser som skulle sendes med barna hjem...

Ja, det har hvert godteposer her. Men gjerne bare et par biter med godis og et par andre ting søm sprettball, såpebobler, ballong osv. Veldig stas for barna.
Noen ganger må de lete etter skatten, noen ganger fisker de.

Vi har godteposer i bursdagene, men vi har bare litt i hver pose, og de spises gjerne opp før barna drar fra bursdagen Barna får godteposer ved å «fiske» eller så har vi skattejakt.

Det er ikke noe problem med litt godteri i en pose i tillegg til litt kake, tenker jeg. Evt. kan man jo servere mat først, også godtepose, i stedet for kake, om man vil være veldig rigid på det. ;)

Nå er min bare 16 mnd, men når den tid kommer så vil vi har "godteposer" med andre ting enn snop i. Har vært i flere bursdager hvor de har fått en liten ting istedet (klistremerker, rosinpakke, osv), og ungene er kjempeglad for det. :)

Kommer også til å forsøke så langt det lar seg gjøre å ha litt sunnere alternativer. Grove pizzasnurrer, fruktspyd, kake søtet med banan istedetfor mye sukker. :)

Ja, vi gir godteposer.

Her pleier alle å feire bursdager sammen gjerne 4-5 stk, så blir ikke så mange besøker. Også pleier besøkene være på helg.

Er ikke hauger med snop i de posene, våre barn får ikke så mye snop ellers, så ikke noe problem at de får litt i en bursdag:)

Vi hadde alltid godteposer i bursdager da jeg var mindre. Jeg husker det var såå gøy! Vi hadde også sånne leker, som for eksempel å fiske etter posene eller ha "godtepose-jakt". Utrolig moro! Det vil jeg gjøre i bursdag til lille her også når den tid kommer, hun er bare 9 måneder gammel enda :p

Jeg slutta med godteposer jeg. Og herregud for noen sure unger altså :p I eldste sitt selskap. Mye på bordene. Men det var sånn 16 kjempefornærma småjenter det :p De ville jo ha smågodtpose hjem de må skjønne.

Måtte forklare de at det sto fritt på bordet å forsyne seg.

Måtte tom forklare foreldre dette :p Siden enkelte unger så ut som jeg hadde skjelt de ut altså :p Men etter jeg slutta, slutta mange andre også gitt. Heller på bordet. Neste selskap var det ingen fornærma da haha !

Jeg slutta med godteposer jeg. Og herregud for noen sure unger altså :p I eldste sitt selskap. Mye på bordene. Men det var sånn 16 kjempefornærma småjenter det :p De ville jo ha smågodtpose hjem de må skjønne.

Måtte forklare de at det sto fritt på bordet å forsyne seg.

Måtte tom forklare foreldre dette :p Siden enkelte unger så ut som jeg hadde skjelt de ut altså :p Men etter jeg slutta, slutta mange andre også gitt. Heller på bordet. Neste selskap var det ingen fornærma da haha !

Rart at barn ikkje tåler andre som gjør ting annleis.

Back
Topp