Handler dere tøy til barnet rett før behovet dukker opp?

Min eldste er 5 år og har så langt ikke brydd seg om at tøyet er brukt, så vi har handlet inn GODT i forkant hele veien - fra loppemarked og privatpersoner. På loftet har jeg (siste opptelling) 12 bananesker med klær i større størrelser enn hun bruker nå, sortert etter størrelse og type, klart til å ta ned og bruke når hun får behov. Esker markert "vintertøy 5-6 år", "sommertøy 5-7 år", "penkjoler 6-10 år", etc. Har også sikkert 10+ par sko som fremdeles er for store.

Når babyen kommer har jeg alt storesøster brukte liggende i tilsvarende esker, pluss litt vi kjøpte til storesøster og aldri fikk brukt, så det er bare de få plaggene som ble helt utslitt/rotet bort som må erstattes.
 
Nei, alltid i forkant, da får jeg handlet billig på salg eller brukt :) kjøper svært sjeldent til ordinær pris eller ved behov
 
Prøver å være litt i forkant, sønnen min vokser så fort så det er liksom ikke vits å kjøpe nytt i str han bruker.
 
Litt både og. Handler i forkant hvis jeg kommer over tilbud blant annet [emoji4] men kan ikke handle klær for lenge før de blir passende, for da glemmer jeg det og kjøper nytt [emoji13]
 
Prøver å være litt i forkant, men det er litt vanskelig også. Både fordi jeg ikke vet hvor store de er blitt frem til det kan brukes, og fordi det er så forskjell i str på merkene :confused:
 
Både og. Handler når jeg ser noe jeg virkelig liker. Til minstejenta på snart 1 år har jeg handlet helt opp til str 98. Hun bruker str 80 og 86. Er veldig glad i rosa, så jeg har funnet klær jeg virkelig liker i den fargen. Det hender jeg kjøper vinterdress eller regntøy på salg. Til gutten min på 2 år har vi mye i 92 og 98. Han bruker begge deler. Endel var kjøpt når han var mindre og endel er kjøpt nå. Jeg kjøpte dresser av verdi 1300 kr for ca 400kr pr stk i vinter. Tenåringsjenta velger selv.
 
Handler alltid i forkant, mye å spare!
 
Back
Topp