Handler dere tøy til barnet rett før behovet dukker opp?

VictoriaH

Ventende
Assistert-jentene
August 2018
Oktobergull 2022
Eller handler du i forkant hele veien?

Yttertøy spesielt er jo dyrt og man kan spare mye på å handle utenom sesong. Nå i disse dager er vel kanskje verste tiden å handle ting til barnehagestart på.
 
Handler alltid i forkant
Nå er det masse tilbud så det kjøpes i neste str
 
Både og. Har bommet litt med størrelse når jeg har kjøpt til neste sesong. Men da fordi hu er liten for alderen. Liker godt å handle på salg da. Så har hu 2 søskenbarn hun har arva fra, veldig digg! Fått mye brukbart fra de som vi bruker i bhg.
 
Handler stort sett når jeg kommer over noe på salg, gjerne i forkant. Sparer neppe noe særlig med penger da det ofte blir kjøpt litt mer enn nødvendig..."det er jo kjekt å ha og sååå billig..." :hilarious: :rolleyes:
 
Handler ofte i firkant. Har gått på et par smeller og kjøpt for stort yttertøy og ungene har måttet brette opp armer og ben, men nå begynner jeg å få litt erfaring og gjør sjeldent bomkjøp. Lillesøster arver så blir uansett brukt.
Har f.eks kjøpt inn reima parkdress og en vinterdress til 70% som skal brukes denne høsten og vinteren. Spart noen tusen der.
 
Både og. Syns det har vært vanskelig å beregne størrelse, og hatt noen sommerklær som passa på våren, og høstklær som var alt for små når høsten kom.

Ei i barselgruppa mi har en bitteliten unge, så de klærne kjøpt inn til barnehagestart er fortsatt tre størrelse for små nå.. blir vel å passe til neste år.

Så syns det er greit å kjøpe litt om man finner det på tilbud, men i endel tilfeller så har kanskje behovet endra seg litt, eller man oppdager noe om hva man liker/Ikke liker, og da er det kjipt å sitte med masse klær som ikke funker.

Har derimot kjøpt store lass med bruktklær, det er der de virkelige kuppene er. Spesielt om man kan kjøpe utenfor sesong.
 
Handler på salg på slutten av forrige sesong i hovedsak. Mye penger å spare på det, og alltid noen som vil kjøpe det nytt om det skulle bli bomkjøp! :)
 
Både og. Handlet vinterdress på salg i vår eksempelvis, klær og yttertøy går som oftest fint å gjette på med min. Men sko sjanser jeg sjeldnere på, der er det så veldig fort gjort å få små eller store.
 
Stort sett når behovet oppstår. Som gjerne er midt på sesongen. For vintertøyet fra i fjor har en tendens til å være for smått rundt jul.

Også er butikkene lagt opp til at man er tidlig, så nå er ikke en dum tid å handle høsttøy, det har jeg funnet til god pris. Goretexsko også. Det er nemlig vintertøy og cherrox som kommer i butikken nå. Rundt jul når vi kanskje må ha nye vintersko kommer de på salg.
 
Handler alltid inn på forhånd. Mangler kun en dress til og et par nye luer, da guttungen ikke ville ha kivat lue i år, så er vi klare for vinteren. Vi trenger nok litt mer ull, men tar det til BF i November ;)
Våren er alt påbegynt og hverdsgsklær handler jeg inn året rundt.
 
Noe, men ikke alt nå lengre. Tidligere år ja.

Men nå vokser de veldig i rykk og napp gitt. Begge to, 12 åringen har strekt seg en del i sommer ser jeg, best at hu blir med og prøver og minste på 7.5 år også bør være med og prøve. De har jommen vokst dette året [emoji848] Ingen av de holder seg til størrelsene som er aldrene deres, om man skal gå utifra de.
 
Handler i forkant på salg. Aldri bommet og sparer mye ved å tenke langsiktig med klesinnkjøp.
 
Om jeg bommer så selges det igjen , men har vel i grunn gjort maks 10 bomkjøp på 12 år , så det er ikke noe stort problem .
 
Stort sett når behovet oppstår. Som gjerne er midt på sesongen. For vintertøyet fra i fjor har en tendens til å være for smått rundt jul.

Også er butikkene lagt opp til at man er tidlig, så nå er ikke en dum tid å handle høsttøy, det har jeg funnet til god pris. Goretexsko også. Det er nemlig vintertøy og cherrox som kommer i butikken nå. Rundt jul når vi kanskje må ha nye vintersko kommer de på salg.
Hvor har du funnet Goretex? Det mangler vi
 
Kjøper litt før behovet melder seg som regel. Enten fordi det er på salg eller fordi jeg likte noe veldig godt.

Veldig sjelden jeg betaler full pris på noe, det skal sies.
 
Hvor har du funnet Goretex? Det mangler vi
Det var restesalg på obs så det var flaks å finne størrelsen, fant bare til en unge der rett nok. Yngste nektet å få nye sko, så henne tar jeg en en annen gang. For hun må prøve. Ikke alt vi får på henne og de hadde uansett ikke de skoene hun burde ha der.

Restesalg for det er dock boots som kommer frem nå.
 
Eller handler du i forkant hele veien?

Yttertøy spesielt er jo dyrt og man kan spare mye på å handle utenom sesong. Nå i disse dager er vel kanskje verste tiden å handle ting til barnehagestart på.

Noe handles i forkant, men jeg handler ikke sko uten å prøve, eller klær i lang tid i forveien. Man slipper unna sesongvarer og "salg" når man handler mest brukt. ;)
 
Det var restesalg på obs så det var flaks å finne størrelsen, fant bare til en unge der rett nok. Yngste nektet å få nye sko, så henne tar jeg en en annen gang. For hun må prøve. Ikke alt vi får på henne og de hadde uansett ikke de skoene hun burde ha der.

Restesalg for det er dock boots som kommer frem nå.
Ah obs er langt unna så da får jeg nok lete andre steder
 
Back
Topp