Han så ikkeno...

Det er fordi du er ekstremt tidlig :) hjertet begynner ikke å slå før 5+6 ca. Embryoet er jo bare 1 mm nå:) tror ikke man ser det engang med supertopp utstyr :) ikke stress, det er ikke godt for deg. Se framover til den tid når du får se en baby på ultralyd. Det går fort <3
Takk:dance008
 
på utvendig ul... :-/
Skal tilbake om en uke, men sååå urolig nå for at det er noe galt! :-(
Noen som har erfaring med utvendig så tidlig?
Sjønner ikke hvorfor han tok utvendig så tidlig?? Da er det jo ikke rart det var vanskelig å se noe..anbefaler jo innvendig til iallefall uke 7.
 
Som alle de andre her sier, det er egentlig altfor tidlig til å se "noe" annet enn fortykkede slimhinner.
Så kommer det selvsagt an på kvaliteten på apparatet til legen.
Det er snakk om millimeterstore fnugget akkurat nå, så ikke rart det ikke var noe å se.
Nei, nå håper jeg du roer deg med at du er gravid enn så lenge, og prøver å senke skuldrene. =)
 
Som alle de andre her sier, det er egentlig altfor tidlig til å se "noe" annet enn fortykkede slimhinner.
Så kommer det selvsagt an på kvaliteten på apparatet til legen.
Det er snakk om millimeterstore fnugget akkurat nå, så ikke rart det ikke var noe å se.
Nei, nå håper jeg du roer deg med at du er gravid enn så lenge, og prøver å senke skuldrene. =)
Ja, det var det han sa han så..
Fortykkede slimhinner!

Er jo enda kjempegravid i symptomer, så innerst inne tror jeg vel det er bra.
Men har jo mistet 3 ganger før, hvor jeg også trodde alt var bra.. :(
Men jeg prøver å være positiv! :p
 
Tok innvendig ul 5 uker på vei, så ingenting, og kon tilbake 7 uker og så en liten knappenål , i tredje svangerskap tok jeg utvendig uke 6 og så egentlig bare en tom sekk, kon tilbake uke 12 og så en bebi :)
 
Sniker fra mai, og ja, er aaaltfor tidlig til å se noe. Frem til 5+0 er regnes det ikke som mulig å se noe på ultralyd overhodet, da er graviditeten kun mulig å oppdage ved blod/urin. Når du er 5-6 uker på vei kan svææært gode helsepersonell se graviditet på ultralyd, og da helst innvendig ul, med mindre utstyret er godt og alt ligger til rette for gode bilder. Så pust med magen og vent til du er lengre på vei (og tips legen din om å lese seg litt opp!) :)
 
Sniker fra mai, og ja, er aaaltfor tidlig til å se noe. Frem til 5+0 er regnes det ikke som mulig å se noe på ultralyd overhodet, da er graviditeten kun mulig å oppdage ved blod/urin. Når du er 5-6 uker på vei kan svææært gode helsepersonell se graviditet på ultralyd, og da helst innvendig ul, med mindre utstyret er godt og alt ligger til rette for gode bilder. Så pust med magen og vent til du er lengre på vei (og tips legen din om å lese seg litt opp!) :)

Hehe! :)
Tusen takk for svar!
Er roligere nå, tenker at om noe var gærnt ville vel ikke symptomene bli sterkere?!
Kvalmen er blitt værre siste 2-3 dager..
 
Hehe! :)
Tusen takk for svar!
Er roligere nå, tenker at om noe var gærnt ville vel ikke symptomene bli sterkere?!
Kvalmen er blitt værre siste 2-3 dager..
Høres helt normalt ut :)
 
Hehe! :)
Tusen takk for svar!
Er roligere nå, tenker at om noe var gærnt ville vel ikke symptomene bli sterkere?!
Kvalmen er blitt værre siste 2-3 dager..

Så bra :) Og det er jo ikke alle som har sterke symptomer uansett, jeg er over 30 uker på vei, og har vel enda ikke hatt en dag med mye symptomer, altså, utover manglende menstruasjon, voksende mage og en baby som turner, så har jeg hverken vært kvalm, hatt bekkenproblemer etc, ikke et eneste "normalt" svangerskapssymptom, så ikke bli redd heller om symptomene skulle bli roligere også. Prøv å pust med magen, tenk at du blir godt fulgt opp (det høres jo sånn ut), og at det høres ut som du snart får sett lille bønna på ultralyd, bare legen tar det på riktig tidspunkt :)
 
Så bra :) Og det er jo ikke alle som har sterke symptomer uansett, jeg er over 30 uker på vei, og har vel enda ikke hatt en dag med mye symptomer, altså, utover manglende menstruasjon, voksende mage og en baby som turner, så har jeg hverken vært kvalm, hatt bekkenproblemer etc, ikke et eneste "normalt" svangerskapssymptom, så ikke bli redd heller om symptomene skulle bli roligere også. Prøv å pust med magen, tenk at du blir godt fulgt opp (det høres jo sånn ut), og at det høres ut som du snart får sett lille bønna på ultralyd, bare legen tar det på riktig tidspunkt :)

Åååh, så godt å lese!! :)
Jeg har hatt hyperemesis med begge de jeg har, så blir sikkert litt bekymra om jeg ikke begynner å spy snart! Hehe!! :p
 
Jeg var på ul når jeg var 6+1, og da tok han innvendig ultralyd. Han sa det var altfor tidlig med utvendig ultralyd da:)
 
Sniker fra Juni.
Kjempe rart at han tok utvendig ultralyd så tidlig!!! Rart egentlig at han prøvde å ta ultralyd i det hele tatt, for kan være vanskelig å finne noe som helst både innvendig og utvendig så tidlig! Jeg var på ultralyd første gang i uke 8, tok innvendig og til og med da sa hun at det var en mulighet for at hun ikke så noe enda. Da jeg var på ultralyd i uke 12 sa han at han først skulle se om han fant noe utvendig, men ikke rart om det måtte bli innvendig.
Dumt at leger gjør sånne ting alt for tidlig, skaper bare unødvendig bekymringer :(
 
Er så godt å lese svarene deres!!
Føler meg av og til litt dum som gleder meg over graviditet, fordi det jo ikke er sikkert det går bra.
Men blir mye mer positiv når jeg leser det dere skriver! :) <3
 
Det ble tatt innvendig ul på meg da jeg var 5+6, og da så vi en liten prikk inni en svart ring, med et bankende hjerte. Men det var litt vanskelig å finne, så er ikke rart han ikke fant noe utenpå :)
 
Jeg synes det er utrolig merkelig gjort av en lege/gyn å velge utvendig nå. Han burde jo visst at han kunne stresse deg ved å ikke finne noe, og at det var stor sjanse for å ikke se noe... Høres ut som en som ikke har peiling....
 
Back
Topp