Han drikker ekstremt mye

Lisse86

Forelsket i forumet
Gjør deres 2 åringer det?
Han har aldri drukket masse. Helt fra jeg ammet han og til nå, mer enn andre barn.
Men de siste 2 ukene har han drukket mye mer enn det igjen. Spør etter vann hele tiden. Kan våkne midt pp natten for å spør om drikke. Han han drikker da store mengder.
Her om dagen måtte jeg skifte fulle tissebleier både kl 16, 17 og 18 samme kveld. De var så fulle at bleia hang.
Om natten kan han også være gjennomvåt.
drikker deres så mye?
Barnehagen sier også han drikker mye mer enn de andre barna. Han har gått ned 500 gram også i det siste. Ikke rart det hvis han drikker seg mett
 
Tror jeg hadde valgt å ta en tur til fastlegen. Det er ikke sikkert det er noe, men sterk tørste kan være et tegn på diabetes.
 
Enig med volven! Ville tatt han med til legen for det høres ikke riktig ut.

Vår drikker mye dersom hun får melk eller juice, men tørstedrikker kun små mengder vann om gangen. Drikker kanskje 1/2 glass vann til middag f.eks.
 
I dag skrev de ned i barnehagen hva han hadde drukket. De har alltid lagt merke til han drikker mer enn andre, men aldri notert ned noe.
Han var i barnehagen fra 9-1430 i dag. Da hadde han drukket MASSE melk til mat kl 10. Kl 11 spurte han om vann da han var tørst. Drakk 4 halve IKEA barneglass. Kl 12 drakk han 1/2 glass vann til middag. Kl 1330 spurte han om vann igjen. Drakk da 1/2 glass. Syntes ikke det hørtes ekstremt ut i forhold til hjemme Men han drikker mye mye med enn de andre.
Når vi pusser tennene avslutter han med å drikke 1,5 glass vann.
Føler ikke jeg kan si nei til drikke heller. Han er jo tørst. Det er ca 1 t etter kveldsmat hvor han i tillegg har drukket mye.
Får kanskje ringe legen.
Han har tisset igjennom hver dag i bhg også de siste 2 ukene [emoji30]
 
I dag skrev de ned i barnehagen hva han hadde drukket. De har alltid lagt merke til han drikker mer enn andre, men aldri notert ned noe.
Han var i barnehagen fra 9-1430 i dag. Da hadde han drukket MASSE melk til mat kl 10. Kl 11 spurte han om vann da han var tørst. Drakk 4 halve IKEA barneglass. Kl 12 drakk han 1/2 glass vann til middag. Kl 1330 spurte han om vann igjen. Drakk da 1/2 glass. Syntes ikke det hørtes ekstremt ut i forhold til hjemme Men han drikker mye mye med enn de andre.
Når vi pusser tennene avslutter han med å drikke 1,5 glass vann.
Føler ikke jeg kan si nei til drikke heller. Han er jo tørst. Det er ca 1 t etter kveldsmat hvor han i tillegg har drukket mye.
Får kanskje ringe legen.
Han har tisset igjennom hver dag i bhg også de siste 2 ukene [emoji30]
Kanskje ikke nekte drikke, men begrense mengde? Iallfall melk til mat tenker jeg. At det f.eks. er nok med 2 kopper melk, for å forhindre at han drikker seg mett. For så å få vann når han ber om mer? ;)
Når han er tørst etter tannpuss f.eks så holder det kanskje med et glass?
Vi pleier ofte å begrense mengden drikke, selv om hun ikke drikker spesielt mye. Vi sier at nå er det nok å nå må hun heller spise, eller at hun ikke får mere enn et glass vann om natta.
 
Jeg ville kontaktet lege.
Noen drikker bare mer enn andre, men jeg ville likevel sjekket opp i forhold til diabetes - spesielt når han i tillegg har gått ned i vekt..
Sønnen til ei venninne ble sjekket for det samme pga at han drikker store mengder vann. Men de fant ingenging. Greien hans er at ved ammeslutt fikk han vannflaske isdetet, og det har blitt hans "kos", slik at han ofte koser seg med vannflasken og dermed får i seg mye væske. Jeg mener de fikk beskjed om at det er helt i orden så lenge det bare er vann og det ikke virker som at det går utover matinntaket hans..
 
Jeg ville å kontraktet lege.. for syns dette minner meg veldig mye om et barn jeg vet om som fikk diagnosen diabetes av samme årsak!
 
Har kontaktet lege. Fikk time 8 dager frem i tid. Mannen blir stressa over at det er så lenge til, og barnehagen presser på.
Så ringte igjen i dag, og skal sjekke blodsukkeret på labben i morgen.
Føler de syntes jeg maser helt utrolig mye.. Hater å føle meg til bry. Men hvis det er diabetes er deg jo alvorlig
 
Har kontaktet lege. Fikk time 8 dager frem i tid. Mannen blir stressa over at det er så lenge til, og barnehagen presser på.
Så ringte igjen i dag, og skal sjekke blodsukkeret på labben i morgen.
Føler de syntes jeg maser helt utrolig mye.. Hater å føle meg til bry. Men hvis det er diabetes er deg jo alvorlig

Du har all grunn til å presse dem litt uten å føle deg til bry! håper dere får resultater raskt da!
 
Har kontaktet lege. Fikk time 8 dager frem i tid. Mannen blir stressa over at det er så lenge til, og barnehagen presser på.
Så ringte igjen i dag, og skal sjekke blodsukkeret på labben i morgen.
Føler de syntes jeg maser helt utrolig mye.. Hater å føle meg til bry. Men hvis det er diabetes er deg jo alvorlig
8 dager er ikke lenge. Hvis han hadde hatt diabetes så ville dere muligens sett flere tegn kanskje, som tretthet/uopplagt o.l.

Men man skal ha rett til å mase dersom man føler seg usikker ;)
 
Fått påvist diabetes 1. Vi er innlagt 2-3 uker [emoji20] stakkars liten
 
Masse lykke til fremover! Blir nok bedre tider nå når han har fått diagnose og kan behandles :) dere alle kommer til å få det bedre ;)
 
Fått påvist diabetes 1. Vi er innlagt 2-3 uker [emoji20] stakkars liten

Så bra at dere ble tatt på alvor og fikk oppfølging så raskt. Men utrolig trist at han faktisk har diabetes :( Godt at dere blir tatt godt hånd om!
 
Lykke til, det går nok kjempefint :) er diabetiker selv og hatt det fra jeg var lita. Det er en omstilling men langt ifra det verste man kan få :) Diabetes forbundet har mye informasjon og det er lov å spørre om du lurer på noe :)
 
Takk alle sammen [emoji4]
Det ble sikkert en litt dramatisk "vending" for dere, men nå er dere i de beste hender og han blir nok veldig godt tatt vare på!! :)
Masse lykke til!
 
Fått påvist diabetes 1. Vi er innlagt 2-3 uker [emoji20] stakkars liten
Ånei, så trasig :(

Vil tro det er hardt å ta innover seg.

Bra dere tok symptomene på alvor og fikk legetime så raskt.
 
Uff, for en skremmende beskjed og få, men bra dere får hjelp. God bedring til lillemannen♡
 
Back
Topp