Halsbrann!!

SkogHuldra

Forelsket i forumet
Holder på å bli gal av halsbrann!!!! Det svir til og med i ørene når det er som verst. Gaviscon tabletten er bare tull. De klistrer seg mere i tennene en hva de demper syra! ... råd?

Holder på å bli gal av halsbrann!!!! Det svir til og med i ørene når det er som verst. Gaviscon tabletten er bare tull. De klistrer seg mere i tennene en hva de demper syra! ... råd?
Samarin og O'boy er det eneste som lindrer litt her! Men har mange kjerringråd på lager:
- Rør ut ei teskje bakepulver i et glass lunkent vann og drikk.
- Ei teskje natron (enten direkte i munnen eller rør ut i et glass vann).
- Spis ei teskje bringebærsyltetøy.
- Lovehearts (sånne sukkertøy).
- Sug på en sukkerbit.
Håper du finner noe som hjelper! :-)

Skal prøve o'boy.. lovehearts funker ikke.. panikk kjøpte 5 ruller her en dag. Tok noen av en pakke, og syntes det bare ble værre.. så de får ligge i fred...

Takk for råd!

Mandler hjelper mot min halsbrann! :)

*sniker fra februar*

Dette plages jeg med også! I begynnelsen var melk redningen, men nå må jeg ty til fruktsalt.

Jeg også plages mye av halsbrann. Jeg synes gaviscontabletten er fin, men må alltid ta to og har utviklet "egen teknikk" på hvordan de må tygges :) Det er nok veldig individuelt. Jeg for min del kan ikke spise sjokolade eller drikke noe særlig kakao da det blir værre. Bringebærsyltetøy blir også for sterkt på smak. Du må nok teste ut litt. Gulrøtter og mariekjeks er det aller beste synes jeg. Men når det er på det værste, sitter jeg faktisk å drikker vaniljesaus! :p

Viss det hjelper så føler jeg med deg! Prøv flytende Gaviscon det var MYE bedre og smaker litt bedre en de #¤%#¤ tablettene. Ellers gikk det på varm melk og honning hos meg, når jeg var på det verste!

Men Lovehearts hjelper også har en pakke liggende rundt vært hjørne i huster/bilen/jobb/stall ;)))

For meg funker biola og viss det ikke hjelper så knasker jeg i meg en liten rå mandelpotet som er vasket og skrellet. :) er stivelsen i potet som binder magesyra så vidt jeg vet. :)

Føler med deg, har det akkurat sånn selv! Eneste som funker litt til meg er natron blandet i vann... Lindrer litt om natta iallefall.

Ja skal kjøpe flytende gaviscon.. tablettene dreper tennene.. masse gode tips her. Nå har jeg drukket o'boy og tatt en gaviscon tablett... svir fortsatt i h. Øre hahaha... men er litt roligere i halsen. Skal spise litt middag nå.. får se da.. kanskje det hjelper også.. er vel syra som kommer opp å leter etter mat ettersom jeg er så dårlig til å spise regelmessig

1 ts natron blandet i litt vann er det eneste jeg tyr til for tiden. Blir et nytt menneske kort tid etter, og er ikke plaget på natta etter å ha tatt det. Anbefales virkelig. Skyller ned med et glass vann ved siden av.

Titralak( aner ikke hvordan det skrives). Min svigermor har kronisk halsbrann og sverger til de tablettene.

Tar ikke hva som helst heller. Holder meg laangt unna tabletter og medisiner til vanlig også.. kjerringrådene går først ;-) ble roligere etter jeg spiste.. kommer vel krypende igjen snart...

Huff! Det er ikke godt å plages med!
Har dessverre ikke andre råd enn de som er kommet frem her. Håper du finner noe som hjelper!!

Her er det ingenting som fungerer mot halsbrann. Jeg har prøvd alle typene man får kjøpt reseptfritt. Kjeks, loveharts, mandler, sitronvann o.l. fungerer heller ikke.

Back
Topp