Halsbrann

Desemberbaby86

Glad i forumet
Desemberglede 2015
Noen som har noen tips mot halsbrann og sure oppstøt?

Var veldig plaget med halsbrann da jeg var i syden for noen uker siden, men da hjalp det med en saftis. Etter ferien har jeg ikke merket noe til det, før i dag. Hele arbeidsdagen har jeg sitti med halsbrann, og nå har jeg også fått sure oppstøt. Ikke noe særlig :/ Spiste en saftis når jeg kom hjem, men det hjalp ikke noe...

Lovehearts hjelper veldig godt her også :) har det hver dag, men har lært å leve med det, orker ikke knaske godteri hver dag :p
Av og til hjelper ett iskaldt glass med melk :)

ImageUploadedByBV Forum1439817670.703697.jpg De der hjelper meg veldig :) fås kjøpt på helsekosten og mener vita også skal ha de , ikke er de dyre heller :)

Fikk beskjed av legen min sist å holde meg unna fet mat :) melk og lovehearts var visstnok veldig plusspluss. Har brukt lovehearts og de har funket veldig veldig bra på meg

Får det om jeg spiser for sent på kvelden og mye... Samt legger meg ikke så lenge etterpå!

Takk for tips! Kom meg en tur på Kiwi i kveld og fikk kjøpt lovehearts, så tester det i mårra :P Blir det ikke bedre i løpet av noen dager får jeg ta meg en tur på apoteket, kan jo ikke kanskje godteri hele tiden...

Noen som har noen tips mot halsbrann og sure oppstøt?

Var veldig plaget med halsbrann da jeg var i syden for noen uker siden, men da hjalp det med en saftis. Etter ferien har jeg ikke merket noe til det, før i dag. Hele arbeidsdagen har jeg sitti med halsbrann, og nå har jeg også fått sure oppstøt. Ikke noe særlig :/ Spiste en saftis når jeg kom hjem, men det hjalp ikke noe...

Jeg må ta gaviscon mikstur hver kv før jeg legger meg:/ pyton med halsbrann!!!

Jeg har også en del halsbrann til tider.. Tror sterk og kraftig mat utløser mye av det. Veldig ubehagelig, ja!

NATRON! Det er det ENESTE som hjelper meg :) har prøvd alt.. ;) bare ta en halv teskje med natron og svelg med et lite glass vann, så går det over i løpet av 30 sekunder :D

Var på apoteket idag, og i følge nye retningslinjer så skal ikke gravide ha Gaviscon pga innholdet... Ble anbefalt Galieve.

Var på apoteket idag, og i følge nye retningslinjer så skal ikke gravide ha Gaviscon pga innholdet... Ble anbefalt Galieve.

Så rart, jeg ble anbefalt Gaviscon på fredag på apoteket. Har bare tatt en tablett, for er ikke mye plaget.

Så rart, jeg ble anbefalt Gaviscon på fredag på apoteket. Har bare tatt en tablett, for er ikke mye plaget.
Gaviscon er produsert spesielt mtp gravide, så kan ikke skjønne hvorfor de ikke skulle være ok. Det som skiller Gaviscon fra andre typer syredempende medikamenter er at ingenting absorberes av tarmen. Ergo er det ingenting som går inn i systemet vårt og dermed ingenting som kan påvirke lille i magen..

Gaviscon er produsert spesielt mtp gravide, så kan ikke skjønne hvorfor de ikke skulle være ok. Det som skiller Gaviscon fra andre typer syredempende medikamenter er at ingenting absorberes av tarmen. Ergo er det ingenting som går inn i systemet vårt og dermed ingenting som kan påvirke lille i magen..

Jeg har sjekket felleskatalogen, og der står det fremdeles at det er ok å bruke for gravide.

Det var på vitus apotek, men når jeg spurte om det samme på Apotek 1 så hadde de ikke hørt om endringene! Rart

De sa det var fordi det er aluminium i gaviscon, og det skal ikke gravide ha....

Jeg har lest at aluminium kan gjøre at fødselen tar lenger tid. Men det var visst bare om man hadde tatt det kort tid før fødsel.

Ja, det er aluminiumhydroksid i gaviscon, men siden det ikke absorberes i tarmen så er det ikke noe problem.. Det var ihvertfall konklusjonen tidligere. Kan være dette har endret seg, men kan ikke se hva grunnen til det skal være..

Back
Topp