Halsbrann

FrkVims

Betatt av forumet
Halsbrannen er tydeligvis kommet for å bli å den er til tider verre enn jeg noengang kan huske det var med storesøster. Trenger noen gode tips/råd!

Unngå tomatsauser og ellers de tablettene som ble nevnt over :)

Jeg har ganske ofte halsbrann. Med meg hjelper det å drikke litt melk :) da forsvinner det med en gang!! Men godt mulig det er kun meg da :p

Jeg er helt avhengig av gaviscon tyggetabeletter mot halsbrann.. jeg får også halsbrann av sjokolade.. så da er det litt enklere å unnngå det ;)

Jeg har slitt med halsbrann nesten hele svangerskapet. Fikk tips om reduflux, og det fungerer tvert. Har kun prøvd den flytende varianten, men finnes også i tyggetabletter :)
Fås kjøpt på apoteket!

Sov nesten ikke i natt pga halsbrann :( mange gode tips her. Lovehearts fungerte for meg sist. Men man blir rimelig lei av smaken ;)

Lovhearts fungerer ikke på meg! Tyggetab fra apoteket (husker ikke hva de heter-er for gravide) fungerte godt på meg.

Gaviscon funker, tablettene er faktisk litt for gode så de forsvinner fort ;) Måtte prøve Gaviscon flytende for noen uker siden da de ikke hadde flere tabl igjen, og de på apoteket hadde rett; den fungerer MYE raskere så anbefaler den på det sterkeste. Er ikke fullt så god heller så den varer mye lengre ;)

Halsbrannen er tydeligvis kommet for å bli å den er til tider verre enn jeg noengang kan huske det var med storesøster. Trenger noen gode tips/råd!

Jeg har også slitt veldig med det og gikk på apoteket for å få hjelp, men fikk ikke lov å ta noe sa de?

Kjæresten leste hvertfall for meg og fant ut at jeg måtte unngå fet og sterk mat, sure ting, citrus frukter, og ikke spise for sent på kveldene. Også at meieriprodukter hjalp. Kjøpte noen drikkejoghurter og vaniljeis, og det har hjulpet meg veldig masse!! Tar en liten skål før jeg skal legge meg, og da sover jeg som regel mye bedre. :)

Ja jeg må knaske gaviscon om jeg unner meg sterk mat... men noen ganger klarer jeg ik la vær :p

Back
Topp