Halsbrann!!

Jedimama

Glad i forumet
♡ Maibarna ♡
Junibarna 2015
Noen som sliter med det? Hva bruker dere mot det?? Kjøpte gaviscon tyggetabletter men synes ikke de hjelper :(

Mannen min sverger til samarin som løses opp i et glass vann, men det smakte så kalk at jeg klarte ikke å fullføre glasset:p tygde opp en pakke lovehearts her om dagen, men effekten var nesten bare der når jeg spiste de...

Jeg må rett og slett unngå å spise ting som trigger det. For når jeg først får det, er det lite som funker bra. Det jeg typisk reagerer på er sitrus, tomatsuppe, sterk mat, kanel, sjokolade, for å nevne noen. Jeg kan ikke spise noe av dette på kveldstid, da har jeg halsbrann gjerne halve natten, og må "sitte" i sengen.

Broren min mente at den flytende utgaven av gaviscon var bedre (han har en sykdom som gjør at han mangler lukkemuskel)
Føler at alt trigger det her. Tilogmed vann! :(

Flytende er bedre enn tabletter ja, andre kjerringråd som kan virke er 1 ts natron i et glass vann. Skal du spise love heart så må du ikke spise for mange da det kan ha motsatt effekt. Så en hel pakke er overdosering :-) :-) For min del så må jeg spise små lette måltider gjennom hele dagen. Får mye halsbrann av store middager eller om jeg spiser for sjelden

Broren min mente at den flytende utgaven av gaviscon var bedre (han har en sykdom som gjør at han mangler lukkemuskel)
Føler at alt trigger det her. Tilogmed vann! :(

hos meg var flytende gaviscon ENESTE som funket i 2010. hadde halsbrann i 8 mnd.
å jeg prøvde ALT

Flytende gaviscon ja, tar meg en shot flere ganger om dagen:p i 2012 hadde jeg det likt, og testet da alt mulig, både fra apotek og kjerringråd, men flytende gaviscon er definitivt eneste som funker litt hos meg hvertfall... I går spiste jeg tomatsuppe, og da var hele kvelden og natta ødelagt..

Jeg forsøker å unngå det som trigger mest for min del; løk i alle varianter, brun saus, sterk mat +++. Men går stadig vekk på en smell, jeg syns da samarin funker fint. Brukte gaviscon tyggetabletter en stund, men de var så heslige å få i seg at jeg ga opp :p Drikker også store mengder melk når det er på det verste.

Tar halsbranntabletter når det blir for ille, noe det ofte er for tiden. Kan få halsbrann uansett hva jeg spiser, men drøyer til kvelden før jeg tar en tablett evt. Noen ting må jeg holde meg unna, kaffe virker som er det verste, ellers sterk mat.

Jeg tar flytende gaviscon om kvelden og bruker novaluzid tyggetavletter og sjokomelk dagtid.gaviscon tyggetabletter funket ikke så bra for meg

Synes heller ikke tyggetablettene hadde noen effekt. Eller, de funker men maks en halvtime.

Også er de veldig ubehagelig for tennene!

Synes heller ikke tyggetablettene hadde noen effekt. Eller, de funker men maks en halvtime.

Også er de veldig ubehagelig for tennene!

Skal dra å kjøpe den i dag så fort apoteket åpner! Denne halsbrannen orker jeg ikke mer :p
Kjenner følelsen. I 2010 kunne jeg ikke dra utenfor huset uten å ha en flaske Gaviscon i veska. Det føltes ut som livsnæringen min. Halsbrannen varte 24/7 i 8 lange måneder. Var helt grusomt!!!

Back
Topp