Halsbrann. ..

Sliter også med det.. Prøver å finne ut hvilke matvarer som kan være med på å fremprovosere det, men føler ikke alltid det er en rød tråd.. Gaviscon hjelper meg, tyggetabletter bedre enn den flytende.. Desverre, syns de er så kvalme...

Jeg får det hver kveld også nå. Og kan komme selv om det er lenge siden jeg spiste sist. Virker som om jeg får det uansett hva jeg spiser. Men sjokolade på kvelden er bare drepen! Det husker jeg fra sist gang også. Så om man får lyst på det, må man nesten spise tidligere på dagen ;)

Og jeg som var så sugen på grapefrukt i flere måneder, nå har lysten begynt å dempe seg- får halsbrann av det også! :(

Tar gaviscon som jeg skyller ned med sjokkomelk når det er verst :)

Har også det problemet. Det blir verre og verre jo lenger på vei jeg er, sover med oppbygget seng ved hodet. Juice, fet, søt og syrlig mat gjør det verre. Prøver å spise lite på kvelden. Melk og yoghurt naturell skal døyve det litt, men føler det er litt opp og ned med effekten. Har også lest at mandel skal dempe det litt. Forrige gang slet jeg med det også, siste 2mnd av svangerskapet stod jeg forran kjøleskapet på kvelden of veide for og imot om jeg skulle prioritere søvn eller sult denne dagen. Hvis jeg spiste noe fikk jeg halsbrann og fikk kanskje 3timer søvn. Endte med 80% jobbing siste mnd så jeg kunne dra hjem å sove kl 13.30. Ser ut til at det blir sånn nå også.

Jeg har hatt halsbrann nesten hele svangerskapet. Prøvd alt..det jeg synes funket best var gaviscon mikstur (følte den virker bedre enn tablettene) og å holde mg borte fra løk, rødløk og tomater :p

Jeg har ikke fått enda, men hadde sist og da hadde jeg ALLTID lovehearts med i vesken:) hjalp faktisk mye!:):)

Lurer på om det er halsbrann jeg har? Jeg gulper som en baby og det svir! Det er verst når jeg skal hvile/sove, våkner i halvsøvne med gulpen i halsen og følelsen av drukne? Not cool. Hvordan oppleves det for dere?

Lurer på om det er halsbrann jeg har? Jeg gulper som en baby og det svir! Det er verst når jeg skal hvile/sove, våkner i halvsøvne med gulpen i halsen og følelsen av drukne? Not cool. Hvordan oppleves det for dere?
Der er halsbrann med sure oppstøt :p

Du får kjøpt gaviscon reseptfritt på apoteket, anbefales til gravide som sliter med halsbrann , hjelper meg, lykke til ;)
Jeg kan anbefale gavison. Sleit veldig med halsbrann i 1. svangerskap. Da var Gaviscon det eneste som tok det.
Tro det eller ei. Man blir faktisk RIMELIG LEI lovehearts etter en stund. Spiser til dag dato ikke lovehearts. Å vesla ble 4 i oktober :p

Back
Topp