Halsbrann fra helvete

Har hatt et sant helvete med halsbrann starts i uke 10 og måtte drikke melk døgnet rundt for å holde det gående. Så etter uke 27 ble det 100% verre, begynte å spy på natta pga det, prøvde alt mulig rart med ingenting som hjalp, gaviscon, novaluzid, lovehearts og alle andre råd og tips :yuck: så etter 3-4 uker med oppkast vær natt begynte jeg å kaste opp blod og fikk etter mye om og men reseptbelagte tabletter! Ble min redning og har nesten ikke hatt noe etter jeg begynte på dem:happy: angrer på at jeg ikke gikk tidligere så det ikke ble så ille som det ble, så lurt å høre med fastlegen! Jeg fikk noe som losec og det skal vist være godt brukt blant gravide, sikkert mye annet som funker å!
Uff det hørtes helt jævlig ut, kanskje ikke min halsbrann er så ille alikevel hehe :)
 
Er er det flere her inne som sliter med halsbrann? Den siste uka har jeg hatt det hele dagen. Prøver å dempe det med melk, men ingenting hjelper. Har dere noe råd?? (De sier at det betyr at babyen får mye hår!!...da kommer babyen min til å se ut som «the Jackson Five» på håret)
Er er det flere her inne som sliter med halsbrann? Den siste uka har jeg hatt det hele dagen. Prøver å dempe det med melk, men ingenting hjelper. Har dere noe råd?? (De sier at det betyr at babyen får mye hår!!...da kommer babyen min til å se ut som «the Jackson Five» på håret)
Hei! Jeg fikk et kjerringråd av jordmor. Du må tygge på mandler (8-10 stk.), men du må tygge SKIKKELIG, en og en. Jeg gjør det ca.1-1,5 timer før jeg legger meg og det hjelper.
 
Jeg har hatt mye halsbrann fra veldig tidlig av. I starten kom det kun periodevis og når jeg spiste sjokolade, nå kommer det av alt. Jeg kjøpte noen tyggetabletter som skulle være trygge for gravide på apoteket, tror de heter Galieve. Sto at man skulle ta 4 tyggetabletter, men jeg har bare tatt 1 og det har lindret. De var skikkelig ekle å tygge da, ble skikkelig seige og satt seg fast i tennene, så tenkte å prøve et annet merke nå. Ville helst ha noen uten aluminium, tror det var derfor jeg landet på dem. Ellers har jeg hørt at bananer skal være godt mot halsbrann, hvis du ikke vil ta piller. Sukker, sjokolade og sterk mat/mye krydder kan forårsake halsbrann.
 
Tygde en periode Lovehearts for å dempe det, fungerte greit, men nå de siste dagene har det vært nødvendig med mer, så kjøpte Novaluzid tyggetabletter. Fungerer raskt og veldig bra for min del. Mild mintsmak, så helt ok å få i seg.
 
Jeg har ikke halsbrann, men har slitt med sure oppstøt og da har graviscon hjulpet! De er helt forferdelige å tygge og de skummer noe helt for j*vlig i munnen, men det hjelper veldig :)
 
Back
Topp