Halsbrann fra helvete

MammantilK

Forelsket i forumet
Er er det flere her inne som sliter med halsbrann? Den siste uka har jeg hatt det hele dagen. Prøver å dempe det med melk, men ingenting hjelper. Har dere noe råd?? (De sier at det betyr at babyen får mye hår!!...da kommer babyen min til å se ut som «the Jackson Five» på håret)
 
Uff... Det er så ubehagelig! I begynnelsen syns jeg LoveHearts hjalp, men det var når det ikke var så mye av halsbrannen. Jeg har dager nå hvor det er ekstremt, og da føler jeg ikke noe hjelper Håper formen ellers er bra!
 
Jeg sliter også mye med halsbrann, men aller mest på kveldstid og om nettene..
For min del så hjelper det ganske mye med gaviscon i tablettform. Tar 1 tablett når jeg kjenner ubehag og før jeg legger meg om kvelden.
Har aldri hørt den koblingen mellom halsbrann og mye hår, men det stemte no for min del :hilarious:Jeg hadde mye halsbrann når jeg var gravid med førstemann, og det var litt av en håroppsats på den babyen der når den kom til :hilarious: Langt svart hår, så er spent på om det er likt hos nestemann :happy:
 
Jeg sliter også mye med halsbrann, men aller mest på kveldstid og om nettene..
For min del så hjelper det ganske mye med gaviscon i tablettform. Tar 1 tablett når jeg kjenner ubehag og før jeg legger meg om kvelden.
Har aldri hørt den koblingen mellom halsbrann og mye hår, men det stemte no for min del :hilarious:Jeg hadde mye halsbrann når jeg var gravid med førstemann, og det var litt av en håroppsats på den babyen der når den kom til :hilarious: Langt svart hår, så er spent på om det er likt hos nestemann :happy:
Hehe ja det blir spennende å se hårveksten til han her:) på natta går det bra hvis jeg ligger på venstreside, så fort jeg snur meg til høyre så er det på’n igjen. Nå har jeg hatt det dagen lang fra jeg står opp til jeg legger meg. Men får prøve gaviscon kanskje deg kan hjelpe, takk
 
Jeg er ikke grusomt plaget, men nok til at jeg sliter med å sovne hvis det holder på. Jeg har god nytte av Gaviscon mikstur :)
 
Jeg var plaget fra ut av en annen verden :-( det værste jeg har opplevd. Begynte rundt uke 15 og for to måneder siden tok det seg sånn opp at jeg ikke fikk sove, jeg spydde om natten pga syren. Ingenting hjalp, alt av resept frie legemidler virket bare når det var lett hals brann. Men ikke de siste ukene . Så jeg fikk noen tabletter på resept av legen, nexium heter de! Tar en tablett dagen. Har siden ikke hatt halsbrann! Helt fantastiske :-D
 
Jeg var plaget fra ut av en annen verden :-( det værste jeg har opplevd. Begynte rundt uke 15 og for to måneder siden tok det seg sånn opp at jeg ikke fikk sove, jeg spydde om natten pga syren. Ingenting hjalp, alt av resept frie legemidler virket bare når det var lett hals brann. Men ikke de siste ukene . Så jeg fikk noen tabletter på resept av legen, nexium heter de! Tar en tablett dagen. Har siden ikke hatt halsbrann! Helt fantastiske :-D
Oj, ja jeg jeg husker første gang jeg fikk det. Det var i uke 10 (husker godt fordi da var jeg i Gøteborg) Men da hadde jeg det ikke hver dag. jeg kaster ikke opp, men gulper opp syre innimellom. Men uff håper ikke jeg får det like ille som deg. Men takk da vet jeg hvis Gaviscon ikke virker
 
Jeg har vært mye plaget i det siste, ringte legen og fikk to ulike tabletter på resept. Nå er halsbrannen borte, helt fantastisk!
 
Her også.
Det var helt grusomt mens det sto på, men etter å ha fått resept fra legen, har jeg fått et nytt liv.
 
Jeg har også slitet med halsbrann siden uke 14/15, er nå 33+5 og det blir bare verre med tiden. Jeg føler gaviscon mikstur hjelper noe, pluss melk i store mengder Pass på hva du spiser og ikke spis før leggetid. Krydder, pølser etc gjør det bare verre. Sov med hodet litt høyt. Litt slitsomt men hjalp meg. Lykke til ❤️
 
Å eta 5-6 mandlar har hjulpe meg litt. Ligge på venstre side og med håve høgt. Men nåken gongar er det ingenting som hjelper føler eg :(
 
Eneste som hjelper her er å spise mindre. Eller å ta titralac hvis det er ille, men jeg liker ikke piller :p
 
Eneste som funger her er å helt holde seg unna kaffe, juice, brus, smågodt og alt av krydder, ketchup osv. Har prøvd alt både med og uten resept, men her må kostholdet til.
 
Jeg har vært avhengig av sjokomelk.:think005 På de værste dagene opp til 1 L om dagen.. men nå har jeg ikke trengt det på noen dager. Klarer ikke gaviscon! Er skikkelig kresen fra før og det er som å spise sand! Miksturen er heller ikke god.. for den skal være romtemperert og er seig...
Spiser lite, men heller flere ganger. Mulig det har hjelpt at jeg har spist mer frukt. Vannmelon, appelsin og kiwi.
 
Er er det flere her inne som sliter med halsbrann? Den siste uka har jeg hatt det hele dagen. Prøver å dempe det med melk, men ingenting hjelper. Har dere noe råd?? (De sier at det betyr at babyen får mye hår!!...da kommer babyen min til å se ut som «the Jackson Five» på håret)

Sniker
Fikk en tilnærma skalla baby etter halsbrann direkte sendt fra djevelens ringe bolig. Ungen er nå litt over 2 år og vi har bare såvidt de siste månedene begynt med shampo, tidligere har han ikke hatt noe hår å vaske :hilarious:

Mine beste tips mot halsbrann er:
Gaviscon tyggetablett ❤️ ta en som det siste du gjør før du sovner, og våkner du om natta - ta umiddelbart en ny tablett.
Sov på venstre side, gjerne bygd opp med mange puter så du ikke ligger så flatt

Unngå alt som kan gi mer syre. Sikkert litt individuelt hva som er verst, men jeg kunne ikke spise noe av dette:
Tomat og tomatsaus (selv ikke så små menger som pizza)
Brus og kulsyre
Sterk saft med sitrus
Generelt sitrus, appelsin osv
Mat med mye fett, ribbe og slikt (var høygravid i jula så det er vel ikke så aktuelt nå)
Veldig sterk mat
Kaffe
 
Har hatt et sant helvete med halsbrann starts i uke 10 og måtte drikke melk døgnet rundt for å holde det gående. Så etter uke 27 ble det 100% verre, begynte å spy på natta pga det, prøvde alt mulig rart med ingenting som hjalp, gaviscon, novaluzid, lovehearts og alle andre råd og tips :yuck: så etter 3-4 uker med oppkast vær natt begynte jeg å kaste opp blod og fikk etter mye om og men reseptbelagte tabletter! Ble min redning og har nesten ikke hatt noe etter jeg begynte på dem:happy: angrer på at jeg ikke gikk tidligere så det ikke ble så ille som det ble, så lurt å høre med fastlegen! Jeg fikk noe som losec og det skal vist være godt brukt blant gravide, sikkert mye annet som funker å!
 
Back
Topp