Halloween

Inga80

Elsker forumet
Noen her som skal gjøre noe i forbindelse med Halloween?
Vi har i et par år gått rundt i nabolaget, og det er noe ungene gleder seg veldig til :-) Tror naboene synes det er morsomt også, og de har alltid noe som ungene får.
I fjor ble eldstemann invitert på Hallo Venn sammen med klassen. Det var også koselig, og vi rakk å gå en runde i nabolaget etterpå.
Nå har han nok en gang blitt invitert på Hallo Venn, men i år er det kl 17-19. Synes det blir vanskelig å være med på dette i år ettersom dette kun blir noe for eldstemann. De som inviterer til Hallo Venn har bare ei jente de skal finne på noe for, så de ser ikke at dette blir dumt for oss som har flere barn. Er litt redd det skal bli litt surt blandt foreldrene når vi dropper det, men syns det er dumt at det skal gå utover de andra her hjemme...
Syns egentlig det er litt slitsomt med den motstanden og negative holdningen til Halloween. Det er noe som har kommet for å bli, så da er det best å prøve å gjøre det til noe positivt. Her har ungene gledet seg i flere uker, og vi gjør det til en familieting som er koselig og ikke skummel :-)

Nope. Her er d ikke vanlig med noe halloween. Kun fester jeg har vært borti, aldri barn som går fra dør til dør. Det sparer vi til nyttårsaften. ☺ gode gamle tradisjoner ❤

Hvorfor kalles det Hallo Venn, og ikke Halloween?:)
Det er visstnok for å gjøre det til noe positivt istedet for skummelt. Men her har vi uansett ikke lagt opp til at det skal være så veldig skummelt. De har helt vanlige kostymer og trenger ikke være monstre og zombier...

Noen her som skal gjøre noe i forbindelse med Halloween?
Vi har i et par år gått rundt i nabolaget, og det er noe ungene gleder seg veldig til :-) Tror naboene synes det er morsomt også, og de har alltid noe som ungene får.
I fjor ble eldstemann invitert på Hallo Venn sammen med klassen. Det var også koselig, og vi rakk å gå en runde i nabolaget etterpå.
Nå har han nok en gang blitt invitert på Hallo Venn, men i år er det kl 17-19. Synes det blir vanskelig å være med på dette i år ettersom dette kun blir noe for eldstemann. De som inviterer til Hallo Venn har bare ei jente de skal finne på noe for, så de ser ikke at dette blir dumt for oss som har flere barn. Er litt redd det skal bli litt surt blandt foreldrene når vi dropper det, men syns det er dumt at det skal gå utover de andra her hjemme...
Syns egentlig det er litt slitsomt med den motstanden og negative holdningen til Halloween. Det er noe som har kommet for å bli, så da er det best å prøve å gjøre det til noe positivt. Her har ungene gledet seg i flere uker, og vi gjør det til en familieting som er koselig og ikke skummel :-)

Hvorfor kan ikkje eldstemann være på Hallo venn mens du og restem av barna går for dere selv? Så får alle opplevd, pluss at jenta som har invitert får en fin dag også? :) Eller har jeg misforstått noe? :p

Jeg ble "hekta" på Halloween etter at jeg bodde et år i USA i mine glansdager. Vet at mange synes det er noe tull, og at det ikke er en norsk tradisjon, men jeg synes det er koselig likevel.
Lager lykter av gresskar hvert år (se bildene) og prøver å huske å ha noe godis i hus når barna i nabolaget ringer på døra:-)ImageUploadedByBV Forum1413903826.579096.jpgImageUploadedByBV Forum1413903839.923502.jpg

Sent from my iPhone using BV Forum

Blir ikke feira her hos oss. Men er jo beSte dagen i året da!!! Bursdagen min :-D wihooo

Hvorfor kan ikkje eldstemann være på Hallo venn mens du og restem av barna går for dere selv? Så får alle opplevd, pluss at jenta som har invitert får en fin dag også? :) Eller har jeg misforstått noe? :p
Han vil jo være med å gå i nabolaget sammen med oss. I fjor fikk vi til begge deler ettersom Hallo Venn var tidligere på ettermiddagen. I år ble vi invitert på et sånt tidspunkt at det blir vanskelig å få til begge deler...

kanskje Haloween er fjollete, men så lenge det er gøy for ungene, så støtter jeg helhjertet opp rundt det. Vi bodde i Stavanger fram til jul, og der var det kjempestort blandt barna i nabolaget. Nå har vi flytta til en liten plass, og dattera er skuffa fordi de ikke ser ut til å gå her....

Da må jo guttungen din bare velge hva han vil være med på tenker jeg :)

her gjør vi ikke noe, skal kjøpe inn litt godis til ungene!

Her har 6.klasse invitert alle elever med søsken og foreldre på HalloVenn på skolen. Genialt synes jeg da. Mange som ikke liker å få unger på døra samtidig som at det skjer i kontrollerte former. Ifjor fikk jeg hjem en gråtende gutt som hadde blitt skremt av større barn/ungdommer. Det eneste målet de hadde var å skremme vettet av ungene... Nå har jeg to stykker som gleder seg til å kle seg ut, treffe venner på skolen og være med på aktiviteter der istedet. Varer fra 18-20.30 her.

Eg må vel innrømme at eg er ikkje spes fan av Halloween...og kjem nok ikkje til å kjøpe inn no godteri heller. Berre håpe det ikkje kjem nokon unger på døra, for eg like ikkje å skuffa dei forventningsfulle små heller..

Han vil jo være med å gå i nabolaget sammen med oss. I fjor fikk vi til begge deler ettersom Hallo Venn var tidligere på ettermiddagen. I år ble vi invitert på et sånt tidspunkt at det blir vanskelig å få til begge deler...

Da får han velge da :) Mem husl hvor kjedelig det må vere å invitere til slike ting om ingen kommer..

Da får han velge da :) Mem husl hvor kjedelig det må vere å invitere til slike ting om ingen kommer..
Han har allerede bestemt seg for at han ikke vil dit. Har gledd seg lenge til å kle seg ut og gå i nabolaget her. Tror alle andre i klassen skal dit da, men håper bare at de kan vise forståelse for hvorfor vi ikke kommer...

Da må jo guttungen din bare velge hva han vil være med på tenker jeg :)

her gjør vi ikke noe, skal kjøpe inn litt godis til ungene!

Enig, da må han velge. Kan ikke få både i (godte)pose og sekk.

Her er helldigvis alle barna invitert på hallovenn :) kjempe bra tiltak :) alle i bygda pleier å være på det :)

Her skal bonusgutten på 10 få gå ute med vennene sine først, så kommer de hit på haloweenfest og skal spise godteri og se en skummel film! :)

Men hvor sent går dere med barna? Jeg kan egentlig ikke fordra folk som ringer på døra etter ungene mine har lagt seg. Og ikke skjønner jeg helt hvorfor ungene skal gå på døra og tigge godterier. Heldigvis bor vi i skogen for oss selv nå, så til oss kommer det nok ingen, var værre når vi bodde i byen...

Men hvor sent går dere med barna? Jeg kan egentlig ikke fordra folk som ringer på døra etter ungene mine har lagt seg. Og ikke skjønner jeg helt hvorfor ungene skal gå på døra og tigge godterier. Heldigvis bor vi i skogen for oss selv nå, så til oss kommer det nok ingen, var værre når vi bodde i byen...
Her går vi ca kl 18. Ser ikke helt problemet med at de går rundt sånn en gang i året, men syns absolutt ikke at det er greit at de finner på noe tull dersom de ikke får godteri. Her blir jeg overveldet av hvor mye de får fra hver enkelt! Vi går bare til de nærmeste naboene som vi kjenner godt, og de deler ut masse godteri. Har en avtale med ungene også da, om at dersom vi skal gå Halloween skal vi også gå julebukk i jula :-)

Back
Topp