Hallo

Moradi

Forumet er livet
VIP
Septemberlykke 2015
Sniker meg inn med verdens dårligste tro på at dette vil gå bra :o Er under utredning for habituell abort. Skulle egentlig ikke begynne å prøve før i jan/feb, men så skjedde det noe i desember :p 6 uker på vei på mandag og skal på ul hos lokal gynekolog for å sjekke hvordan ting ligger an. Krysser såklart fingrene for at det blir en baby denne gangen. Har to små fra før som vi fikk uten komplikasjoner. Dette er femte forsøk etter vi giftet oss høsten 2014.

Gratulerer :) jeg krysser fingrene for deg og har troen på at du blir med videre helt til september :)

Gratulerer så mye :) satser på det går bra denne gang ;) forstår allikevel bekymringen din!!

Nå er det på tide at du får være her hele veien!
Lykke til, jeg krysser alt jeg har!

Gratulerer så masse, og velkommen hit! :)

Jeg er i samme situasjon som deg. Har to fra før som kom uten komplikasjoner, men er under utredning for habituell abort nå... Krysser fingrene for at det er vår tur denne gangen.

Gratulerer så mye! :) Krysser fingrene for at spiren holder seg på plass til september! :)

Gratulerer så mye og lykke til! Håper spiren klorer seg fast til september :)

Håper den sitter helt frem til september!! :)

Gratulerer så masse, og velkommen hit! :)

Jeg er i samme situasjon som deg. Har to fra før som kom uten komplikasjoner, men er under utredning for habituell abort nå... Krysser fingrene for at det er vår tur denne gangen.

Hvordan gjør du det nå når du er gravid? Har de funnet noe? Hva med jobb? Har lest om at noen blir sykemeldt til de er sikre? Jeg har en relativt tung jobb (mannsdominert yrke) så er veldig usikker på alt og hva jeg vil.

Hvordan gjør du det nå når du er gravid? Har de funnet noe? Hva med jobb? Har lest om at noen blir sykemeldt til de er sikre? Jeg har en relativt tung jobb (mannsdominert yrke) så er veldig usikker på alt og hva jeg vil.
Jeg har bare vill panikk... Alle sa at de helt sikkert ikke kom til å finne noe, og jeg startet på progesteron kun på grunn av lette symptomer på progesteronmangel. Så ble jeg gravid igjen uten å tenke så mye på utredningen, men rett etter at jeg var blitt gravid fikk jeg svar på at jeg har en svakt positiv lupus antikoagulant. Irriterende nok må jeg ta to prøver av den før det teller, skal få tatt neste prøve på onsdag. Før jeg får svar på den er det sikkert for sent for dette svangerskapet... Får høre med gynekologen på onsdag hva hun tenker, men regner ikke med å få så mange nyttige svar...

De skal ha lav terskel for sykemelding, selv om det ikke hjelper. Det er nok bare for å holde stressnivået vårt nede. Jeg har en ganske lett jobb, og jobber bare 50%, så jeg vil ikke ha det foreløpig. Jeg får tilrettelagt så jeg ikke jobber natt selvfølgelig, men ellers trenger jeg ikke noe ennå. Men jeg har bestemt meg for at jeg ikke vil holde ut noe i dette svangerskapet, kommer til å ha lavere terskel for sykemelding enn jeg har hatt før. Kommer ikke til å gå rundt i halvsvime og kaste opp 10 ganger i løpet av en jobbdag som jeg gjorde med de store barna. Da jeg mistet sist visst jeg et par uker før at barnet ikke vokste, og kom til å dø, og da gikk jeg rundt og var sinnsykt ukonsentrert på jobb. Tror jeg kommer til å ta imot sykemelding dersom det blir slik flere ganger også.

Oh :/ Har ikke hørt det begrepet før. Eneste jeg har hatt i tankene selv er blodpropp siden det er en genfeil i familien. Vi får se. Satser på at vi kommer oss igjennom det uansett :)

Forrige graviditet stoppet hjerte å slå på ca samme tiden som jeg begynte å jobbe (etter sommerferien). Man blir litt skremt selv om det sikkert ikke er grunnen. Får høre hva gynekologen sier neste uke :)

Oh :/ Har ikke hørt det begrepet før. Eneste jeg har hatt i tankene selv er blodpropp siden det er en genfeil i familien. Vi får se. Satser på at vi kommer oss igjennom det uansett :)

Forrige graviditet stoppet hjerte å slå på ca samme tiden som jeg begynte å jobbe (etter sommerferien). Man blir litt skremt selv om det sikkert ikke er grunnen. Får høre hva gynekologen sier neste uke :)
Det er sannsynligvis fare for blodpropp som er problemet med den lupus antikoagulanten min også, men jeg har som sagt ikke noe sikkert svar ennå. Har du fått tatt alle prøvene for koagulasjonsforstyrrelsene? Leiden mutasjon og slikt også, spesielt siden du har noe i familien?

Du må ikke tenke at det er jobbstart som forårsaket det sist, det er ingenting vi kan gjøre fra eller til. Det er grundig bevist flere ganger at det ikke hjelper å ta det med ro. Så lenge man ikke røyker eller snuser, drikker alkohol, litersvis med kaffe og cola, eller spiser spekemat o.l., så kan man ikke framprovosere enn abort. Jeg mener ikke at det er galt med en sykemelding hvis du grubler mye på dette altså, men ikke tenk at det var noe du gjorde som forårsaket det sist.

For min egen del, når jeg lurer på om faren for blodpropp er problemet, så tenker jeg at jeg i alle fall ikke trenger å ta det så veldig rolig.:)

Back
Topp