Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Notat: this_feature_currently_requires_accessing_site_using_safari
ORIGINAL: tindraOg min erfaring, med en fot i hver leir, er STIKK MOTSATT av dette.
så fremst det ikke har noe å si økonomisk for dere. (her er i hvertfall hallal mye dyrere enn "vanlig" kjøtt) så hadde jeg ikke orka å bry meg noe større.
Men..på en annen side så kjenner jeg at jeg tar litt tenning når man ser hvordan barnehager, skoler og ikke minst matbutikker ofte tar mer hensyn til relgion enn matintolleranse!!!
...så..litt delt på midten..
ORIGINAL: Enaj
Kjøtt er kjøtt.
ORIGINAL: *Meya*
ORIGINAL: tindraOg min erfaring, med en fot i hver leir, er STIKK MOTSATT av dette.
så fremst det ikke har noe å si økonomisk for dere. (her er i hvertfall hallal mye dyrere enn "vanlig" kjøtt) så hadde jeg ikke orka å bry meg noe større.
Men..på en annen side så kjenner jeg at jeg tar litt tenning når man ser hvordan barnehager, skoler og ikke minst matbutikker ofte tar mer hensyn til relgion enn matintolleranse!!!
ORIGINAL: tindraJa, så forskjellig kan det være, så vær så snill, ikke generaliser!
ORIGINAL: *Meya*
og min erfaring helt motsatt av din
ORIGINAL: Søta!Jaja, da får de sin straff da, for det har vi faktisk islamsk sett, ikke lov til, vi skal overleve, vi kan jo til og med spise svin i stedet for å dø...
ORIGINAL: tindra
Det blir jo også helt feil.
Jeg mener helse skal komme i første rekke da, men det er vel delte meninger om det og.
Sikker noen som heller hadde dødd enn å spist ikke-halal.
ORIGINAL: *yummymummy*
nei, det syns jeg ikke er greit....
har ingenting med rasisme å gjøre, men reglene rundt slaktingen av dyret, som ikke er forenelig med det jeg tror på.
Selv om det ikke er et absolutt krav, skal helst den som slakter være muslim, og slaktingen skal skje i allahs navn, ved at slakteren sier «bi-smi llah Allaho Akbar» (i Allahs navn Gud er større). Deretter bør dyret legges med hodet mot mekka.