Hagegal

Er det flere enn meg her inne som elsker hage?

Foreløpig er plenen for det meste dekket med snø, men nå er det ikke lenge til drivhus kan fylles med vekster. Forhåpentligvis får jeg etablert noen flere bedd i sommer og barnesikret noen steder slik at alt er klart for en krabber neste sommer.
Bygge gjerde rundt bassenget vi liker å ha oppe må også gjøres nå, selv om det var planlagt fra før.

Om vinteren planlegger jeg nye ting og så sakte men sikkert blir nye områder i hagen etablert. <3
Har bodd her nå i 3 år, men vokste opp i blokk og bodde de neste 15 årene i en gammel bygård i Oslo sentrum, hvor jeg heldigvis hadde en bakgård jeg kunne pusle med. Så dette er paradis for meg.

Noen flere som elsker hage?
Hva er ditt neste prosjekt?

Selv tenkte jeg å prøve meg på roser i år. :)

Lillestrøm skal ha hagemesse 17-19 april, noen som skal dit?

Ha en fortsatt god 2. Påskedag. @):-

Du er velkommen hit for å pusle i vår lille hageflekk også, jeg har virkelig ikke peiling, og det har ikke de som eide huset før oss heller :P

Åh, har så lyst til å selge leiligheten og få hus så jeg kan ha hage, går og drømmer om det hver dag :P Er vokst opp på landet med stor hage, og vi hadde alltid masse grønnsaker, bær og blomster, men har ikke fått prøvd meg helt på egenhånd enda. Har veldig lyst til å få til noe på verandaen da, men er litt tiltak å begynne. Tenkte et lite drivhus med urter og blomster i krukker/kasser er en god start hvertfall. Ikke så spennende, men er litt begrenset hvilke muligheter jeg har...

Har plantet to avokadotrær på kjøkkenet da, det ene har blitt enormt langt, må få plantet de om snart :)

ImageUploadedByBV Forum1429809866.528192.jpg

ImageUploadedByBV Forum1429809879.867612.jpg

ImageUploadedByBV Forum1429809892.455070.jpg

ImageUploadedByBV Forum1429809903.129714.jpg

Agurk, chili, tomat og koriander...begynner å glede meg til disse kan havne ute i det lille drivhuset mitt istede for i de fine vinduskarmene mine nå... :D

Vi begynner med grunnmur på drivhus idag faktisk. Har bodd her nå I 3 år og endelig skal det opp! :D er hoppende glad!! Planen var egentlig å bygge eget av gamle vinduer jeg har samlet oppigjennom. Men så dukket det opp et suuuperbillig et på en Facebook side så da slo jeg til! Så da blir d evnt 2 ettervert eller noen drivkasser av vinduene :D
Ellers hr vi brukt sommerene til å rydde opp I hagen da d ikke har vært vedlikeholdt på flere år. Masse bærbusker å epletrær har dukket opp rundt omkring. Jeg elsker å lage mat av selvgrodd, så det er himmelen for meg :D

Vi begynner med grunnmur på drivhus idag faktisk. Har bodd her nå I 3 år og endelig skal det opp! :D er hoppende glad!! Planen var egentlig å bygge eget av gamle vinduer jeg har samlet oppigjennom. Men så dukket det opp et suuuperbillig et på en Facebook side så da slo jeg til! Så da blir d evnt 2 ettervert eller noen drivkasser av vinduene :D
Ellers hr vi brukt sommerene til å rydde opp I hagen da d ikke har vært vedlikeholdt på flere år. Masse bærbusker å epletrær har dukket opp rundt omkring. Jeg elsker å lage mat av selvgrodd, så det er himmelen for meg :D

Haha. Artig med trær og bær som dukker opp i en overgrodd hage :) nesten som "den hemmelige hagen."

Så flinke dere er !! Jeg har mistet motet ! Har 50 mål mark.. grenset det inn og laget hage på et halvt mål og noen bed, men finnes ikke jord / teppe eller noe i bedene og hagen blir bare klippet... vet ikke hvor jeg skal begynne !!!! Eller hvordan !!! Og no kjøpte eg et hus til vi skal flytte inn i da det er større , og der og gravde vi opp hele hagen og skal no lage ny... faderullan! Trenger energi fra oven !!!

Back
Topp