Hagegal

hestehviskeren

Glad i forumet
Novemberlykke 2015
Er det flere enn meg her inne som elsker hage?

Foreløpig er plenen for det meste dekket med snø, men nå er det ikke lenge til drivhus kan fylles med vekster. Forhåpentligvis får jeg etablert noen flere bedd i sommer og barnesikret noen steder slik at alt er klart for en krabber neste sommer.
Bygge gjerde rundt bassenget vi liker å ha oppe må også gjøres nå, selv om det var planlagt fra før.

Om vinteren planlegger jeg nye ting og så sakte men sikkert blir nye områder i hagen etablert. <3
Har bodd her nå i 3 år, men vokste opp i blokk og bodde de neste 15 årene i en gammel bygård i Oslo sentrum, hvor jeg heldigvis hadde en bakgård jeg kunne pusle med. Så dette er paradis for meg.

Noen flere som elsker hage?
Hva er ditt neste prosjekt?

Selv tenkte jeg å prøve meg på roser i år. :)

Lillestrøm skal ha hagemesse 17-19 april, noen som skal dit?

Ha en fortsatt god 2. Påskedag. @):-

Jeg elsker hage!
Siden jeg bare leier her, og ikke tilbringer sommeren her, har jeg ikke brydd meg med såing de siste to årene. Ellers pleier jeg å så masse sommerblomster, og grønnsaker. I Oslo har jeg liten hage, men mye man kan få til på liten plass. Gleder meg til neste år, hvor jeg forhåpentligvis kjøper meg eget hus. Der skal jeg har drivhus!!! :D

Jeg er også sinnsykt glad i arbeid i Hagen! Bare så synd at jeg ikke får gjort noe i svigermor son hage :( som er kjempe stor (vi bor foreløpig sammen med dem på gården). Så er veldig kjip siden det er kjempe lite som er gjort og den er kjempe kjedelig! Å har så masse ideer til den til vi får tatt over gården! :)

Jeg elsker hage!
Siden jeg bare leier her, og ikke tilbringer sommeren her, har jeg ikke brydd meg med såing de siste to årene. Ellers pleier jeg å så masse sommerblomster, og grønnsaker. I Oslo har jeg liten hage, men mye man kan få til på liten plass. Gleder meg til neste år, hvor jeg forhåpentligvis kjøper meg eget hus. Der skal jeg har drivhus!!! :D

Ja det er så fantastisk å drømme om slikt. Små barnehender som vanner og spiser tomater rett fra planten :)
Håper du får ordnet deg hus:) hvor bor du nå og hvor planlegger du å kjøpe? Får du barn alene eller har du partner?

Ja det er så fantastisk å drømme om slikt. Små barnehender som vanner og spiser tomater rett fra planten :)
Håper du får ordnet deg hus:) hvor bor du nå og hvor planlegger du å kjøpe? Får du barn alene eller har du partner?
Nå bor jeg i Troms, men flytter hjem til Oslo hvor jeg eier leilighet til høsten. Tenker å kjøpe hus så nær Oslo som jeg har råd til :) Blir vel dog et stykke unna, for jeg ønsker ikke å bo på et boligfelt med små hager og tett på nabo'n :)
Jeg får barn alene.

Nå bor jeg i Troms, men flytter hjem til Oslo hvor jeg eier leilighet til høsten. Tenker å kjøpe hus så nær Oslo som jeg har råd til :) Blir vel dog et stykke unna, for jeg ønsker ikke å bo på et boligfelt med små hager og tett på nabo'n :)
Jeg får barn alene.

Komme flytende hit til Harestua :) prisene stiger her men fortsatt rimeligere enn andre steder. Toget kjapt til Oslo. :)

Wow. Må si du er tøff!!! <3 hele den prosessen helt alene. Det står det respekt av syns nå jeg. Det blir et stk heldig nurk som får en mamma som virkelig har gitt alt for det.

Jeg er veldig glad i å VÆRE ute i Hagen, men absolutt ikke glad i å ordne og lage til + stelle med busker & blomster, særlig ikke glad i å klippe gresset :P Men vi skal nok gjøre noe med Hagen vår i år. Vi flyttet hit ifjor til en puslete hage som det ikke er gjort noe med. Så vi tenker å lage noen bed og pynte med litt blomster, men ikke noe utenom det vanlige ;D

Jeg er veldig glad i å VÆRE ute i Hagen, men absolutt ikke glad i å ordne og lage til + stelle med busker & blomster, særlig ikke glad i å klippe gresset :P Men vi skal nok gjøre noe med Hagen vår i år. Vi flyttet hit ifjor til en puslete hage som det ikke er gjort noe med. Så vi tenker å lage noen bed og pynte med litt blomster, men ikke noe utenom det vanlige ;D

Lage til med lettstelte planter da. Bor du i Bergen så er jo klima litt bedre og mer å velge i.

For meg er alt du syns er ork, meditasjon. ;)

Jeg er også sinnsykt glad i arbeid i Hagen! Bare så synd at jeg ikke får gjort noe i svigermor son hage :( som er kjempe stor (vi bor foreløpig sammen med dem på gården). Så er veldig kjip siden det er kjempe lite som er gjort og den er kjempe kjedelig! Å har så masse ideer til den til vi får tatt over gården! :)

Håper for din del at det ikke er så lenge til ;) får du ikke begynne på en liten flekk engang?

Jeg er glad i å holde på i hagen, men før om årene har vi ikke hatt egen hage, så har blitt mest potteplanter og mye tomater og agurker og urter i potte. I år har vi nylig flyttet til et hus med "godt opparbeidet" hage, og det klør i fingrene etter å begynne å grave og stelle der ute. Enn så lenge så er vinduskarmen fylt opp av tomatplanter av ulike slag, agurk, chilli, rosmarin og koriander. Så gøy å gå rundt å vanne og se at det vokser og utvikler seg og tilslutt smake på det som har grodd fram :)

Komme flytende hit til Harestua :) prisene stiger her men fortsatt rimeligere enn andre steder. Toget kjapt til Oslo. :)

Wow. Må si du er tøff!!! <3 hele den prosessen helt alene. Det står det respekt av syns nå jeg. Det blir et stk heldig nurk som får en mamma som virkelig har gitt alt for det.
Takk, hyggelige ord :)

Harestua er nok et alternativ ja :)

Vi har 1 mål tomt og skal fikse litt opp i den nå etterhvert. Ikke blitt prioritert. Oppussingsprosjekt. Så liksom blitt mest inne;)
Har revet noe stygt uthus om var ute da, og et drivhus som ikke var pent. I tilllegg er ikke drivhus noe vi kommer til å bruke. Skal lage til lekeplass der oppe det er revet. Har allerede huske der. Skal også få sandkasse og trampoline der nå.
Ellers har vi plantet noen trær mot naboen. Har en del bær og frukt i hagen. Skal plante blomster nå etterhvert. Tenkte få litt hjelp av familie som kommer nå på ons.

He he, kjenner meg ikke igjen her. Absolutt ikke grønne fingre (",)

Liker å ha det fint utenfor, men grønne fingre har jeg ikke ;) Akkurat brukt 100 000 på å legge belegningsstein utenfor, så nå gleder vi oss til å springe barføtt der i sommer :)

Lage til med lettstelte planter da. Bor du i Bergen så er jo klima litt bedre og mer å velge i.

For meg er alt du syns er ork, meditasjon. ;)

Ja, det blir noen lettstelte stauder ;) Bor på Østlandet jeg, langt unna Bergen! Hehe. Men det går fint likevel :) Hadde større hage før og mange blomster, så det går nok fint, men skulle helst sett at alt stelte seg selv!! Haha :)

Vi har 1 mål tomt og skal fikse litt opp i den nå etterhvert. Ikke blitt prioritert. Oppussingsprosjekt. Så liksom blitt mest inne;)
Har revet noe stygt uthus om var ute da, og et drivhus som ikke var pent. I tilllegg er ikke drivhus noe vi kommer til å bruke. Skal lage til lekeplass der oppe det er revet. Har allerede huske der. Skal også få sandkasse og trampoline der nå.
Ellers har vi plantet noen trær mot naboen. Har en del bær og frukt i hagen. Skal plante blomster nå etterhvert. Tenkte få litt hjelp av familie som kommer nå på ons.

Det høres ut som dere har prosjekter ja :) må ta litt og litt. Og så er jo en hage en må bo seg til i også :) vi har flyttet mye rundt på busker og annet nyplanting Etter å ha "bodd" litt i hage, så greit å vente til en vet helt sikkert hva en vil ha og slikt. :) har en hagegal svigermor som "hjelper" til når hun er her ;)

Vi har heldigvis barnehage vis a vis

Det høres ut som dere har prosjekter ja :) må ta litt og litt. Og så er jo en hage en må bo seg til i også :) vi har flyttet mye rundt på busker og annet nyplanting Etter å ha "bodd" litt i hage, så greit å vente til en vet helt sikkert hva en vil ha og slikt. :) har en hagegal svigermor som "hjelper" til når hun er her ;)

Vi har heldigvis barnehage vis a vis
Så kjekt da:) Her er det hagegal svigerfar:P
Veldig glad vi har flere frukttrær da:)

Burde ha grønne fingre, men har der absolutt ikke... Tok over huset her med en massiv overgrodd hage og det er litt vann over hodet på oss.. Drømmer om minigraver som graver opp ALT sånn at jeg kan faktisk vite hva som finnes!

Blir nok en del fjerning i år og, og kanskje å begynne på et bed/hekk-sak jeg har sett for meg.

Back
Topp