Hadde du..

junibebi89

Gift med forumet
Drikki en flaske alkoholfri rødvin med 0.05% alkohol? :). Fått i gave :)..

Antakelig ikke. Bare for ... nei, hadde nok ikke fått meg til det. Hadde spart den til en gang jeg skal kjøre av andre grunner enn svangerskap.

Er så lite alkohol at det har ikke noe å si om det var det du tenkte på. Jeg drikker ikke rødvin, så hadde nok ikke drukket en alkoholfri nei :p

Hadde ikke rørt :)

Ja, alkoholfri skal jo være greit, og det er slik det er med alkoholfri..

Hm! Takk for fine , varierte og ærlige svar! :). Da er det opp til meg :) hehe. Tror kanskje jeg "tør" har jo drukket alkoholfri øl og så er vel bittelitt i de og. Men matportalen sier det er trygt for gravide så lenge det var under 2.5 pr

Ja det har jeg gjort mer enn en gang allerede. Det er alkoholfritt. Selv det som er alkoholfritt har bittelitt promille, men det er det flere matvarer som også har og det spiser vi jo stortsett alle sammen :)
Den vinen er regnet som alkoholfri og helt trygt å drikke etter hva jeg har forstått :)

Ja så absolutt, hvorfor ikke? Som sagt over det er like mye alkohol i brød og kefir. Slutte å spise brød også da?

Men 1 ting. Vær obs på alkoholfri vin i utlandet. Var i Tyrkia i sommer. Spurte om de hadde alkoholfri vin på hotellet. Jaaaaaa da sa de.. Men jeg ville være 110% sikker på at jeg ikke ble lurt. Så jeg ba om å få se flasken før jeg bestilte. Det var søren meg over 4.7 prosent. Og det var bilde av at man kunne kjøre bil og gravid mage på flasken.. Så vær litt obs og SJEKK nøye! Tydelig andre retningslinjer i andre land..

Men 1 ting. Vær obs på alkoholfri vin i utlandet. Var i Tyrkia i sommer. Spurte om de hadde alkoholfri vin på hotellet. Jaaaaaa da sa de.. Men jeg ville være 110% sikker på at jeg ikke ble lurt. Så jeg ba om å få se flasken før jeg bestilte. Det var søren meg over 4.7 prosent. Og det var bilde av at man kunne kjøre bil og gravid mage på flasken.. Så vær litt obs og SJEKK nøye! Tydelig andre retningslinjer i andre land..
Takk! Reiser til Spania for å overraske en som har bursdag i morgen, og det har jeg ikke tenkt over i det hele tatt!

Hm! Takk for fine , varierte og ærlige svar! :). Da er det opp til meg :) hehe. Tror kanskje jeg "tør" har jo drukket alkoholfri øl og så er vel bittelitt i de og. Men matportalen sier det er trygt for gravide så lenge det var under 2.5 pr
Under 0.7% for gravide :) 2.5% er lettøl og sånt det, ikke alkoholfritt.

Staten sier det ikke skal være farlig, og stoler på rådene derfra :)

Er vel faktisk også alkohol i kefir? Og det har vel ingen gravide betenkeligheter med å drikke :p

Back
Topp