Hadde du nok melk?

• Trådstarter Trådstarter Moderator Wilma
  • Opprettet Opprettet
Mer enn nok begge gangene:-) Skal begynne å trappe litt ned, lille er 9 mnd, begynner snart i jobb og da blir det mindre amming:-) Planen er å amme til hun er rundt 1, sist ammet jeg til ungen var 10-11 mnd, da var vi lei begge to:-P

Det er ytterst få som egentlig har for lite melk, men mange får (feilaktig) beskjed om å supplere med mme (eller begynner fordi de tror det selv), fordi babyen er urolig, særlig på kvelden.
Noen tror babyen sover bedre på mme, eller har generelt dårlig selvtillit og/eller kunnskap rundt egen kropp, amming, melken og spedbarnstiden.

Første fikk jeg ikke melk før jeg ga opp ( forkort tungebånd og låsninger i nakken og bekken(kiss)
Nå ammer ennå men må gi tillegg. Mini er snart 3 mnd. Men har funnet ut av at det Lille jeg har kommer i enorm fart så mini liker ikke puppen da. Så skal prøve å pumpe og se om jeg får opp produksjon ,

Første fikk jeg ikke melk før jeg ga opp ( forkort tungebånd og låsninger i nakken og bekken(kiss)
Nå ammer ennå men må gi tillegg. Mini er snart 3 mnd. Men har funnet ut av at det Lille jeg har kommer i enorm fart så mini liker ikke puppen da. Så skal prøve å pumpe og se om jeg får opp produksjon ,

Jeg måtte gi tillegg til babyen begynte med fast føde. Jeg ammet før og etter hver flaske. Og masse på natta (vekte ikke baby, men ammet når hun ville). Nå får hun kanskje en flaske om dagen. Og jeg ammer fortsatt like ofte. Føler produksjonen har kommet seg. Er oftere "full" i puppen enn før.

Har du prøvd å melke ut litt før du ammer? Høyre pupp her er en skikkelig fontene så mini trekker alltid hodet vekk, til fontenen har roet seg ☺️

Jeg måtte gi tillegg til babyen begynte med fast føde. Jeg ammet før og etter hver flaske. Og masse på natta (vekte ikke baby, men ammet når hun ville). Nå får hun kanskje en flaske om dagen. Og jeg ammer fortsatt like ofte. Føler produksjonen har kommet seg. Er oftere "full" i puppen enn før.

Har du prøvd å melke ut litt før du ammer? Høyre pupp her er en skikkelig fontene så mini trekker alltid hodet vekk, til fontenen har roet seg ☺️
nei har ikke det men mest for det er sååå lite max 50mml på begge puppene. så jeg har mistet masse melk . hadde mye mer før. har ikke like mye melke spreng som jeg hadde heller. ;-(

nei har ikke det men mest for det er sååå lite max 50mml på begge puppene. så jeg har mistet masse melk . hadde mye mer før. har ikke like mye melke spreng som jeg hadde heller. ;-(

Jeg får aldri mer en 50ml når jeg pumper. Sikkert fordi jeg ikke har tålmodighet, men føler at etter 10 min er det ikke mer å hente med pumpen hvertfall

Jeg får aldri mer en 50ml når jeg pumper. Sikkert fordi jeg ikke har tålmodighet, men føler at etter 10 min er det ikke mer å hente med pumpen hvertfall
Jeg pumper i 30 min ca og det kommer melk nesten hele tiden men ikke så mye totalt da. Men er fornøyd med å ha klart å amme litt så langt forje gang gikk det ikke en uke engang før jeg hadde flaske barn.

Har melk, men bruker også mme. Ser ikke problemet med det? Man må gjøre det som føles best for seg og sin familie, ingen er like.

Hadde nok melk, men første tullet med puppen så hun fikk mme. Nestemann hadde jeg også til og ammer fremdeles. Nå er han 1,5 år.

Jeg har hatt nok melk så langt og satser på at det fortsetter slik. Mini er 5 mnd i dag. Jeg trikker også et par kopper med Fennikete hver dag. Føler at det har hjulpet. For hver gang jeg har slurvet med å drikke det eller jeg har hatt mulighet til å drikke teen. Kjennes det ut som om jeg produserer mindre melk. Melkesprengen blir borte. Så jeg drikker trofast et par kopper hver dag

Back
Topp