Hadde du furby? Hvilken farge?

Jeg fikk aldri det «alle andre» hadde. Min far var enormt opptatt av at vi ikke skulle bli bortskjemte, og det tilta over den andre veien...
Etter mye om og men fikk jeg til slutt skaffet meg denne. Ved å kjøpe den for egne penger på en sydentur. Hadde ikke råd til original Furby, men denne var en grei nok erstatning for min del. Ikke like god som Furby, programvaren var litt simpel.

Den var jo skikkelig søt den, da:rolleyes: Kult du har den ennå.

Jeg fikk aldri det «alle andre» hadde. Min far var enormt opptatt av at vi ikke skulle bli bortskjemte, og det tilta over den andre veien...
Etter mye om og men fikk jeg til slutt skaffet meg denne. Ved å kjøpe den for egne penger på en sydentur. Hadde ikke råd til original Furby, men denne var en grei nok erstatning for min del. Ikke like god som Furby, programvaren var litt simpel.
Men har den enda :hilarious:
Vis vedlegget 318603

Slik var det hos oss også. Mye leker var bortkastet mente foreldrene mine. Man skulle bruke fantasien og ikke ha for masse. Ønsket meg game boy og mange andre ting alle andre fikk, uten hell. Men gleden var da ekstra stor den gangen de gjorde unntak og jeg fikk den furbyen :) det sitter jo limt i hukommelsen forsatt selvom jeg er 30 år

Slik var det hos oss også. Mye leker var bortkastet mente foreldrene mine. Man skulle bruke fantasien og ikke ha for masse. Ønsket meg game boy og mange andre ting alle andre fikk, uten hell. Men gleden var da ekstra stor den gangen de gjorde unntak og jeg fikk den furbyen :) det sitter jo limt i hukommelsen forsatt selvom jeg er 30 år
Samme her. Vi hadde ikke så mye penger så sånne dyre leker som furby var ikke hverdagskost. Den kosta jo en formue, tror vi betalte 999 kr for den i 98, det var mye penger for en leke!
Kan trygt si at det var ikke stort annet jeg fikk det året :hilarious:

Er vel mange 90 kids her, og da såklart husker furby :D
Ønsket du deg en? Fikk du i gave eller kjøpte selv ? Hvilken farge hadde din?

Jeg er født i 1989. Når furby trenden kom fikk rask alle jentene i klassen en. Kun jeg igjen . Jeg ønsket meg en så intenst, men foreldrene mine sa nei. Etter mange måneder, tårer og tryglinger sto det plutselig en pakke i stua en lørdagsmorgen. Helt i hundre pakket jeg opp. Og ja det var en furby. Jeg ble så glad, men samtidig litt skuffet over den "kjedelige" fargen :smiley-ashamed008. Den var nemmelig svart og brun. De andre hadde fargerike fine. Men skuffelsen gikk raskt over heldigvis :) men rar følelse å være kjempeglad og samtidig litt skuffet.

Vis vedlegget 318599
Hadde den samme!

Samme her. Vi hadde ikke så mye penger så sånne dyre leker som furby var ikke hverdagskost. Den kosta jo en formue, tror vi betalte 999 kr for den i 98, det var mye penger for en leke!
Kan trygt si at det var ikke stort annet jeg fikk det året :hilarious:

Oi, kosta den tusen kroner? I 98 var jeg vel og merke russ, så jeg var for gammel for det der, men jeg hadde definitivt ikke fått en leke til tusen kroner tror jeg.

Jeg må være en dårlig furby-mamma.. Kan ikke huske hvilken farge furbyen min hadde.. Har prøvd å se på bilder om noen vekker minner, men ingenting...
Husker veldig godt når furby var populært, jeg var heldig å fikk tidlig, måtte ikke ønske meg lenge. Mens noen venninner aldri fikk den originale, de hadde noen mindre noen som fulgte med happy meal på McDonalds..

Jeg hadde to Furby’er, en grønn og en svart/grå ☺️ Fikk i julegave av onklene mine, og de hadde ikke samsnakka seg, derfor dobbelt opp. Haha. Elsket dem! Har den svart-gråe enda, og tok den frem i fjor til kommende storesøster. Hun synes den var skummel

Furby-trenden var ikke så stor det jeg bodde, men fikk en. Husker ikke hvordan, tror den var brukt. Kanskje storesøstrene mine sin? Husker ikke. Tror den var svart og hvit

Oi, kosta den tusen kroner? I 98 var jeg vel og merke russ, så jeg var for gammel for det der, men jeg hadde definitivt ikke fått en leke til tusen kroner tror jeg.
Tror den kosta rundt tusen ja. Husker ikke nøyaktig, mange år siden. Men det var den dyreste leken jeg hadde fått noen sinne

Husker ikke hvordan jeg fikk den, om jeg kjøpte den selv eller fikk den i gave. Jeg likte ikke fargen, men jeg ville jo ha Furby :hilarious: Venninna mi hadde en i rosa og blå. Jeg var misunnelig på den :joyful:

Vedlegg

• 7EFB014E-98E6-4150-965D-A52009FA400C.jpeg
    7EFB014E-98E6-4150-965D-A52009FA400C.jpeg
    40,5 KB · Visninger: 8
86 modell. Hadde ikke, men husker søstra mi (92 modell) hadde. Jeg hata den. Den holdt aldri kjeft. Tror den var grå da.

Jeg hadde grå med svart på magen om jeg husker riktig :)
Tror det var denne typen: Vis vedlegget 318600

Elsket min furby, og har tenkt tanken på å kjøpe en til lillegutt. MEN jeg husker også hvor slitsom den var så litt usikker på om jeg vil påføre meg selv den hodepinen :hilarious::hilarious:

Den der hadde jeg også! :woot:

Men jeg fikk den da jeg var 13 så det var egentlig ikke såå kult lengre.. :shy:

Husker ikke hvordan jeg fikk den, om jeg kjøpte den selv eller fikk den i gave. Jeg likte ikke fargen, men jeg ville jo ha Furby :hilarious: Venninna mi hadde en i rosa og blå. Jeg var misunnelig på den :joyful:

Haha ja "first world problems" :angelic: man får furby, men feil farge :D :knegg: . Men de kom i minst 50 forskjellige fargevarianter .

Jeg hadde to stykk, en sort og en brun:D bodde utenlands, så de var kanskje billigere der.Screenshot_20200209-115853.png

Åååh ja! Jeg er født i 87 og hadde Furby!
Husker det var mye trygling her også, og hvis ikke jeg husker helt feil tror jeg at jeg (endelig) fikk en som «trøstegave» da foreldrene mine ble skilt :P
Min var lysegrå med svarte tigerstriper, og hvit hanekam langs hele ryggen :D

Back
Topp