Hadde dere gjort det?

Ja det ville jeg gjort. Og jeg skulle egentlig vært på et slikt opphold i februar. Men jeg måtte utsette det.
Jeg synes du skal takke ja, selv om du synes 4 uker er lenge. Det er som Søteste sier, en investering i fremtiden.
Så, si ja, og reis med god samvittighet. Du har mange år igjen av livet, og et slikt opphold kan gjøre at DU får det bedre, som igjen gjør at dine BARN får det bedre

smash skrev:

søteste skrev:

smash skrev:

søteste skrev:
Jeg hadde reist, for man får enormt mye ut av ett slikt opplegg. Du kan jo få perm i helgene. Jeg har vært på ett slikt opplegg og anbefaler dette videre. Dette betyr at du lærer veldig mye om smertene, lærer ny tanke gang å tenke og du blir skikkelig utredet. Du får møte ergoterapauter, sosionomer, fysioterapeut osv som kan sitt fag!! Dette er det verdt både for deg som person og deg som mamma. Og ikke minst barna!!!:)

Tviler ikke et sekund på dette! Men jeg klarer det ikke uansett....
Å dra på perm i helgene, hjelper jo sikkert det, men det er fryktelig lang reisevei, så det bir mer stress enn kos.

Barna kan også komme på besøk til deg på hverdagene. Dette skal ikke være kos, men lærerikt. Jeg har levd med smerter siden jeg var 2 årgammel og jeg har medfødt sykdom. Men der lærte jeg mange triks om hvordan jeg skal takle min hverdag. Og dette har gjort så jeg takler smerter på en helt annen måte. Og min sønn har gått en ny og bedre mor. Og for han er jeg sikker på at det var verdt dette. De kom å besøkte meg, og jeg dro hjem i helgene. Hvor Lang reisevei er det snakk om? Og det er ikke bare eldre mennesker som blir sendt på dette opplegget. De jeg var samme var fra tidlig 20 årene til 50 årene. Fibromylagi kommer i alle aldre, og min mor (som har fibromylagi) ble også bedre etter dette opplegget. Smertene er ikke mindre, men man har lært hvordan man skal takle dette. Håper ikke du sier nei til dette, din mann klarer fint barna hjemme så lenge. Dette er enn invistering i fremtiden til deg og dine barn:)

Tror det er rundt 4-5 timers kjøring..
Og nei, mannen min klarer ikke alt aleine... :P
Ungene har 60% bhg plass, og han jobber utrolig mye.
Men som sagt, legen sier det er andre alternativer, så da prøver jeg det istede.

Min samboer jobber turnus og jobber mye, men vi fikk det til på ett vis. Kreves litt planleggning. Håper du velger dette, da ikke noe kan erstatte ett slik opplegg. Derfor det er perfekt opplegg for de med masse smerter. :) Men selvfølgelig opp til dere som familie. Men dette er fire uker av deg og dine barnsliv. Det er det virkerlig verdt:) Lykke til med valget deres:)

Jeg har vært der (hvis det ikke er flere av de stedene der), og jeg vil bare si at dette er en mulighet som jeg ALDRI ville gått glipp av :) Fantastisk opplegg! Så hadde jeg vært deg, så hadde jeg tatt en skikkelig vurdering på fordeler og ulemper - og dette tilbudet er ikke en ulempe for å si det sånn.

Du får dra hjem på permisjon to ganger i løpet av oppholdet, og familien kan også komme opp og besøke deg :)

JA hvis det skulle fått meg til å finne ut hva osm feiler meg hadde jeg gjort det..

Har selv vært på ett slik sted og hadde barn..
Jeg fikk reise hjem i helgene, å de kunne komme på besøk til meg..
Her var det bare 1 t unna, så sånn sett var det ikke noe problem,men alikevel tøft..

Kan jeg spør hvor du bor??

Nei, synes det blir alt for lenge. Fikk tilbud i høst om å reise 4 uker til Rauland på opphold der, men takket nei, dro i stedet en uke til Stavern hvor de også har noe av samme tilbudet.

om det ikke finnes et tilsvarende tilbud nærmere deg, hadde jeg reist...
om så gubben må bruke mesteparten av ferien sin for at vi skulle få det til, hadde det ikke vært tvil her i gården!!

4 uker er lenge vekke fra ungene, men om det gjør at jeg, og dermed også ungene mine, får en bedre hverdag er det så absolutt hvert det...

Hadde aldri greid å reise fra ungene så lenge nå mens de er små.

Hvis jeg hadde visst med sikkerhet at det ble funnet ut konkret hva som hjelper på sykdommen og at en har godt av oppholdet så JA!

Men bor ikke du i Telemark et sted? Er vel ikke 5 timers kjøring inn i landet til Rjukan vel?

smash skrev:

pianøtt skrev:
ja d hadde eg nokk om d va en sjanse for å bli bedre ;)

Jeg vil nok aldri bli bedre, men det er mer for å finne ut HVA som feiler meg...

Du vet ikke hva som feiler deg, men du vet at du nok aldri vil bli bedre??  

Hvis de finner ut hva mer som feiler deg, kan det jo gjøre hverdagen din lettere da, så 4 uker for å gjøre livet ditt bedre er jo strengt talt ikke så lenge...

nei. hadde aldri reist fra ungene så lenge, kansje om maaaaaange år, men ikke no! kommer ikke på tale å være vekke fra de en uke engang!

rjukan ca 1,5 time fra.. så det er jo ikke såå langt for deg ! 4 uker er lenge ja, men du skal forhåpentligvis leve ett langt liv med ungene og tenk om du kunne blitt kvitt plagene eller i det minste finni ut hva som feiler deg. 

husker for noen år siden at en lege ville ha meg til et rehabiliterings senter noen timer unna her jeg bor, (nå har ikke vi barn men liker ikke å være borte fra samboer heller over lengre tid) jeg var skikkelig pessimistisk tile hele greia, og hadde langt fra lyst å dra, syns nesten at det var flaut å skulle dra dit osv osv, så med andre ord jeg var ikke veldig positiv til oppholdet, MEN det endra seg raskt når jeg kom dit, det var helt fantastisk å få hjelp til å tilrette legge fysisk aktivitet, kosthold osv det gjorde utrolig godt for kropp og sjel (selv om jeg var der alt for tidlig i forhold til mine plager, jeg hadde hatt bedre nytte av det litt senere)
Så jeg anbefaler deg virkelig å dra, selv om det er fælt å dra fra mann og barn, du kommer til å føle deg mye bedre når du kommer hjem, og det vil sikkert også være mulighet å få perm en helg eller noe sånt om du har behov for å dra hjem en tur

Bor ikke du ganske nært Rjukan? Trodde du bodde like i nærheten av svigers.

Jeg syns det er på grensen til å være egoistisk å ikke dra, faktisk.
Dette kan bedre livskvaliteten din flere hakk i årevis framover, noe ungene og mannen din også vil sette pris på. Det er snakk om fire små uker, med mulighet for perm. Behandlingsstedet ligger i det samme fylket som du bor, etter hva jeg har forstått.
 Dette er en utrolig mulighet som du har fått, også vil du ikke? For meg er det uforståelig. 
Jeg skjønner at det er tøft å være borte fra mann og barn, men det er ikke en evighet det er snakk om.

Jeg er en så dårlig mor at jeg faktisk håper jeg blir lagt inn i morgen, om så er bare for ett par dager, kun for å komme unna. Joda, en mnd hadde vært tøft, men ikke uoverkommelig. 

Jeg og fikk det samme spørsmålet av legen min pga wiplash skadden og en side av meg ville si ja,mens den andre sa hvordan faen ska vi klare det .(Årsaken til den tanken er at mannen jobber i Oslo i uka og da ville det bli problemmer i forhold til unga)
Så her så ble vi enige om å vente litt, her så foreslo han også et annet sted som var nermere men det er det med ungene når en ikke kunne dra hjem om eftaen

Sikker på at det er på Rjukan du skal på behandling? På Rauland har de et attføringssenter hvor de har 4 ukers treningsopplegg.... Og hvor bor du? Innbiller meg jeg har lest at du bor på Stathelle eller rundt der, og da er det såvidt over 2 timers kjøring til Rjukan. En time lenger til Rauland, men du kan nok finne kortere vei enn gjennom Rjukan da..

Takk for tilbakemeldinger jenter, men jeg spurte mer om hva DERE ville gjort...
Ikke hva dere mener jeg skal gjøre, for jeg har allerede bestemt meg.
Og legen har også funnet andre alternativer som er like bra, men at det er to dager av gangen.
Så jeg er veldig spent!! Selvom to dager i uken blir hardt uten ungene også...

Og i følge gulesider kart, så er det litt over 3 timer fra meg til Rjukan, og i tillegg er det litt ekstra kjøring derfra..
Noen sa til meg at det tok rundt 4 timer. Men aner ikke jeg...

Back
Topp