Hadde dere gjort det?

smash

Forumet er livet
VIP
Jeg sliter mye med smerter i ledd osv, så er under utredning og masse greier.
Var hos legen for et par dager siden, og ho ville sende meg til Rjukan på et senter.
Rjukan er kjempelangt hjemmefra der jeg bor...
Behandlingsperioden i Rjukan er på 4 uker.

Hadde dere reist? Fra mann og barn?

Jeg sa til legen at jeg ikke klarte å reise så lenge vekk fra ungene mine..
Så ho skulle se etter noen alternativer heldigvis.

Hva hadde dere gjort?

oi, vanskelig!! 
Tror nok ikke jeg hadde klart å dra fra mann og barn i 4 uker jeg heller, eller jeg vet!! :) 
håper virkelig hun finner ett alternativ så du slipper å være så lenge fort fra dem! 

Hehe, du kjenner meg, jeg tenker som deg. ALDRI i denne verden om jeg hadde klart... 

ja d hadde eg nokk om d va en sjanse for å bli bedre ;)

Jeg sliter med det samme som deg og diverse andre ting, og det er snakk om å etterhvert søke meg til ett senter som det der, men jeg klarer det ikke. Jeg kan ikke være borte fra ungen min i 4 uker, jeg klarer det bare ikke.

pianøtt skrev:
ja d hadde eg nokk om d va en sjanse for å bli bedre ;)

Jeg vil nok aldri bli bedre, men det er mer for å finne ut HVA som feiler meg...

Labambie skrev:
Hehe, du kjenner meg, jeg tenker som deg. ALDRI i denne verden om jeg hadde klart... 

Hehe, legen var heldigvis veldig forståelsesfull, for det er mer vanlig at eldre har de smertene jeg har, så det er lettere for de å reise vekk så lenge.
Vi har aldri barnevakt.. Er heldig om vi får det 1-2 ganger i året... Så jeg er med andre ord aldri vekk fra ungene mine.

Tanntrollet09 skrev:
Jeg sliter med det samme som deg og diverse andre ting, og det er snakk om å etterhvert søke meg til ett senter som det der, men jeg klarer det ikke. Jeg kan ikke være borte fra ungen min i 4 uker, jeg klarer det bare ikke.

Uff, kjipt å være i en slik situasjon! Håper du får noen andre alternativer!

Jeg hadde reist, for man får enormt mye ut av ett slikt opplegg. Du kan jo få perm i helgene. Jeg har vært på ett slikt opplegg og anbefaler dette videre. Dette betyr at du lærer veldig mye om smertene, lærer ny tanke gang å tenke og du blir skikkelig utredet. Du får møte ergoterapauter, sosionomer, fysioterapeut osv som kan sitt fag!! Dette er det verdt både for deg som person og deg som mamma. Og ikke minst barna!!!:)

søteste skrev:
Jeg hadde reist, for man får enormt mye ut av ett slikt opplegg. Du kan jo få perm i helgene. Jeg har vært på ett slikt opplegg og anbefaler dette videre. Dette betyr at du lærer veldig mye om smertene, lærer ny tanke gang å tenke og du blir skikkelig utredet. Du får møte ergoterapauter, sosionomer, fysioterapeut osv som kan sitt fag!! Dette er det verdt både for deg som person og deg som mamma. Og ikke minst barna!!!:)

Tviler ikke et sekund på dette! Men jeg klarer det ikke uansett....
Å dra på perm i helgene, hjelper jo sikkert det, men det er fryktelig lang reisevei, så det bir mer stress enn kos.

Jeg hadde gjort det.
vet at jeg hadde klart det.
var innlagt i 9 uker på Riksen for noen år siden. Og vi bor i Bergen.

Jeg hadde dratt.. Hvis de finner ut av hva som feiler deg så kan de vel også finne riktig behandling.. Kjenner ikke sykehistorien din, men har du fått tilbudet så kan det vel være noe du har behov for.. 
De kan vel komme å besøke deg eller du kan dra hjem en tur i løpet av oppholdet?

smash skrev:

Tanntrollet09 skrev:

Uff, kjipt å være i en slik situasjon! Håper du får noen andre alternativer!

Hør om legen kan henvise deg til senter for sammensatte lidelser om de har det på noen av sykehusene i nærheten av deg. Der venter jeg på time.

*Snuppo+1+1* skrev:
Jeg hadde gjort det.

Hadde du barn da?

Oceania skrev:
Jeg hadde dratt.. Hvis de finner ut av hva som feiler deg så kan de vel også finne riktig behandling.. Kjenner ikke sykehistorien din, men har du fått tilbudet så kan det vel være noe du har behov for.. 
De kan vel komme å besøke deg eller du kan dra hjem en tur i løpet av oppholdet?

Jeg har fått diagnosen fibromyalgi, men det må være noe mere enn det...
Så det er det vi prøver å finne ut av nå..
Legen sa det var andre alternativer nærmere, men ho skulle sjekke det litt mere ut sa ho.
Så det er ikke det at jeg nekter å sjekke ut hva det er, men jeg vil ha det nærmeste alternativet.

smash skrev:

søteste skrev:

Å dra på perm i helgene, hjelper jo sikkert det, men det er fryktelig lang reisevei, så det bir mer stress enn kos.

Barna kan også komme på besøk til deg på hverdagene. Dette skal ikke være kos, men lærerikt. Jeg har levd med smerter siden jeg var 2 årgammel og jeg har medfødt sykdom. Men der lærte jeg mange triks om hvordan jeg skal takle min hverdag. Og dette har gjort så jeg takler smerter på en helt annen måte. Og min sønn har gått en ny og bedre mor. Og for han er jeg sikker på at det var verdt dette. De kom å besøkte meg, og jeg dro hjem i helgene. Hvor Lang reisevei er det snakk om? Og det er ikke bare eldre mennesker som blir sendt på dette opplegget. De jeg var samme var fra tidlig 20 årene til 50 årene. Fibromylagi kommer i alle aldre, og min mor (som har fibromylagi) ble også bedre etter dette opplegget. Smertene er ikke mindre, men man har lært hvordan man skal takle dette. Håper ikke du sier nei til dette, din mann klarer fint barna hjemme så lenge. Dette er enn invistering i fremtiden til deg og dine barn:)

smash skrev:

*Snuppo+1+1* skrev:
Jeg hadde gjort det.

Hadde du barn da?

Ja,ellers kunne jeg ikke svart her...
Han var 2år.

Og det å få en riktig diagnose er viktig videre i prosessen når du nå går mot uføre. Det er dyktige folk som jobber med dette som er spesialister på smerter. Du får også god informasjon du kan ta med deg videre når det gjelder NAV. Og ikke minst du får med deg enn epikrise som veier tungt. Verken NAV eller andre skal kunne overse det dom står i den epikrisa. Du får lettere hjelp når du har vært på etslikt opplegg fordi du har blitt skikkelig utredet:)

søteste skrev:

smash skrev:

søteste skrev:

Barna kan også komme på besøk til deg på hverdagene. Dette skal ikke være kos, men lærerikt. Jeg har levd med smerter siden jeg var 2 årgammel og jeg har medfødt sykdom. Men der lærte jeg mange triks om hvordan jeg skal takle min hverdag. Og dette har gjort så jeg takler smerter på en helt annen måte. Og min sønn har gått en ny og bedre mor. Og for han er jeg sikker på at det var verdt dette. De kom å besøkte meg, og jeg dro hjem i helgene. Hvor Lang reisevei er det snakk om? Og det er ikke bare eldre mennesker som blir sendt på dette opplegget. De jeg var samme var fra tidlig 20 årene til 50 årene. Fibromylagi kommer i alle aldre, og min mor (som har fibromylagi) ble også bedre etter dette opplegget. Smertene er ikke mindre, men man har lært hvordan man skal takle dette. Håper ikke du sier nei til dette, din mann klarer fint barna hjemme så lenge. Dette er enn invistering i fremtiden til deg og dine barn:)

Tror det er rundt 4-5 timers kjøring..
Og nei, mannen min klarer ikke alt aleine... :P
Ungene har 60% bhg plass, og han jobber utrolig mye.
Men som sagt, legen sier det er andre alternativer, så da prøver jeg det istede.

Jeg hadde syntes at det hadde vært helt GRUSOMT å reise fra barna så lenge, men tror nok absolutt det er verdt det dersom dere ikke finner et tilsvarende tilbud nærmere deg. Det er snakk om helsa di resten av ditt liv!

Back
Topp