Ha med partner på oul?

Venterskattnr3❤️

Betatt av forumet
Snøkrystallene2021❄️
Virker som det er forskjellige retningslinjer på de ulike sykehusene. Noen her som har vært på oul enda (og evt hvor) og fikk dere ha med partner eller ikke?:-)

Stod ingenting om dette i brevet fra St. Olavs.. Må ringe å høre når det nærmer seg, tenker jeg:)

Stod ingenting i brevet fra Kalnes, men på hjemmesiden deres står det at partner ikke får være med.

Last edited:
Stod ingenting om dette i brevet fra St. Olavs.. Må ringe å høre når det nærmer seg, tenker jeg:)
Var på OUL på st Olavs på tirsdag, fikk ikke ha med dessverre :/ står i en SMS du får fra sykehuset som påminnelse for timen. Må visst ha legeerklæring for å ha med partner. Ganske kjipt! Får være med på FaceTime da :joyful:

Stod ingenting i brevet fra Kalnes, men på hjemmesiden deres står det at partner ikke får være med.
Sniker fra februar, jeg sendte epost til kalnes før jeg fikk brev om oul. Fikk beskjed om at partner ikke kan være med. Vet ikke når du skal på oul, jeg skal 2 september og tviler på at samboer får være med, da det heller ikke er lenge til . Burde vært likt over alt :arghh:

Jeg var på ultralyd på UNN i Tromsø når jeg var 12 uker på vei (får ekstra oppfølging ettersom jeg er diabetiker) og fikk da SMS før timen om at jeg egentlig ikke kunne ha med partner. Ringte til sykehuset for å høre om han kunne være med da jeg også hadde time hos diabetessykepleier og det var ting vi begge gjerne ville spørre om i forhold til graviditet og diabetes. De sa jeg bare skulle ta han med.
Viste seg at samboer dessverre ikke kunne være med lilevel pga jobb, men ringte på nytt til fødepoliklinikken for å høre om kommende mormpr kunne være med på iltralyd. Fikk beskjed at man kunne ha med en ledsager så da fikk hun se sitt første barnebarn :happy:

Skulle vært samme praksis over hele landet. Man vil jo gjerne at partner skal få mulighet til å være med hvis de kan.

Sjekk hjemmesiden til det sykehuset du skal ha oul på, der står ny informasjon hele tiden :)
Fikk ikke ha med mannen på uk i uke 11,men nå er det åpnet her for at han får være med :happy:

Partner får være med på oul på Lillehammer.
Sånn jeg tolker det så går sykehuset ut ifra hvilket beredskap de er i, akkurat nå er Lillehammer i grønn og da er følgende regler slik og slik.

Det er jo både for deres og vår egen sikkerhet om partner ikke får være med regner jeg med, selv om jeg helt klart er enig i at det er kjempe kjett om far ikke får være med på noe så viktig. :(

Sjekker hjemmesidene til St Olav ofte, men de har ikke oppdatert retningslinjene sine siden 9.juni. Håper inderlig de oppdaterer snart, for jeg vil ha med mannen på ultralyd :(:Heartred

Tror vi har lov å ta med partner, så han blir med. :happy: Skal ringe de først, for sikkerhets skyld.

Han hadde også lyst å være med til jordmorsamtale, men han spurte meg om jeg ville det før første timen. Det gikk greit, men av en eller annen grunn føltes det ut som noe sperret meg fra å være 100 % åpen. Noen andre som har følt det? Det var bare en samtale-time, ikke UL. Vi snakker åpent om alt hjemme, oss imellom. Men av en eller annen grunn slet jeg med det hos jordmor. Kanskje fordi man gjerne snakker om andre ting med kvinner? Eller på en annen måte enn med mannen. Jeg vet ikke. o_O
Skal høre med han om jeg kan få i alle fall en time med henne alene, bare for å se hvordan det går. :shy:

Tror vi har lov å ta med partner, så han blir med. :happy: Skal ringe de først, for sikkerhets skyld.

Han hadde også lyst å være med til jordmorsamtale, men han spurte meg om jeg ville det før første timen. Det gikk greit, men av en eller annen grunn føltes det ut som noe sperret meg fra å være 100 % åpen. Noen andre som har følt det? Det var bare en samtale-time, ikke UL. Vi snakker åpent om alt hjemme, oss imellom. Men av en eller annen grunn slet jeg med det hos jordmor. Kanskje fordi man gjerne snakker om andre ting med kvinner? Eller på en annen måte enn med mannen. Jeg vet ikke. o_O
Skal høre med han om jeg kan få i alle fall en time med henne alene, bare for å se hvordan det går. :shy:
Skjønner deg godt! Min ville også være med til jordmor, men av en eller annen grunn hadde jeg ikke så lyst til det. Føltes lettere å gå alene :confused013

Jeg vil gjerne ha han med på alt jeg. Syns alt er så overveldende og det er så mye informasjon, at det er fint med to som lytter :p men fikk ikke lov til å ha han med til jordmor første gang. Jeg har vært veldig åpen om det meste rundt graviditeten, så det hjelper nok litt. Følte ikke på det da han var med til første legetime.

Jeg sendte mail før jeg var inn på TUL på st. Olavs og da sa de at jeg måtte holde meg selv oppdatert på deres hjemmeside. Det var vakter ved døren på kvinne senteret som legitimerte meg før jeg fikk gå inn, også de sa at partner ikke fikk være med. Så han måtte sitte i bilen utenfor. På privat får de være med, vurderer å avbestille min neste time og bestille privat i stedet. Smitten er jo på tur opp igjen så tviler på at det åpner mer på sykehus

På UNN i Tromsø får man ha med partner på OUL:gen053
Får man? Fikk ikke lov å ta med mannen da jeg var på onsdag. Fikk sms om at kun pasienter som trengte ledsager fikk ha med pårørende på sykehuset. Så heller ingen menn(eller par) på venterommet:)

Last edited:
Jeg snakket med svangerskapspoliklinikken (SSA) nå for å høre om de hadde mottatt henvisningen nå (skal ha ordinær ultralyd innen de 2 neste ukene, men legen har surret sååå), og spurte da om mannen kunne være med:-) Da svarte hun at partner er velkommen til å med på ordinær ultralyd, men ingen andre timer på poliklinikken! Ååååh, nå kan jeg begynne å glede meg litt mer:-) På hjemmesiden står det forsåvidt likt som mange av dere beskriver (at ledsager kun kan være med der det er nødvendig, og at det må vurderes av behandlende lege eller noe sånn), så vil anbefale dere andre å kontakte poliklinikken direkte for å høre❤️

Jeg har oul 4. September, og på mitt sykehus har de nå åpnet opp for det. MEN jeg tipper at når halve Norge nå er på ferie i syden/sverige osv i sommer så ender det opp med å bli helt stengt igjen innen det er min tur :(

Back
Topp