Høyt blodtrykk

KH84

Elsker forumet
❤ Juliskattene 2018 ❤
Var med legen idag og hun målte blodtrykket til 138/88. Vet det er i grenseland for normalt. Noen andre som har opplevd det samme? Bør jeg bekymre meg? Skal følge det opp med ny kontroll om en uke

Jeg fikk også beskjed om høyt blodtrykk.. Skal tilbake å ta flere prøver om et par uker:-)

Velger å ikke bekymre meg;-)

Hvor høyt var det på? Fikk time om en uke igjen, er bra de følger med på det vertfall :)

Hadde svangerskapshypertensjon hele første svangerskap.. Ble til slutt satt igang.. Lå gjevne på 150/95-100

Ble ikke satt igang før 39+3.. Men lå inne på sykehuset ei natt i uke 34 og fra 38+4 fram til etter fødsel..

Først i uke 33-34 det begynte å stige fra min "normal" og da med undertrykt på 105-110.

Ok, var godt det var så sent vertfall, håper det synker til neste uke :)

Mitt blodtrykk ble målt til 110/60. Syntes selv undertrykket virket lavt, men legen reagerte ikke på d.. Så er vel normalt :)

Jeg ligger nå på 110/60.. Merker det er lavt til meg.. Svimler Osv. Men er vant til å ligge på
130/80.. Men helt greit å ha lavt BT nå... Vil ikke igjennom samme som første gang.. All den usikkerheten, medisinering og mye sykehus..

Undertrykk på over 90 er høyt. Overtrykket pleier å ligge på ca 100+din alder.
110/60 og 100/55 er lavt, men får man ikke i seg så mye eller kommer rett til legen fra senga, så kan det bli sånn :) Ligget på 100/50 på mitt laveste uten å være gravid.
For å få en optimal måling så skal man ha sittet i ro 15 min først, og man skal måle flere ganger. Aller helst en 24 timers BT måler.

Jeg målte flere ganger idag faktisk , lå på normalen hver gang, var sikkert litt stressa ubevisst i går! :)

Jeg hadde høyt blodtrykk fra ca. uke 12 i mitt forrige svangerskap. Rundt uke 25 ble det så høyt at jeg måtte ha medisiner. Da var det rundt 160/110. Som regel får du Trandate hvis du trenger medisiner for blodtrykk og er gravid. Da blir du tett fulgt opp på sykehuset (det ble ihvertfall jeg).

Back
Topp