Høyrisikotråden

Hei! Jeg er i første trimester, og er satt på Fragmin fordi jeg har forhøyede verdier av en del autoantistoffer. Men jeg har ærlig talt ikke forstått hvorfor den skal hjelpe?
Det kan være fordi blodet ditt lettere lager blodpropper.
 
Hei! Jeg er i første trimester, og er satt på Fragmin fordi jeg har forhøyede verdier av en del autoantistoffer. Men jeg har ærlig talt ikke forstått hvorfor den skal hjelpe?
Er ikke lege, men jobber på lab. Autoantistoffer kan gjøre at blodet ditt koagulerer lettere. Avhengig av hvilke autoantistoffer det er snakk om.
Men ville tatt en prat med legen din, om du er usikker
 
Det går helt fint. Delte hele reisen til R på august2018-gruppen, mens vi var på nyfødtintensiv og tiden etterpå. Så det er ingen hemmelighet. Har ikke giddet å bytte nick etterpå, så da er jeg ganske gjenkjenbar.

Åååå husker også deg og han! Fulgte dere slavisk!! Var gravid selv da, men hadde termin noen måneder etter deg. Hvordan går med med han/dere idag? (Om du vil si noe om det da)
 
Åååå husker også deg og han! Fulgte dere slavisk!! Var gravid selv da, men hadde termin noen måneder etter deg. Hvordan går med med han/dere idag? (Om du vil si noe om det da)
Det går veldig fint. Han er 5 år nå. Har tatt igjen det han skal på alle områder. Bortsett fra dårlige lunger (må ha oksygen over 1000moh og sover med cpap på natten) er han helt som andre april-18 barn nå.
 
Det går veldig fint. Han er 5 år nå. Har tatt igjen det han skal på alle områder. Bortsett fra dårlige lunger (må ha oksygen over 1000moh og sover med cpap på natten) er han helt som andre april-18 barn nå.
Så utrolig fint å høre fulgte dere tett og med både beundring og spenning i tiden dere lå inne.
 
Det går veldig fint. Han er 5 år nå. Har tatt igjen det han skal på alle områder. Bortsett fra dårlige lunger (må ha oksygen over 1000moh og sover med cpap på natten) er han helt som andre april-18 barn nå.

Så utrolig godt å høre! ♡ Han fikk et lillesøsken som var født enda tidligere?
 
Henger meg på her. Har en translokasjon som gjør at sannsynligheten for at ting skal gå bra er minimal. Hatt 4 SA og 3 MA tidligere. Veldig slitsomt å gå rundt og bekymre seg og til stadighet kjenne etter. Tidlig ultralyd 22.august og morkakeprøve etter det hvis det er noe liv inni magen. Spennende tider i vente for flere av oss skjønner jeg <3
 
Henger meg på her. Har en translokasjon som gjør at sannsynligheten for at ting skal gå bra er minimal. Hatt 4 SA og 3 MA tidligere. Veldig slitsomt å gå rundt og bekymre seg og til stadighet kjenne etter. Tidlig ultralyd 22.august og morkakeprøve etter det hvis det er noe liv inni magen. Spennende tider i vente for flere av oss skjønner jeg <3
Off, så kjedelig. Krysser fingrene for dere. Det har jo gått en gang før.
Har dere vurdert PGD?
 
Off, så kjedelig. Krysser fingrene for dere. Det har jo gått en gang før.
Har dere vurdert PGD?
Ja vi har vært i Sverige for PGD to ganger og hentet ut til sammen 29 egg, hvorav ingen var friske. Var i gang med medisiner for et tredje uttak når jeg plutselig ble gravid med lillemann. Mot alle odds viste det seg å være et friskt egg og han har nå bikket 1,5 år:Heartred
Så krysser fingrene for et mirakel denne gangen også!
 
Last edited:
Høyrisikosvangerskap her er jeg også, om dette går bra kommer nok familien min til å lure på min mentale helse.
Jeg må iallefall komme over i andre trimester før jeg har håp om baby.
 
Høyrisikosvangerskap her er jeg også, om dette går bra kommer nok familien min til å lure på min mentale helse.
Jeg må iallefall komme over i andre trimester før jeg har håp om baby.
Da er vi to! Helst vil jeg være forbi uke 13, siden jeg har mistet to ganger i uke 12. Deretter begynner angsten for hvor tidlig den lille melder sin ankomst…
 
Back
Topp