Høyrisikotråden

Jeg hadde dødfødsel til termin i fjor, etter et A4 svangerskap. Morkakesvikt. Kan visst skje alle, i følge legen. Det var en heftig og utrolig vond opplevelse som sitter i. Nå er jeg i uke 15+6, går på blodfortynnende og er en del bekymret. Men so far så har den lille spiren det bra, har normal nipt test, og jeg håper og ønsker av hele mitt hjerte at vi får med oss et levende barn hjem denne gangen. Termin er nyttårsaften, men vi blir nok satt i gang rundt 20. desember. Klem til alle dere her inne som også er redde og bekymrede!
Det høres ut som en grusom opplevelse. Klarer ikke forestille meg hvor vondt det må bære å miste på målstreken. Når alt og alle er klar… Jeg håper med hele meg at du får med deg premien hjem denne gangen.

5+4 i dag. Har hatt et par små spottinger, så håper å få komme inn til en ekstra tidlig ul neste uke når legen min på sykehuset forhåpentligvis er tilbake. Hatt enorm hcg-stigning, fra 142-4600 på seks dager. Men er veldig forberedt på at det kanskje har gått galt igjen.
Får krysse fingrene!
Det er jo fort noen blødninger når man er gravid… Jeg har aldri hatt festeblødning, men må ha hatt det denne gangen siden det kom litt blod 9 dpo samme dag som jeg fikk svak positiv test.
Håper for deg at det bare er høy hcg. Det går an det og :Heartbigred.
Du bør vel være over 6 uker ja for at graviditeten skal synes på ul? Hold ut!

Tenker jeg hører litt hjemme her.
Hadde 3 SA før jeg fikk datteren min i 2021. Den første SA'en var jeg kun 16 år, og det var ikke planlagt i det hele tatt. Var slutt med daværende kjæreste og jeg hadde bestemt meg for abort. Så langt kom jeg ikke før det ordnet seg selv. Så møtte jeg nåværende kjæreste og vi var litt uforsiktig og tenkte litt sånn "det som skjer, det skjer". Ble gravid igjen da jeg var 18, men nok en gang mistet jeg. Etter dette tok det litt tid før vi igjen var litt uforsiktig.. Så da jeg var 21 ble jeg gravid igjen. Var ca 7 uker på veg da vi dro på bilferie sammen. Kjørte rundt hele Sørlandet. Begynte å bli dårlig da vi var på Lindesnes fyr, blødde også litt, men vi fortsatte turen videre. Hadde noen fine dager i Stavanger, og test viste jo fremdeles gravid. Kom oss omsider til Bergen, og der aborterte jeg. Etter dette fikk jeg satt inn p-stav og tok den ut da jeg var 23. Etter dette prøvde vi igjen å bli gravid, men ingenting skjedde. Vi ga opp og kjøpte hund i stedet. Da jeg satt på flyet for å hente hunden hadde jeg et bittelite frø i magen :love017 fordi alt var stengt i starten så fikk jeg nok ro, og spiren holdt hele veien uten noen form for komplikasjoner!
Jeg har alltid ønsket å få barn tett, så da datteren min var ett år begynte vi å prøve igjen. Ble gravid raskt og hadde termin 24.12.22. Da jeg var 10/11 uker på veg var jeg på ultralyd, men der var skjermen helt stille.. Ingen bevegelse i det hele tatt. Fosteret hadde stoppet utvikling i ca uke 8. Ble selvfølgelig knust, og jeg håpet bare på å bli gravid så fort som mulig igjen. Denne gangen tok det lenger tid. Men i februar i år fikk jeg ny positiv test! Jippi... Men da testen i stedet for å gå opp til 3+, gikk ned igjen til 1-2 forsto jeg at noe var galt. Ultralyd viste at det kun var en fostersekk uten plommesekk eller foster...
Nå er jeg jo gravid igjen! Og denne gangen har jeg bestemt at det skal gå bra! Får blodfortynnende i håp om at det skal hjelpe.
Har en veldig god følelse denne gangen

Jeg hadde dødfødsel til termin i fjor, etter et A4 svangerskap. Morkakesvikt. Kan visst skje alle, i følge legen. Det var en heftig og utrolig vond opplevelse som sitter i. Nå er jeg i uke 15+6, går på blodfortynnende og er en del bekymret. Men so far så har den lille spiren det bra, har normal nipt test, og jeg håper og ønsker av hele mitt hjerte at vi får med oss et levende barn hjem denne gangen. Termin er nyttårsaften, men vi blir nok satt i gang rundt 20. desember. Klem til alle dere her inne som også er redde og bekymrede!

Sniker
Ville bare si at jeg igså hadde dødfødsel pga morkakesvikt. Vært gravid 2 ganger etterpå og da brukt blodfortynnende - og begge de svangerskapene har blitt levende baby ❤️ håper du får oppleve det samme denne gangen. Svangerskapet etterpå er _helt_ krise for psyken synes jeg - hold ut ❤️❤️

Mistet i fjor, og føler meg absolutt ikke trygg i år heller enda. Etter så mange år med prøving på barn tror jeg det blir veldig merkelig om vi faktisk får, blir en stor omveltning for oss. Sliter en del med migrene og slikt så spent på hele greia egentlig.

Mistet i fjor, og føler meg absolutt ikke trygg i år heller enda. Etter så mange år med prøving på barn tror jeg det blir veldig merkelig om vi faktisk får, blir en stor omveltning for oss. Sliter en del med migrene og slikt så spent på hele greia egentlig.
Jeg har hatt mye mindre migrene etter jeg ble mamma! Men migrenen min utløses ofte av hormoner. Så kan være heldig og at det blir bedre :joyful:

Sniker
Ville bare si at jeg igså hadde dødfødsel pga morkakesvikt. Vært gravid 2 ganger etterpå og da brukt blodfortynnende - og begge de svangerskapene har blitt levende baby ❤️ håper du får oppleve det samme denne gangen. Svangerskapet etterpå er _helt_ krise for psyken synes jeg - hold ut ❤️❤️
Takk for omtanken! Foreløpig går det ok, (er engstelig men det går), men jeg vet at det blir verre utover høsten. Gruer meg til det… Men godt å høre at du har gjennomført og fått levende baby!

Hører muligens til her jeg også. Senabort i uke 21 for noen år siden. Blir derfor fulgt godt opp med fosterdiagnostikk og mange UL gjennom svangerskapet, heldigvis!

Har også slitt med hyperemesis i mine to forrige svangerskap, men krysser virkelig alt jeg har for at jeg unngår det denne gangen :facepalm:

Tittet tilfeldig innom her- gratulerer med spiren @krølle... !❤️ jeg har fulgt deg i svangerskapene med både R og OJ så føler jo nesten jeg kjenner deg litt *stalker alert*:hilarious: masse lykke til videre i svangerskapet!

Tittet tilfeldig innom her- gratulerer med spiren @krølle... !❤️ jeg har fulgt deg i svangerskapene med både R og OJ så føler jo nesten jeg kjenner deg litt *stalker alert*:hilarious: masse lykke til videre i svangerskapet!
Ikke min sak, og egentlig ikke meningen å blande meg. MEN;
Hyggelig at du heier osv, og det er vel og bra. Men syns ikke det er spesielt hyggelig at du legger inn ting som @krølle... kanskje ikke ville delt på åpent forum. Nå hjelper du til med identifisering, og det er det jo ikke alle som setter pris på!
Måtte bare si fra siden jeg selv ikke hadde satt pris på det, selv om det er ment aldri så godt! Det er derfor man har private termingrupper, så man kan dele private ting uten at hvermannsen kan søke det opp og identifisere på en åpen gruppe.
Ser vi begge har vært i junijubel, og jeg ville hvertfall ikke satt pris på det selv om tanken er kjempegod og jeg skjønner det bare er godt ment.

Hyggelig at du heier osv, og det er vel og bra. Men syns ikke det er spesielt hyggelig at du legger inn ting som @krølle... kanskje ikke ville delt på åpent forum. Nå hjelper du til med identifisering, og det er det jo ikke alle som setter pris på!
Måtte bare si fra siden jeg selv ikke hadde satt pris på det, selv om det er ment aldri så godt! Det er derfor man har private termingrupper, så man kan dele private ting uten at hvermannsen kan søke det opp og identifisere på en åpen gruppe.
Ser vi begge har vært i junijubel, og jeg ville hvertfall ikke satt pris på det selv om tanken er kjempegod og jeg skjønner det bare er godt ment.
Hei så fint at du bryr deg! Dette vet jeg kun fordi @krølle... selv har delt på åpent forum. Ville aldri skrevet noe som var på skjult- som du selv skriver har vi skjult forum for en grunn. Spesielt den første historien til krølle gjorde svært stort inntrykk på meg som førstegangsgravid og jeg tror vi var veldig mange her inne på forumet som leste den tråden som slaver for nye oppdateringer.

Last edited:
Hei så fint at du bryr deg! Dette vet jeg kun fordi @krølle... selv har delt på åpent forum. Ville aldri skrevet noe som var på skjult- som du selv skriver har vi skjult forum for en grunn. Spesielt den første historien til krølle gjorde svært stort inntrykk på meg som førstegangsgravid og jeg tror vi var veldig mange her inne på forumet som leste den tråden som slaver for nye oppdateringer.
Så bra! Syns bare det var leit å bli identifisert om det ikke er noe man ønsker!
Lykke til videre i graviditeten til deg :Heartpink

Det går helt fint. Delte hele reisen til R på august2018-gruppen, mens vi var på nyfødtintensiv og tiden etterpå. Så det er ingen hemmelighet. Har ikke giddet å bytte nick etterpå, så da er jeg ganske gjenkjenbar.

Det går helt fint. Delte hele reisen til R på august2018-gruppen, mens vi var på nyfødtintensiv og tiden etterpå. Så det er ingen hemmelighet. Har ikke giddet å bytte nick etterpå, så da er jeg ganske gjenkjenbar.
Du har vært åpen og fin på en helt egen måte @Krølle - det tror jeg mange har hatt glede og nytte av her inne. Og ikke minst var det en svært spennende tid etter R ble født så tidlig. Vil takke deg for det.

Jeg er 45 år, snart 46… Vet ikke hvor lenge jeg kommer til å bli her eller hvilken risiko type jeg er…. Mistet mange gg naturlig nok, i min alder kan man ikke regne med så mye…
Foreløpig har jeg håp siden testene mine enda er fine.
Jeg kjenner flere som har hatt vellykkede graviditeter rundt din alder. ❤️❤️❤️.

Takk, det går fint. Den dagen med blod gjorde meg veldig likegyldig til graviditeten. Har mistet 3 ganger de siste to årene. Og tatt blodprøver og fått beskjed at jeg har dårlig eggkvalitet. Så regner egentlig med at det skal gå galt. Men som sagt, jeg har flere venner som har fått med både ivf og naturlig etter 40 og med friske levende barn. Så jeg vet det er også gode muligheter. Er selv 38 så er jo ikke av de yngste. Håper på det beste iallefall og det at man kan bli gravid er jo halvveis så det i seg selv er en bragd.

Takk, det går fint. Den dagen med blod gjorde meg veldig likegyldig til graviditeten. Har mistet 3 ganger de siste to årene. Og tatt blodprøver og fått beskjed at jeg har dårlig eggkvalitet. Så regner egentlig med at det skal gå galt. Men som sagt, jeg har flere venner som har fått med både ivf og naturlig etter 40 og med friske levende barn. Så jeg vet det er også gode muligheter. Er selv 38 så er jo ikke av de yngste. Håper på det beste iallefall og det at man kan bli gravid er jo halvveis så det i seg selv er en bragd.
Da må man ikke gi opp slik at man treffer gullegget :). Jeg mistet tidlig 3 gg siden aug i fjor. Jeg har « god» eggkvalitet iflg prøver, men alder spiller likevel inn.
Fikk råd om å spise Q10 her inne fra prøvere og tenkte at , ja , det kan jo ikke skade. Spiste det 2,5 mnd før jeg ble gravid.
Så kanskje, kanskje er dette jeg har nå gullegget?
Jeg er ikke likegyldig, men har mye is i magen, sikkert litt likt deg.

Jeg fikk sønnen min 38,5 og dattera mi 40,5 og nå….hvem vet.
Det som er rart er at eggkvaliteten min ble målt til å være bedre nå enn da jeg var 36,5. Jeg vet ikke om det er for at jeg har levd et veldig sunt liv i det siste? Kan det ha noe å si?
Skjønner ikke helt hvordan det henger sammen…

Hei! Jeg er i første trimester, og er satt på Fragmin fordi jeg har forhøyede verdier av en del autoantistoffer. Men jeg har ærlig talt ikke forstått hvorfor den skal hjelpe?

Back
Topp