Høy jente

Er 183 monsterhøyt?:sorry: Jeg er 183 og ser på meg selv som akkurat like høy som alle andre. Ingen problemer med å finne klær i det hele tatt.

Kjenner jeg tok det her litt personlig:hilarious:

Ja altså denne tråden gjør at selv jeg med 176 føler "skal jeg ha følt meg utenfor eller noe i løpet av livet?". Kan iallefall si at jeg aldri har ofret høyden min en tanke. Har aldri hørt noen bli mobbet for høyde, det er jo en fordel for de fleste? Selvsagt innenfor fornuftens grenser, men en kvinne kan da fint være oppmot 2 meter uten at det er rart... :)

Jeg er 176 og samboer er 198 - bekymrer meg null for at datteren vår skal få problemer med høyde, den skal hun få lov til å bære med stolthet og i verstefall drar vi til Nederland og kjøper klær :D :p

Jeg er 183 cm, var ferdig utvokst i 12-årsalderen, har ikke vokst i høyden siden.

Har alltid satt pris på cm-erene mine. Min mann er 203 cm.

Ble ikke mobbet i oppveksten, jeg tok igjen overfor de som prøvde.

Alle har sine utfordringer og de fleste har vel noe de ikke er fornøyd med hos seg selv.

Synes selv det alltid har vært fordelaktig å være høy, selv om jeg i dag ikke tenker over det.

Ja altså denne tråden gjør at selv jeg med 176 føler "skal jeg ha følt meg utenfor eller noe i løpet av livet?". Kan iallefall si at jeg aldri har ofret høyden min en tanke. Har aldri hørt noen bli mobbet for høyde, det er jo en fordel for de fleste? Selvsagt innenfor fornuftens grenser, men en kvinne kan da fint være oppmot 2 meter uten at det er rart... :)

Jeg er 176 og samboer er 198 - bekymrer meg null for at datteren vår skal få problemer med høyde, den skal hun få lov til å bære med stolthet og i verstefall drar vi til Nederland

Har du aldri hørt om noen som har blitt mobbet for høyden sin? Det har jeg.

Det er jo ikke sånn at jeg ikke vil ha et høyt barn. Jeg bare lurer på om folk har erfaring med høye barn og om det har stoppet seg selv eller om barnet har blitt veldig høyt. Og at det finnes metoder som kan bremse vekst hvis barnet ser ut til å bli "unormalt høyt" er det en grunn til tenker jeg. Dette er noe enhver forelder må finne ut av selv sammen med sitt barn. Her er ingen fasit :)

Jeg er kjempeglad for å høre at dere høye jenter ikke har hatt noen ulemper med høyden deres! For aller aller mest sannsynlig skal min datter forbli høy og flott. Så det er jo akkurat sånne historier som varmer hjertet, når annen nær familie har motsatt historie ❤️

Jeg er 183 cm, var ferdig utvokst i 12-årsalderen, har ikke vokst i høyden siden.

Har alltid satt pris på cm-erene mine. Min mann er 203 cm.

Ble ikke mobbet i oppveksten, jeg tok igjen overfor de som prøvde.

Alle har sine utfordringer og de fleste har vel noe de ikke er fornøyd med hos seg selv.

Synes selv det alltid har vært fordelaktig å være høy, selv om jeg i dag ikke tenker over det.

Så godt å høre at du trives med høyden din ❤️

Absolutt, alle har sine ting :)

Har jeg sagt at det er monsterhøyt?????? Jeg har sagt at svigerinna mi er 183 høy og har hatt sine issues med det.
Men som kvinne og 183 cm er man faktisk høyere enn veldig mange andre.
Man kan bli ganske sår av å ta alt man finner på forum personlig.
Du har ikke sagt at det er monsterhøyt:) Det var bare inntrykket. Men du har rett. Man skal ikke ta ting personlig. Mente ikke å ville kuppe tråden din:oops:

Jeg er 176 og samboer er 198 - bekymrer meg null for at datteren vår skal få problemer med høyde, den skal hun få lov til å bære med stolthet og i verstefall drar vi til Nederland og kjøper klær :D :p
Om du ikke har hørt barn som blir mobbet pga høyden så er det litt rart, for det er mange av de som blir det både om man er høy eller lav

Om du ikke har hørt barn som blir mobbet pga høyden så er det litt rart, for det er mange av de som blir det både om man er høy eller lav

Nei som sagt, høydediskriminering har jeg aldri opplevd. Jeg har blitt mobbet for mangt og meget på barneskole og ungdomsskole - men høyde var ikke en av de. Vi hadde en gutt som var 2 meter høy allerede på ungdomsskolen - med unntak av at han selv kalte seg for et ironisk kallenavn (selvironi altså) var han en meget populær gutt på skolen. Modeller og suksessfulle kvinner er ofte høye, har absolutt aldri oppfattet høyde som et svakhetspunkt. Kanskje har jeg vært heldig?

Nei som sagt, høydediskriminering har jeg aldri opplevd. Jeg har blitt mobbet for mangt og meget på barneskole og ungdomsskole - men høyde var ikke en av de. Vi hadde en gutt som var 2 meter høy allerede på ungdomsskolen - med unntak av at han selv kalte seg for et ironisk kallenavn (selvironi altså) var han en meget populær gutt på skolen. Modeller og suksessfulle kvinner er ofte høye, har absolutt aldri oppfattet høyde som et svakhetspunkt. Kanskje har jeg vært heldig?

Modeller og suksessfulle kvinner(er de ofte høye?) er da gjerne voksne kvinner. Voksne kvinner blir nok ikke mobbet for høyden sin. Men det er ganske vanlig at man blir mobbet som barn/ungdom hvis man er veldig høy. Eller veldig lav. Eller veldig tjukk eller veldig tynn.
Det er ikke nødvendigvis alle som blir mobbet, det tror jeg absolutt ikke.

Tenker at det er mye man kan ende opp med å mobbes for, dessverre.
Men det får uansett være en lege som etterhvert avgjør om det er nødvendig å gjøre noe for å stanse barnets vekst.
Jeg var jo selv høy som lite barn, men det ga seg raskt og jeg er veldig lav i dag :p

Det er jo et like stort stigma å være veldig lav for mange menn - men det kjøres ikke på med behandling bare fordi man ligger an til å bli 165-170, som jo er veldig lavt for en mann i Norge.

Jeg vil ikke si noe om jenta di holder på å bli megalang sånn at det må gjøres noe, men kan si at hele svigerfamilien min er kjempelange og har ikke hørt dem snakke problematisk om det. Typ en av damene er 190 og en annen er 185, den laveste dama jeg har møtt fra den slekta var rett under 180 :p og de har mellom 40 og 44 i sko. Men det finnes det jo mange løsninger på i dag.

Som lav har jeg selv problemer med at alle bukser er for lange og mange kjoler har midjen der hvor jeg er breiest heller enn der jeg er smalest - lite kledelig for å si det sånn ;) så at klær bare er en utfordring for lange damer stemmer jo heller ikke. Det er vel heller et problem for alle som ikke er innenfor standarden av høyde og vekt. Men det går fint, altså :)

Lite håp for en på 160 med å bli suksessfull her da? :hilarious: :laughing001

Ja da tror jeg det, ofte blir høye jenter mobbet og lave gutter , min er en av de som har blitt mobbet for lav høyde og hvor foreldre sto og lo Og pekte på han fordi han var så liten for det var jo så morsomt :rolleyes:

Tenker at det er mye man kan ende opp med å mobbes for, dessverre.
Men det får uansett være en lege som etterhvert avgjør om det er nødvendig å gjøre noe for å stanse barnets vekst.
Jeg var jo selv høy som lite barn, men det ga seg raskt og jeg er veldig lav i dag :p

Det er jo et like stort stigma å være veldig lav for mange menn - men det kjøres ikke på med behandling bare fordi man ligger an til å bli 165-170, som jo er veldig lavt for en mann i Norge.

Jeg vil ikke si noe om jenta di holder på å bli megalang sånn at det må gjøres noe, men kan si at hele svigerfamilien min er kjempelange og har ikke hørt dem snakke problematisk om det. Typ en av damene er 190 og en annen er 185, den laveste dama jeg har møtt fra den slekta var rett under 180 :p og de har mellom 40 og 44 i sko. Men det finnes det jo mange løsninger på i dag.

Som lav har jeg selv problemer med at alle bukser er for lange og mange kjoler har midjen der hvor jeg er breiest heller enn der jeg er smalest - lite kledelig for å si det sånn ;) så at klær bare er en utfordring for lange damer stemmer jo heller ikke. Det er vel heller et problem for alle som ikke er innenfor standarden av høyde og vekt. Men det går fint, altså :)
170 er ikke veldig lavt til å være mann , så nei selvsagt kjører de ikke på med behandling for det, det er jo innafor normalen.

170 er ikke veldig lavt til å være mann , så nei selvsagt kjører de ikke på med behandling for det, det er jo innafor normalen.

I Norge er drt jo godt under gjennomsnittet ;) men selvfølgelig ikke unormalt.

Kriteriene for å behandle lav vekst er like stort avvik fra gjennomsnittshøyden som ved behandling av høy vekst, bare motsatt vei (150 for kvinner og 160 for menn).

Jeg kjenner en person som har blitt behandlet med veksthormoner. Han fikk høyde innenfor normalområdet som voksen, og endte på rundt 170 :)

I Norge er drt jo godt under gjennomsnittet ;) men selvfølgelig ikke unormalt.
Det er fortsatt innafor normalen , det er litt kjedelig at man går rundt å sier at 170 er veldig lavt for menn når det regnes som innafor normalen synes jeg.

Kriteriene for å behandle lav vekst er like stort avvik fra gjennomsnittshøyden som ved behandling av høy vekst, bare motsatt vei (150 for kvinner og 160 for menn).

Jeg kjenner en person som har blitt behandlet med veksthormoner. Han fikk høyde innenfor normalområdet som voksen, og endte på rundt 170 :)
Min mann er også 170 og det er innafor normalen ja:)

Det er fortsatt innafor normalen , det er litt kjedelig at man går rundt å sier at 170 er veldig lavt for menn når det regnes som innafor normalen synes jeg.

Ja, jeg mener jo ikke at man skal behandle en slik vekst vettu. Det var mer for å poengtere at folk i ytterpunktene av normalområdet for begge kjønn kan føle det problematisk eller stigmatiserende - uten at det er grunn til å behandle. På samme måte som at jeg tenker 180 for kvinne også er så normalt at man ikke skal gå ut fra at den personen vil bli mobba for høyden :confused005

Last edited:
lol, beklager, var altså ikke sånn ment! :p Ser det kom ut feil. Var ikke ment som at suksess = kun høye, men at høye ofte har suksess og således ikke virker å være tapere i samfunnet (ekskluderer ikke at lavere kan ha suksess :D ).

Nei og jeg tok det ikke personlig altså :hilarious: det var bare for morsomt til at jeg ikke kunne la være å kverulere litt :hilarious:

Back
Topp