Høy bmi

Har gått opp fire kg :hilarious: tre av dem kom før positiv test. Går alltid opp 3 kg rundt EL pga hormoner, så håper det er noe sånt nå også. Jordmor sa hvertfall jeg har mer vann i kroppen enn det jeg burde ha (noe jeg har av og til ellers også). Men må være ekstra flink fremover :nailbiting:

Har gått opp fire kg :hilarious: tre av dem kom før positiv test. Går alltid opp 3 kg rundt EL pga hormoner, så håper det er noe sånt nå også. Jordmor sa hvertfall jeg har mer vann i kroppen enn det jeg burde ha (noe jeg har av og til ellers også). Men må være ekstra flink fremover :nailbiting:
Tenker det er helt greit også ☺️ så lenge vi er sånn ca flinke. Minekg er borte pga manglende matlyst og oppkast.
Spist en del frukt

Sånn ca 2 kg opp, så sier meg fornøyd med det på straks 3 måneder☺️

Tenker det er helt greit også ☺️ så lenge vi er sånn ca flinke. Minekg er borte pga manglende matlyst og oppkast.
Spist en del frukt

Her er matlysten på topp, særlig når det gjelder brød. Spiser aldri brød ellers, så dette er uvant :p Så er det jo innmari vanskelig å ikke spise pepperkaker, krumkaker, brune pinner osv som ligger tilgjengelig :(

Var på første kontroll hos legen i dag. Hadde gått ned nøyaktig 5 kg siden uka før jeg fant ut at jeg var gravid. Trodde legen kom til å ta opp dette med vekt og kosthold osv, men det gjorde han ikke. Eneste han sa var at jeg måtte prøve å få i meg noe og at blir jeg dårligere og mer dehydrert blir det vurdert innleggelse :cat:

Hei, er ikke gravid men vi prøver. Er det vanlig å gå ned i vekt under graviditet og er det farlig?
For sånne som meg som har høy bmi er det ikke veldig farlig så lenge jeg får i meg næring og drikke.
Men om jeg slutter å spise og drikke er det litt små skummelt.

Noen ganger viser vekten 1-2 kilo + men ellers viser den ca. det samme. Skulle ønske jeg også kunne gå ned et par små kilo :angelic:

Føste sjekk idag, opp 5kg, første trening på 3 uker igår, var herlig :)

Fremdeles uggen og kvalm, men har ikke mistet matlyst eller kastet opp boe spesielt. Mer brekker jeg meg en god del enda, men betraktelig mye bedre enn før.

Jeg må kjøpe meg vekt. Utsatt det i halvannen måned nå :( men jeg prøver så godt jeg kan å ikke gå opp i vekt. Veide 71 på kontrollen i forrige uke, er 156 høy. Ikke helt heldig, men legen sa ikke noe særlig på det, annet enn at jeg hadde svangerskapsdiabetes sist så jeg må forsøke å være flink

Jeg har gått opp 5 kg så langt (12+1), og er ikke så godt fornøyd. Gikk opp 30kg. totalt da jeg fikk gutten min for 8 år siden. Og det var et rent h****** og komme ned igjen. Livredd for at historien skal gjenta seg. Føler selv jeg er ganske flink i matveien... går tur minst 1 gang til dagen, og er aktiv på jobb.

Back
Topp