Hårfarge baby

Kakkelhøns

Glad i forumet
Mailykke 2018
Augustbarna 2021
Her er både jeg og barnefar mørk blonde. Vi var begge lys blonde da vi var små.

Gjett om jeg ble overrasket da jordmor sa: "Her ser jeg masse svart hår!"
Jepp, dattera vår er mørkhåret. :joyful: Hun er 2 uker nå, og har MYE hår. Minst 3 cm langt over hele hodet.

Vil hårfargen endre seg? Har dere fått et mørkhåret barn som har blitt blond? Når skjedde endringen? Og er det vanlig å miste babyhår?

Litt nysgjerrig jeg:happy:

Vi fikk også en mørkhåret unge, men jaggu, 4 mnd etterpå ble han lys i «etterveksten» [emoji38] men d morsomme er at vi er mørke sjæl!

Her var d også mye hår, ikke slitt av noen verdens ting! Men fått vare helt sjuk manke!

Jenta mi var født med svart hår. Nå er hun 1 år og helt blond. Både jeg og far er mørkhåret

Jeg ble født med masse svart hår, men etter noen mnd ble det helt lyst :-)

Min eldste datter er også født med mye svart hår. Hun er nå helt lys :-)

Jeg er brunette, mannen mørk blond. Alle 3 barna er født svarthåret. Eldste er nå mørk blond, mellomste er blond, og yngste er bare 3 mnd så det blir spennende å se hva hun blir [emoji846]

Vi har også mørkhåret baby nå. Virker som om det nye er lyst, men har en følelse av at babyhåret gir litt indikasjon på senere farge.
Vår første ble født med mellomblondt, ble så helt lys og etterhvert mørkblond
Andre ble født med gulrothår, ble så helt lys og etterhvert jordbærblond
Tredje ble født lys (lite hår) og er lys fortsatt.
Tipper at fjerde blir lys, men etterhvert litt mørkere igjen!

Vi er begge mørkblonde og var helt lyse som små. Begge ungene hadde ca mørkblondt hår da de ble født og så lysere. Minste har lysest og minst hår så langt og han er to år.

Ble født med svart hår. Ble lyst blondt etterhvert og den dag i dag er jeg mørk blond.

Både jeg og pappaen er mørkeblonde. Lillemann er født med overraskende mye mørkebrunt hår, det lysnet etter noen måneder og ble veldig blondt :)

Jeg er brunette og faren har kommentert hår, datteren vår er født med mørkebrunt men fått lysere brunt med tiden :)

min mistet aldri hår.

Samboeren min har mørkt hår, jeg har lyst(ikke nå da, men naturlig hr jeg det) og mini er helt lys :)

Ble født med svart hår her. Mye!! Og nå er hun 7 mnd og det er lysebrunt. Vi er begge mørke i håret så trodde det skulle holde seg mørkt, men blir lysere. Jeg ble født med svart hår og har nå mørkebrunt, bf hadde helt lyst hår og har nå brunt

Min var mørk ved fødsel, nå er han lys blond :-) både far og er mørke

Jeg er lys blond, faren er rødhåret. Var stor gjettekonkurranse om tvillingene ville få blondt eller rødt. Han ene kom ut jordbærblond og han andre mørkhåret :hilarious: ingen som så den komme!

Nå straks fem mnd ser det nye håret som kommer fortsatt litt mørkt ut, og han andre vet vi ikke om er rød eller blond :-) blir spennende å se :p han med mørkt hår er forøvrig og mørkere i huden enn broren som er kritthvit :hungry: Har familiemedlemmer med mørkt hår så alt går jo an da gener/arv er mer komplisert enn vi lærer på skolen :p

Ikke så uvanlig. Min nummer to hadde ekstreme mengder sort hår ved fødsel, hun ble gradvis lysere, og innen hun var tre var hun blond. Mistet knapt et hårstrå heller, det bare vokste.

Min eldste hadde masse svart hår, begynte å falle ut ganske kjapt å var bare litt i bakhodet igjen ved 4-5 mnds alder. Pappan er mørke blond å jeg er lysblond. Lillesøster derimot hadde ingenting når hun kom ut å bare littegrann på toppen nå ved 6 mnd :p

Min var født med mørkebrunt hår, ca 2-3 cm langt. Mistet babyhåret gradvis, og det vokste ut nytt samtidig. Ble blond [emoji4]
Selv er jeg født med masse svart hår, ble blond og er nå mørk blond i voksen alder.

Back
Topp