Så bra at det går fremover! Hvordan har du klart å pumpe/ amme / gi flaske i 8uker hver tredje time? Jeg er så sliten av det, og føler hele dagen og slt går til det. Frøkena vår var veldig «flink» i går og fikk kun pupp mellom 15 og 22, men i dag har vært vanskeligere igjen. Og hun har kun tatt ti min av gangen.Hei dere, ville bare gi en liten motivasjonsboost. Jenta mi nærmer seg nå 8 uker, og ting har virkelig løsnet de siste to ukene.
Vi holder ammestundene til 10 min per bryst for at hun ikke skal bruke mer krefter enn at hun får det tilbake gjennom ammingen etter råd fra ammeveiledere på både ammepoliklinikken og barneklinikken. Og så tilbyr vi flaske etterpå. Tidligere har hun drukket 120 ml fra flaske etter amming, men i takt med at hun blir sterkere og sterkere, mer effektiv og det at vi har sluttet med skjold, så drikker hun nå aldri mer enn 50 ml fra flasken, ofte ingenting i det heletatt. Sover gjerne 3 timer frem til neste måltid.
jeg pumper fortsatt, men får mindre og mindre melk ut i pumpen etter måltid, så det er tydelig at hun drikker mye mer fra brystet nå enn før. For oss er dette en kjempefremgang siden hun for bare en måned siden ikke fikk i seg noe fra brystet!!! Så det er håp, selv om det tar tid for enkelte av oss
Her anbefalte helsesøster å kuk gi flaske til annethvert måltid, men de gangene hun da ikke klarer å amme så lenge så er hun jo bare urolig. Så tenker det hørtes bedre ut slik dere har gjort. Så hun får skikkelig hvile mellom øktene.