Synes det kan høres ut som vi er i litt samme situasjon. Jeg har ei lita ei på snart 6 uker. Hun fikk mme på flaske fra starten da hun kun sovnet på brystet og jeg trengte litt ekstra tid på å få igang produksjonen. Pumpet konsekvent 15 minutter hver 3 time døgnet rundt en god stund for å få igang egen produksjon. Dette hjalp og jeg har nå nok melk til å kun gi henne morsmelk.
Videre har vi også samme problem som dere med at hun ikke får i seg noe særlig fra brystet selv om hun ligger der og suger. Vi har vært på ammeveiledning både på ammeklinikk, helsestasjon og barneklinikken. Alle sier sugetak ser bra ut og at hun trolig bare er litt sugesvak eller lat ettersom hun er vant til flaske. De er imidlertid optimistiske til at det skal gå til slutt. (Skal sies at vi bruker skjold og at dette også nok gjør det ekstra tungt for henne).
Jeg var også der du er må med tanker om at dette går ikke. Var så sliten av all pumping, ammetrening, oppvask og alle nederlag. Så jeg har også tenkt at slik kan vi ikke holde på i lengden. Da pumper jeg megselv i grøfta
Men… jeg merker faktisk en bedring her hos oss nå de siste ukene. Vi har gode og dårlige dager og ammestunder, men om jeg sammenligner fra uke til uke så går det sakte men sikkert fremover. Det gir både håp og motivasjon til å holde på litt til. Satte opprinnelig 2 måneder som frist for hvor lenge vi skal holde på, men dersom denne utviklingen fortsetter tror jeg jeg skal prøve litt lenger. Har også bestillt meg elvie brystpumpe (brukt) som jeg håper skal gjøre pumpingen mye mindre stress. Også mtp på å komme seg ut av huset!