Koalabjørn
Forumet er livet
Marshmallows 2022
Stjerneskuddene 2024
✨Juniverse 2026✨
♡ Babymais2026 ♡
Ånei så dumtJa det er sånne som skal måle progesteron, skal melde tilbake når jeg har fått testet de utDe kom i postkassa i dag, men den andre pakken jeg bestilte før denne, den står fortsatt fast et eller annet sted. Har sendt en mail til babyplan og etterlyst den nå.
Dessverre har nok både tester og alt kommet for sent til at jeg kunne bekrefte elSpottet litt i går, spottet mer i dag morges, men nå ser det ut til at tr er i gang
på CD21.... Så da ble det 5 dager med lutealfase om jeg hadde el på CD15 som antatt... Hadde liksom tenkt at jeg skulle rekke å ta den forbanna pdg testen i dag og begynne på progesteron med en gang om den var positiv og at dette skulle være i tide til å redde lutealfasen min som vanligvis har vært på 9 dager..... Kjenner at jeg ikke orker å bli ordentlig lei meg eller sint, men jeg er det jo selvfølgelig likevel...
Jeg får prøve å trøste meg med at mens nå antageligvis er en positiv indikator på at dobbel dose letrozol faktisk ga meg eggløsning. Men det eneste jeg klarer å tenke på nå er at jeg har "kastet bort et egg" ved å ikke ta progesteron i tide...
Mens jeg satt og skrev dette kom svaret fra BP om at posten hadde rotet bort pakka mi, men den er lokalisert og blir sendt snart visstnok.
vurderer å prøve de testene jeg også, si fra når du har testet dem!
De kom i postkassa i dag, men den andre pakken jeg bestilte før denne, den står fortsatt fast et eller annet sted. Har sendt en mail til babyplan og etterlyst den nå.
på CD21.... Så da ble det 5 dager med lutealfase om jeg hadde el på CD15 som antatt... Hadde liksom tenkt at jeg skulle rekke å ta den forbanna pdg testen i dag og begynne på progesteron med en gang om den var positiv og at dette skulle være i tide til å redde lutealfasen min som vanligvis har vært på 9 dager..... Kjenner at jeg ikke orker å bli ordentlig lei meg eller sint, men jeg er det jo selvfølgelig likevel...
Satte meg til i dusjen og fikk grini ut alt da jeg kom hjem. Heldigvis var mann og barn på besøk hos noen andre, så innen de kom hjem hadde jeg roet meg og fått kontroll på følelsene igjen.
Termometer er på plass så tempingen er i gang igjen, tenker jeg begynner el-testing fra CD10. Om jeg får indikasjon på el skal jeg begynne med PdG tester fra 3 DPO. Det er dyrere tester, men jeg tenker det er verdt å finne ut av om de er noe å satse på. Hvis det fungerer bra så bestiller jeg nok en ny pakke for å ha i bakhånd i tilfelle jeg skulle være usikker på el en annen gang.
Blir en betydelig roligere uke denne uka, må spare de stakkars knærne mine litt og! Men jeg bare elsker langkjøring.... Bare meg selv mot meg selv, åpen sti foran meg og med bra beats på øra. Sukk! Hvis jeg ikke blir gravid på en stund så ligger jeg i det minste godt an til maratontrening! 
Vi hadde litt barnevakt i helga og da er det vanskelig å la være! Heldigvis trenger jeg ikke mase så fælt på mannen som jeg er vant med. Vi har jo litt forskjellige behov der. Han er fornøyd med en runde i uka omtrent, mens jeg skulle gjerne hatt vesentlig oftere enn det. Men nå i sommer har det våknet litt igjen hos mannen 

har sikkert brukt 10 000 allerede på gynekologtimer, kosttilskudd, hormoner og tester til hele alfabetet 
Oi! Ja jeg har hørt rykter om at det er en dyr affære, spesielt de sprøytene. Men jeg bruker heller sparepengene på et nytt barn enn noe annet i verden
Det er jo et «sjansespill» uansett om man har høy/normal/lav eggreserve, så mener alle bør få være med i spillet, såfremt man ikke har relevante bemerkninger på politiattest selvsagt, men det er jo en helt annen sak! Ja jeg også bruker med glede sparepenger på det, en dråpe i havet mot de 2 mill det estimert koster totalt sett å oppfostre et barn 
Men godt det ordnet seg 
Hadde en videokonsultasjon med gynekologen her om dagen for å få lagt en liten plan. Forrige mens var veldig mild. Altså jeg blødde veldig lite. Jeg pleier ikke å ha de store blødningene, men denne var mild selv til meg å være. Også 5 dagers lutealfase da... Sist jeg var på ultralydkontroll på CD10 så hadde jeg veldig tynn slimhinne og gynekolgen mente at de sparsomme blødningene mine kan skyldes dårlig oppbygging av slimhinnen. Siden jeg allerede hadde Progynova liggende ble vi enige om at jeg skulle ta dobbel dose Letrozol som planlagt tom. CD7 og deretter ta Progynova fra CD8 til CD12. Skal på ultralydkontroll til mandag for å se hvordan ting utvikler seg, så nå er jeg fryktelig spent!
Den ble målt til 19mm, så gynekologen sa at "det egget der kan jo slippe når som helst nå!" Dessuten var slimhinnen "tykk og fin og klar for et egg"!
Håper, håper