Eplejuice
Andre møte med forumet
Velkommen til dagboken hvor jeg forsiktig håper på en liten bebbis til!
Hvis du har lyst til å bli litt bedre kjent så kommer det en liten intro her:
Jeg er 35 og mannen er 38. Vi har vært sammen siden 2017, fikk vårt første barn i januar 2022 og giftet oss sommeren 2024. Vi er en aktiv liten familie og ønsker oss veldig et barn til. Første satt allerede i pp3, nummer to lar foreløpig vente på seg.
Jeg sluttet på minipillen sommeren 2024. Fikk bortfallsblødning først og deretter vanlig mens 35 dager seinere. Siden det har jeg hatt følgende lengder på syklusene:
PP1: 59 dager (anovulasjon?)
PP2: 18 dager (el på cd13)
PP3: 24 dager (el på cd16)
PP4: 22 dager (el på cd13)
PP5: 52 dager (mulig el på cd36, men mulig anovulasjon)
PP6: 32 dager (anovulasjon?)
PP7: 24 dager (el på cd15)
PP8: 53 dager (el på cd37) Progesteron ga 16 dagers lutealfase!

PP9: 20 dager (el på cd15) Dobbel dose Letrozol, rakk ikke starte med progesteron før tr kom
PP10: 29 dager (el på cd14/15) Dobbel dose Letrozol og progesteron
PP11: 16 dager (el på cd11) Dobbel dose Letrozol, rakk ikke progesteron og skjønte ikke at el hadde vært
PP12: 55 dager (anovulasjon) fikk primolut for å sette i gang menstruasjon
PP13: Første runde med IVF - Avbrutt: ett egg ut som ble befruktet, men utviklingen stoppet før innsett
PP14: Kommende syklus, pause fra IVF, ny runde Letrozol, Progynova og Lutinus
Jeg tracker syklus med både el-tester og BBT overvåkning til vanlig, under IVF la jeg dette litt på hylla, men jeg skal både tempe og teste nå i pausesyklusen.
Siden jeg først opprettet denne dagboken har det skjedd en god del. Jeg har vært hos både fastlege, offentlig gyn og privat gyn. Jeg har fått påvist svært lav eggreserve med en AMH på 0,3 på første måling og 0,5 på andre måling. Vi ble avvist fra fertilitetsklinikken i Porsgrunn fordi jeg har for få egg. Vi klaget på avslaget i Porsgrunn og fikk medhold
Første forsøk ble dessverre avbrutt. Det kom ut ett egg, det ble befruktet og utviklingen gikk bra de første dagene, men stoppet opp før planlagt innsett på dag 5.Mannens svømmere er testet både hjemme og på fertilitetsklinikken - intet galt der i det minste!
De siste månedene har vært en skikkelig berg og dalbane. Det har vært mye dårlige nyheter, men også noen lyspunkter underveis. Jeg responderer på Letrozol og progesteronstøtte har gjort underverker for lutealfasen min. Vi er ikke klare for å gi opp på en god stund, men kanskje må vi forsone oss med at det ikke blir flere barn...
Jeg kan ikke spå fremtiden, derfor velger jeg å håpe forsiktig en stund til, lytte til kroppen og ta imot all oppfølging jeg kan få. Gjør så godt jeg kan for å snakke pent til kroppen min og ta godt vare på den. I våres startet jeg et nytt kosttilskuddsregime med Impryl og Ubiqinol Q10.
Jaja, det var litt om meg og situasjonen slik den står

Last edited:
Hadde egentlig vært greit om mensen bare kunne komme, blir jo egentlig bare rot om jeg skulle blitt gravid etter el så himla langt ut i syklusen…

Pleier å begynne sånn så da tipper jeg det kommer skikkelig i løpet av dagen! Tenk å bli så hoppende glad for mensen!

Hvordan ligger du an ift. EL nå?
tror jeg hiver meg rundt og sender en melding i appen, han pleier å svare raskt på slike ting
Enten om det er normale funn, eller at de viser sånn og sånn og må diskuteres videre med gyn.