PP17 - CD1
Har en litt tung dag i dag, men nå som mensen kom så skjønner jeg jo hvorfor. Dette er egentlig min CD18, som plutselig ble til CD1. Tror det må være ny rekord for kort syklus. Jeg skal gjøre mitt beste for å ikke la det gå altfor mye innpå meg, men jeg mister jo mer og mer håpet om at kroppen min skal klare dette.
Det har vært rotete den siste uka. Jeg har testet og tempet, men antagelig har jeg ikke hatt noen eggløsning. Jeg fikk 0,54 på strimlen på CD16, tempen "hoppet" litt opp fra CD16, men ikke mer enn 0,26 grader. Planen var egentlig at jeg skulle vente å se an til i morgen om tempen fortsatt var litt høyere, men så langt kom jeg altså ikke. FF satte et tentativt kryss i morges, naturlig det egentlig ettersom jeg har hatt tre temper på rad over coverline.
Jeg orker ikke å analysere alt for mye kjenner jeg. Jeg må bare erkjenne tingenes tilstand og gå videre. Kanskje hadde jeg el, kanskje ikke. Nå har jeg mensen og det er det jeg må forholde meg til. Det betyr ny runde Letrozol fra og med søndag og nye muligheter litt lengre fremme. Så kan man jo håpe at det blir en litt ryddigere syklus denne gangen
Jeg er i ferd med å jobbe opp treningsbelastningen igjen, men det har vært litt tungt på den fronten også. Det står ikke på treningslyst og motivasjon, men heller på ytre faktorer som sykt barn og dertil mye avbrutt søvn og jobb som trøstende fang og armkrok på dagtid. I tillegg har det vært veldig kaldt i det siste og konstante mengder med nordavind som har gjort utetreningen noe mer krevende og komplisert. Jeg har meldt meg inn på et lite treningssenter rett nede i gata så jeg kan ta noen økter inne når det blir alt for ille ute. Det ble rett og slett kontraproduktivt å slite seg helt ut under "ekstreme" forhold ute. Nå er jeg skikkelig klar for vår og varmere vær!
Jeg kjørte intervaller og styrketrening på mandag, hviledag tirsdag, ridetime onsdag og langtur på 15km i går. I dag er det hviledag og mini er endelig frisk nok til en tur i svømmehallen, så det blir en tur dit etter middag i dag. I morgen blir det en styrkeøkt etterfulgt av 35 minutters basistur og søndag en 30 minutters basistur.
Langturen i går løp jeg ute og angret meg bittert underveis og etterpå. Det blåste skikkelig nordavind, -8 grader som føltes som -15 og luftfuktighet på nesten 80%. Gikk tom for energi etter 10km og sleit fryktelig de siste 5. Vanligvis har jeg med meg litt sportsdrikke i vesten og kanskje en gel på langtur, men det er så vanskelig når det er så kaldt. Drikken og gelen fryser og dessuten er det vanskelig å administrere med hansker og det er vanskelig og ubehagelig å få i seg. Det blir nok en del inneløping fremover til det blir litt hyggeligere forhold ute.