Håpet om nummer to

PP15, CD16 - 3DPO

Da har FF satt sitt kryss. Denne gangen logget jeg temp i både Premom og FF. Begge appene, og jeg selv, er enige i at el var mandag :joyful: Tok første dose progesteron i går kveld, så nå er det bare å fortsette med stikkpillene og ellers bare nyte reisen til Filippinene. Jeg må nok fortsette å titte innom andres dagbøker når jeg har et ledig øyeblikk, men jeg blir nok relativt fraværende en liten stund men jeg nyter tropene :cool:

Vedlegg

• IMG_6700.jpeg
    IMG_6700.jpeg
    352,9 KB · Visninger: 16
PP15, CD16 - 3DPO

Da har FF satt sitt kryss. Denne gangen logget jeg temp i både Premom og FF. Begge appene, og jeg selv, er enige i at el var mandag :joyful: Tok første dose progesteron i går kveld, så nå er det bare å fortsette med stikkpillene og ellers bare nyte reisen til Filippinene. Jeg må nok fortsette å titte innom andres dagbøker når jeg har et ledig øyeblikk, men jeg blir nok relativt fraværende en liten stund men jeg nyter tropene :cool:
Fin tempøkning :love017 God tur og pass på deg selv i det store utland :happy::Heartbigred

13 DPO

Tilbake fra reise i dag. Skikkelig døgnvill og sliten. Vært på reisefot i over et døgn og fikk 3,5 timer med søvn på det lengste flystrekket. Det første jeg gjorde var selvfølgelig å ta en test da jeg kom hjem. Ganske utvannet urin, men dessverre også negativ test. Jeg gir det frem til i morgen tidlig, men om det ikke er noe der da så slutter jeg med progesteron.

Vedlegg

• IMG_6832.jpeg
    IMG_6832.jpeg
    296,2 KB · Visninger: 22
Leste litt sånn forsinket her og kjente jeg fikk håpet opp på dine vegne, synd med negativ test i dag :( håper du har hatt en fin reise og at kroppen spiller på lag treningsmessig i alle fall!

PP16 - CD1

Jeg tillot meg et lite håp mens jeg var på reise. Stod på verandaen min i solnedgangen og strøk over magen og manifesterte alt jeg kunne. Dessverre gikk det ikke denne syklusen heller. Det går helt greit, jeg går ikke i kjelleren, jeg bare registrerer at sånn ble det på en måte.

Så lenge man ønsker seg et barn, vil det alltid være litt håp etterfulgt av skuffelse når det ikke går likevel, men jeg beskytter meg selv mye mer ved å være mer realistisk og tone ned håpet. Samtidig som andre ting, som trening, har fått en mye større plass i livet og hverdagen igjen. Da tenker jeg mye mindre på prøvingen, men jeg kan også kjapt legge fra meg skuffelsen over en negativ test fordi livet kommer og tar sin plass i tankene. Jeg går videre, rett og slett :Heartred

Dette blir ikke den heftigste treningsuka, jeg er forkjøla, trøtt og sliten, og dessuten er det Brooks Winterrun til helgen. Jeg skal løpe 10km og selv om det ikke er så himla langt, vil jeg gjerne være klar og passe uthvilt. Jeg vet jo bare så altfor godt med meg selv hva som skjer i hodet mitt når jeg står på startstreken før et løp :laughing002 Jeg kan godt si at jeg ikke skal perse, men så fort jeg er i gang er persing det eneste jeg tenker på :laughing002

Vedlegg

• IMG_6834.jpeg
    IMG_6834.jpeg
    629,1 KB · Visninger: 20
PP16 - CD7

Siste dag med Letrozol i dag. Tipper jeg begynner med eltesting i morgen eller dagen etter det.

Gjennomførte 10km i Oslo på lørdag. Det ble ingen pers eller fremragende prestasjon, jeg var egentlig bare fornøyd med å ha gjennomført. Jeg var mye bedre av forkjølelsen, men det er tøft for kroppen å delta i løp når man er såpass redusert. Det var gøy uansett da! Fint å få inn noen «treningsløp» for det er ganske utfordrende å løpe med så mange mennesker på alle kanter. Viktig å være bevisst på andre i løypa, både foran og bak, så man tar hensyn og det blir en god opplevelse for alle.

Ettersom det har vært litt labert med trening de siste ukene, må jeg jobbe på nå for å øke belastningen gradvis igjen.

PP17 - CD1

Har en litt tung dag i dag, men nå som mensen kom så skjønner jeg jo hvorfor. Dette er egentlig min CD18, som plutselig ble til CD1. Tror det må være ny rekord for kort syklus. Jeg skal gjøre mitt beste for å ikke la det gå altfor mye innpå meg, men jeg mister jo mer og mer håpet om at kroppen min skal klare dette.

Det har vært rotete den siste uka. Jeg har testet og tempet, men antagelig har jeg ikke hatt noen eggløsning. Jeg fikk 0,54 på strimlen på CD16, tempen "hoppet" litt opp fra CD16, men ikke mer enn 0,26 grader. Planen var egentlig at jeg skulle vente å se an til i morgen om tempen fortsatt var litt høyere, men så langt kom jeg altså ikke. FF satte et tentativt kryss i morges, naturlig det egentlig ettersom jeg har hatt tre temper på rad over coverline.

Jeg orker ikke å analysere alt for mye kjenner jeg. Jeg må bare erkjenne tingenes tilstand og gå videre. Kanskje hadde jeg el, kanskje ikke. Nå har jeg mensen og det er det jeg må forholde meg til. Det betyr ny runde Letrozol fra og med søndag og nye muligheter litt lengre fremme. Så kan man jo håpe at det blir en litt ryddigere syklus denne gangen :smiley-angelic001

Jeg er i ferd med å jobbe opp treningsbelastningen igjen, men det har vært litt tungt på den fronten også. Det står ikke på treningslyst og motivasjon, men heller på ytre faktorer som sykt barn og dertil mye avbrutt søvn og jobb som trøstende fang og armkrok på dagtid. I tillegg har det vært veldig kaldt i det siste og konstante mengder med nordavind som har gjort utetreningen noe mer krevende og komplisert. Jeg har meldt meg inn på et lite treningssenter rett nede i gata så jeg kan ta noen økter inne når det blir alt for ille ute. Det ble rett og slett kontraproduktivt å slite seg helt ut under "ekstreme" forhold ute. Nå er jeg skikkelig klar for vår og varmere vær!

Jeg kjørte intervaller og styrketrening på mandag, hviledag tirsdag, ridetime onsdag og langtur på 15km i går. I dag er det hviledag og mini er endelig frisk nok til en tur i svømmehallen, så det blir en tur dit etter middag i dag. I morgen blir det en styrkeøkt etterfulgt av 35 minutters basistur og søndag en 30 minutters basistur.

Langturen i går løp jeg ute og angret meg bittert underveis og etterpå. Det blåste skikkelig nordavind, -8 grader som føltes som -15 og luftfuktighet på nesten 80%. Gikk tom for energi etter 10km og sleit fryktelig de siste 5. Vanligvis har jeg med meg litt sportsdrikke i vesten og kanskje en gel på langtur, men det er så vanskelig når det er så kaldt. Drikken og gelen fryser og dessuten er det vanskelig å administrere med hansker og det er vanskelig og ubehagelig å få i seg. Det blir nok en del inneløping fremover til det blir litt hyggeligere forhold ute.

Vedlegg

• IMG_6893.jpeg
    IMG_6893.jpeg
    201 KB · Visninger: 9
  • IMG_6892.jpeg
    IMG_6892.jpeg
    340,2 KB · Visninger: 8
Back
Topp