Håpet om en minste bukken bruse

Har bestemt meg for å teste 22.desember om ikke mensen kommer før. IKM er 19.desember. Ga gubben valget mellom 19. eller 22. 22. har mensen litt tid på å komme, i tilfelle den er litt forsinket.

Vanligvis hadde det føltes så lenge til, men jeg er så pessimistisk denne gangen at det føles helt greit å vente.

Føles greit å ikke ha så store forventinger. Greit å beskytte seg selv mot skuffelsen. Det hadde passet perfekt nå i desember. I starten på desember var det seks år siden jeg møtte gubben min. :love017Heldigvis er desember og julen en travel måned med to små, men mye kos og hygge. Så julen skal nok bli fin likevel. :santa

Siden siste innlegget var så negativ, vil jeg være litt positiv også.

Julefilm og strikketøy i julefarger er så koselig. :santa

Før barna var jeg ikke særlig jul. Etter barna kom har vi laget oss og holder enda på å lage oss tradisjoner for vår lille familien. Og jeg synes det er så fantastisk. :love7 Det og skape tradisjoner, julekos og glede til gutta og til oss er noe av de fineste som finnes.

Vedlegg

• 20251211_095831.jpg
    20251211_095831.jpg
    1,3 MB · Visninger: 18
Siden siste innlegget var så negativ, vil jeg være litt positiv også.

Julefilm og strikketøy i julefarger er så koselig. :santa

Før barna var jeg ikke særlig jul. Etter barna kom har vi laget oss og holder enda på å lage oss tradisjoner for vår lille familien. Og jeg synes det er så fantastisk. :love7 Det og skape tradisjoner, julekos og glede til gutta og til oss er noe av de fineste som finnes.
Enig, ikke glad i jul før jeg fikk barn og nå er det noe helt annet ❤️ jeg håper du er så heldig at du får positiv test før jul, testa selv positivt 21/12 i fjor, årets mørkeste dag. Du rekker termin i august? :love017

Enig, ikke glad i jul før jeg fikk barn og nå er det noe helt annet ❤️ jeg håper du er så heldig at du får positiv test før jul, testa selv positivt 21/12 i fjor, årets mørkeste dag. Du rekker termin i august? :love017
Så herlig at flere har opplevd å få annet syn på jul etter barn. :love7 Julen får en helt ny betydning når man får oppleve den gjennom sine barn. Gutta mine har fått en Grinchen til å føle på julemagien.

Tusen takk, jeg håper det samme. Men magefølelsen min sier det ikke blir noe postiv test, men samboer har troen. Av og til synes jeg han er litt vel optimistisk.:laughing002 Jeg elsker han da, han er den beste mannen for meg. Og kanskje akkurat det at han er en optimistisk er perfekt for meg, og noe jeg kanskje trenger. :love017 Og fantastisk er han virkelig.:Heartred

Ja, om det blir positiv test så rekker jeg termin i august. :) Håper du også får en positiv test. :Heartred

Nå er snart dagen jeg har bestemt meg for å teste her. Jeg kjenner jeg har liten tro, så har nesten ikke lyst å teste. :smiley-ashamed004 Magefølelsen har hele veien vært så negativ, i hele tatt er den negativ til at jeg kommer og bli gravid igjen.

Både denne og forrige prøveperiode kom det noe i veien så vi fikk ikke lagt inn aksjer på de mest aktuelle dagene(første periode bestemte jeg meg for sent i grunn til at jeg var klar for å starte, så føler ikke helt den teller). Kjenner troen på at det er bedre forhold til aksjelegging neste PP ikke er til stedet. Jeg høres sikkert helt dust ut, men småbarnslivet gjør at jeg er så sliten at å humpe rundt på gubben hver kveld i en uke for å legge aksjer er slitsomt, og han er på samme plass.

Av og til tenker jeg at når vi er for sliten til og kose oss hvordan tenker vi egentlig at vi skal ha en baby oppi det hele, men jeg kjenner oss. Det er ønsket. Det er selvfølgelig også litt fryktet. Vi vet jo litt hva vi går til etter to barn med lite sovebehov, men vi klarer det meste sammen. Og vi er flinke til å stå sammen. Fundamentet i forholdet er sterkt. Det er ikke noe jeg heller vil enn å gi gutta et siste søsken.

Størstemann maser om at jeg skal ha baby i magen. Siden Mamma gris ble gravid, og Peppa fikk lillesøster har han hatt et stort ønske om en lillesøster. Egentlig har han vel lagt inn ønske og bestilling på både lillesøster og storesøster :laughing002Prøver å forklare at et av ønskene er fysisk umulig. Jeg er ikke helt villig til å gi slipp på gubben, for at en av oss skal finne en ny partner med ei jente som er eldre enn han. Har selvfølgelig også prøvd å forklare at man ikke bare kan legge inn en bestilling på baby i magen, og at det skal være jente. Men han svarer stort sett "joda, det gjør det mamma".:laughing002

Jeg vet egentlig ikke helt hva jeg ville med dette innlegget. Tror jeg ville starte med hvor pessimistisk jeg er, også skrev jeg meg helt bort på veien.
Magefølelsen er dårlig, til tross for at samboer sin er god.Jeg synes dette er vondt og kjipt. Hadde det gått denne måneden hadde unnfangelsen skjedd rundt seks år siden vi møttes, og den tanken er for koselig til at dette ikke skal gå. Men verden er ikke sånn at man får det man vil, selv om det er koselig. Hadde også vært praktisk med bursdagene, største har i mai, så ville det blitt to måneder pause før august. Minste har i november, så ville blitt to måneder mellom august og november.

Plannen var sommerbarn, det var det vi hadde bestemt oss for. Nå går vi mot vinterbarn, om det i hele tatt blir noe 26barn. Jeg har hatt nyfødt i november og synes det var litt kjipt. Noen dager etter vi kom hjem fra sykehuset var det under 14minus mer eller mindre ut året, så vi kunne ikke være særlig ute. Og jeg elsker å være ute. Jeg er veldig glad i glad i partall, så 26 baby hadde passet meg perfekt. Men ser at planen og ønsket om 26baby bare forsvinner gradvis i det fjerne. Synes hele denne prøve greien er kjip. Jeg burde ikke klaget, vi har lite erfaringer med prøving. Så sånn sett er vi jo veldig heldig. Første satt på første forsøk, svangerskap nummer to kom som en overraskelse før storebror var året. Jeg hadde ikke trodd det skulle ta tid denne gangen, før vi startet hadde jeg forventet at vi skulle få det til på første forsøk. Dette kjennes kjipt, tung og dritt. Rett og slett helt dritt. Jeg var innstilt på at det kunne ta litt tid for å beskytte meg selv. Men kjenner at jeg mister motet, noe som sikkert er tullete etter så kort prøve periode. Men det skjer noe hele tiden som stikker kjepper i hjulene, og kanskje er denne pessimismen en måte å beskytte meg selv, holde håpet litt på avstand, for å ikke helt kjenne på skuffelsen som kommer.

Nå tror jeg at jeg skal slutte å skrive. Om jeg fortsetter kommer jeg til å svartmale dette i det vide og det brede, og sikkert helt utenfor proposisjoner. Kjenner meg selv, dette er en litt grå dag, så helt feil dag og skrive noe i utgangspunktet. :laughing002

Bare fordi jeg har lagt ut i det uendelige om at dagen her er grå og kjip, kan jeg tilføye at jeg heller ikke ser frem til å ta ned en hel rull med gavepapir rundt juletreet. :smiley-ashamed004

Takk til meg selv, som i et desperat forsøk nærmere tolv i går kveld pakket inn juletreet som en rampenissestrek. Jeg eier tydeligvis ikke fantasi, men derimot har jeg en godt utviklet evne til å gi meg selv merarbeid og nye oppryddnings oppgaver. Det er ikke nok av de fra før av i småbarnslivet. :laughing002

Om noen har gjort gode rampenisse streker så gjerne del de om man føler for det. Hadde blitt glad for det, for hjernen min er helt skrapet for gode og dårlige ideer. Har Google og lest en del tips der, men min eldste har litt andre behov så ikke alle tips er aktuelle for han. Synes det gjør det ekstra vanskelig.

Føler veldig på at alle dagene er grå når det kjem til prøvingen og bare negative tester. Trudde det skulle vere så kos med jul med småbarn som det i grunn er men bor langt fra mamma så er forsatt veldig ensomt og lite pynt og lite tid og energi så får ikkje til å lage julemagien.

Føler veldig på at alle dagene er grå når det kjem til prøvingen og bare negative tester. Trudde det skulle vere så kos med jul med småbarn som det i grunn er men bor langt fra mamma så er forsatt veldig ensomt og lite pynt og lite tid og energi så får ikkje til å lage julemagien.
Ånei, så kjipt at du føler alle dager er grå når det kommer til prøving. Så i dagboken din at du har prøvd lenge, og skjønner deg godt. Håper virkelig det snart sitter en spire. :Heartred Snart må det være din tur igjen.

Håper julen blir bedre for deg/dere etterhvert. Ja, energien med små barn er ikke alltid den beste, stort sett føler man at man går på reservetanken. Vi har satt ned forventingene, og planene for julen. For oss hjelper det, selv om ting er litt på halv tolv. Juletreet har ikke pynt før ganske langt opp grunnet minstemann og katter, så vakkert er det ikke akkurat, men gutta elsker det. Og det er det som er viktig. Men vi har klart å skape både julemagi og julekos, og etter jeg fikk barn liker jeg julen veldig godt. Jeg håper virkelig du også klarer å føle på det snart, og at dere får en fin jul og at det siste i førjulstiden blir fin. Men det med å prøve, ikke få til noe man virkelig ønsker kan overskygge det meste. Gjøre det meste litt trist og grått. Så jeg skjønner godt du ikke klarer føle på julegleden i år.

Jeg leste du skulle til moren i julen, det er bra. Håper dere får en fin tur og jul, til tross for at ting føles tungt nå.:Heartred

Bare fordi jeg har lagt ut i det uendelige om at dagen her er grå og kjip, kan jeg tilføye at jeg heller ikke ser frem til å ta ned en hel rull med gavepapir rundt juletreet. :smiley-ashamed004

Takk til meg selv, som i et desperat forsøk nærmere tolv i går kveld pakket inn juletreet som en rampenissestrek. Jeg eier tydeligvis ikke fantasi, men derimot har jeg en godt utviklet evne til å gi meg selv merarbeid og nye oppryddnings oppgaver. Det er ikke nok av de fra før av i småbarnslivet. :laughing002

Om noen har gjort gode rampenisse streker så gjerne del de om man føler for det. Hadde blitt glad for det, for hjernen min er helt skrapet for gode og dårlige ideer. Har Google og lest en del tips der, men min eldste har litt andre behov så ikke alle tips er aktuelle for han. Synes det gjør det ekstra vanskelig.
Gode du!!! ❤️❤️❤️❤️ håper det er 2026 som er året du får baby. Kjipt å lese at det er vanskelig tid nå :/ håper det blir en fin jul likevell ❤️ blir jo litt spennende med test nå da ❤️ stor klem til deg!!

Gode du!!! ❤️❤️❤️❤️ håper det er 2026 som er året du får baby. Kjipt å lese at det er vanskelig tid nå :/ håper det blir en fin jul likevell ❤️ blir jo litt spennende med test nå da ❤️ stor klem til deg!!
Tusen takk. :Heartred Selv om dagen her er dagen for negativitet og tunge tanker, er det stort sett en fin tid, synes julen er fin.:) Ser til og med ut til at jeg rekker bli ferdig med julegenserene til gutta. :santa Ved å skrive av meg litt av de tunge tankene i sta, føles det noe bedre nå. Jeg er veldig opp og ned, enten eller. Det finnes ikke en mellomtng mellom bunner og topper i mitt følelsesliv. :laughing002

Julen kommer nok til å bli fin og magisk, til tross for negativ test når den kommer. Mulig det farger julen litt, men julen er en travl og fin tid så tror nok det skal gå bra. Det er så mye kos, at det umulig kan ta gleden fra julen. Satser i hvert fall på det.

Tusen takk. :HeartredEr ikke så veldig spent selv mtp at jeg er lite optimistisk til den testen, men fint andre føler på en liten spenning.

Tusen takk. :Heartred Selv om dagen her er dagen for negativitet og tunge tanker, er det stort sett en fin tid, synes julen er fin.:) Ser til og med ut til at jeg rekker bli ferdig med julegenserene til gutta. :santa Ved å skrive av meg litt av de tunge tankene i sta, føles det noe bedre nå. Jeg er veldig opp og ned, enten eller. Det finnes ikke en mellomtng mellom bunner og topper i mitt følelsesliv. :laughing002

Julen kommer nok til å bli fin og magisk, til tross for negativ test når den kommer. Mulig det farger julen litt, men julen er en travl og fin tid så tror nok det skal gå bra. Det er så mye kos, at det umulig kan ta gleden fra julen. Satser i hvert fall på det.

Tusen takk. :HeartredEr ikke så veldig spent selv mtp at jeg er lite optimistisk til den testen, men fint andre føler på en liten spenning.
Skjønner veeeeldig godt hva du mener!! ❤️❤️ hvor er du nå da? Hvilke dpo liksom? :) når tester du? :)
Godt å få ventilert seg litt ja. Det er bare fint ❤️❤️ og julen blir nok magisk. Fine og gode dere ❤️❤️

Skjønner veeeeldig godt hva du mener!! ❤️❤️ hvor er du nå da? Hvilke dpo liksom? :) når tester du? :)
Godt å få ventilert seg litt ja. Det er bare fint ❤️❤️ og julen blir nok magisk. Fine og gode dere ❤️❤️
Det vet jeg egentlig ikke alt mellom 9-14dpo. Vanskelig å vite da syklusen kan variere mellom 28-30 dager. :smiley-ashamed004 Ikke er jeg så veldig inn i det heller. Burde sikkert brukt eggløsningtester, men morgen er så travel at jeg tror det bare vil være stress. I tillegg tror jeg at jeg vil føle det ekstra kjipt om det kommer noe i veien når jeg er sikker på når eggløsning er, som det har gjort i to PPer nå.

Skulle egentlig teste 22. , men bestemt meg for å teste 19. IKM er alt mellom 18.-20.
Mandagen 22. skal jeg være alene med begge barna, så lite rom for å teste da i grunn. :laughing002

Tusen takk, det blir den nok. :santa Håper dere også får en fin og magisk jul.:santa:Heartred

Det vet jeg egentlig ikke alt mellom 9-14dpo. Vanskelig å vite da syklusen kan variere mellom 28-30 dager. :smiley-ashamed004 Ikke er jeg så veldig inn i det heller. Burde sikkert brukt eggløsningtester, men morgen er så travel at jeg tror det bare vil være stress. I tillegg tror jeg at jeg vil føle det ekstra kjipt om det kommer noe i veien når jeg er sikker på når eggløsning er, som det har gjort i to PPer nå.

Skulle egentlig teste 22. , men bestemt meg for å teste 19. IKM er alt mellom 18.-20.
Mandagen 22. skal jeg være alene med begge barna, så lite rom for å teste da i grunn. :laughing002

Tusen takk, det blir den nok. :santa Håper dere også får en fin og magisk jul.:santa:Heartred
Skjønner!! Da må du ha masse lykke til ❤️❤️litt deilig og ikke teste også da og bare se hva som skjer ❤️

Og tusen takk ❤️❤️

Ja, veldig i grunn. Ble litt inspirert av deg og heller vente, og at det også noe jeg føler at jeg trenger. Er så kjipt og stirre på en blank test, etter blank test.

Så kjennes rett og godt og vente. :) Så takk for inspirasjonen. :Heartred
Hehe av meg? Så bra da :) hehe. For min psyke er det bedre og vente ja :p ❤️❤️❤️

Hehe av meg? Så bra da :) hehe. For min psyke er det bedre og vente ja :p ❤️❤️❤️
Jepp, når du skrev om det tenkte jeg litt over det. Og kjente at jeg trenger det samme selv. :)Følelsen av de negative testene påvirket meg mye i grunn. Selv etter en negativ test og jeg følte på en dårlig følelse tenkte jeg at kanskje, tenk om den er positivt i morgen. Så da gikk jeg bare rundt med en dårlig følelse, mens jeg prøvde å lure meg selv med at det enda er et håp her, også ble den dårlig følelsen bare verre dagen etter med ny negativ test.

Jeg tror ikke jeg er laget for å mate håpet, og ta nederlag på nederlag. Dårlig forklart. Da er det bedre og bare få en negativ test mens det enda ikke er håp om noe positiv om noen dager.

Jepp, når du skrev om det tenkte jeg litt over det. Og kjente at jeg trenger det samme selv. :)Følelsen av de negative testene påvirket meg mye i grunn. Selv etter en negativ test og jeg følte på en dårlig følelse tenkte jeg at kanskje, tenk om den er positivt i morgen. Så da gikk jeg bare rundt med en dårlig følelse, mens jeg prøvde å lure meg selv med at det enda er et håp her, også ble den dårlig følelsen bare verre dagen etter med ny negativ test.

Jeg tror ikke jeg er laget for å mate håpet, og ta nederlag på nederlag. Dårlig forklart. Da er det bedre og bare få en negativ test mens det enda ikke er håp om noe positiv om noen dager.
Ja skjønner veldig godt altså!!! ❤️❤️❤️ det er ikke noe enkelt og se den blanke testen gang på gang. Var utrolig deilig i grunn og vente de her siste ppene :) vanskelig og vente men også fint :p hehe :)
Men jeg hadde nok også behov for og ha litt kontroll, derfor testet jeg etter eggløsning også :)

Back
Topp