Håpet om en terminspire ❤

Luna94

Forumet er livet
Tilgangsansvarlig
Himmelbarn
⭐ Julestjernene 2020 ⭐️
Maisløyfene 2024
Junispirene24❤️
Litt om meg;
29 år, gift, og fikk en perfekt datter Desember 2020 :Heartred
Meg og min mann har vært sammen siden 2011 og bor i huset vårt med to firbeinte barn, en hund og en katt. Vi nyter livet sammen som en liten familie og har startet å tenke på en familieforøkelse etter hvert :dummy: håper veien til en terminspire nr2 blir kortere enn nr1!


Kort (blir visst bare lenger og lenger) fortalt om veien til terminspirene våre:
Terminspire nr.1.

⭐Sluttet med prevensjon november 2017.
⭐ Prøvde ikke aktivt, men ble gravid mars 2018, men mistet 06.juni 2018, 10+5 estimert til 7+3. MA. Etter 5 runder med cytotec på sykehuset og mange lange timer, slapp jeg heldigvis utskraping.
⭐PP1 etter MA positiv test 7/8-18.
10+6 (23.09-18)brunt utflod, og fikk ul på akuttmottaket, og ble da påvist MA nr 2, og estimert til 9+0...
Pga lange timer og mange runder med cytotec sist, ba jeg om utskraping, og fikk dette godkjent.
⭐PP8 etter MA, el var 16/6, og ikm er forventet 30/6. Positiv test 25/6, 9 dpo, lyste GRAVID 1-2 :love017
- 22/8-19; MA nr.3 bekreftet 11+4, estimert til 8+5. Utskraping 24/8
Inn i en tøff, lang og ny prøveperiode.
⭐Time til fertilitetsklinikken 10.10.19, for utredning for habituell abort.
Se eget notat side. 15 for oppdatering.
⭐ PP1 etter MA nr3, første pp med lavdose otrivelle og lutinus etter positiv el test, el på cd 18 (bekreftet av ul) + positiv el test dagen føre, ikm 24/10. Tr kom 26/10.
⭐PP2 etter MA nr3. Første pp med letrozol. EL 12/11 og IKM er 26/11. Otrivelle lavdose hver 3 dag og Lutinus x3. Tr kom 28/11.
⭐ PP3 etter MA nr.3. Pp2 med letrozol. Vannscaning CD7, og ul kontroll CD13. El 14-15/12 og IKM ca. 29/12. - avbrutt pp og er inne i en pause i påvente av hysteroskopi.
TR kom 01.01.20. Syklusen ble hele 34 dager!
⭐PP3 etter MA nr3 (gjenopptatt) - letrozol CD3-7, EL 11.02.20 og IKM ca 25.02.20. Tr kom 27/2. Syklusen blr 29 dager.
⭐ PP4 etter MA nr.3 - Letrozol CD3-7, EL 15/3 - IKM 30/3. GRAVID, 2-3 uker digital 13 dpo. :love017
- 14/05.20 - TUL 10+5 alt fint, termin foreløpig 8/12.20:dummy:
- 06/07.20 - OUL viser en frisk og perfekt lita jente, ny termin 06/12.20 :dummy1::Heartred
- 09/12.20 - verdens fineste lille jente kom til verden:dummy1:
Terminspire nr2.
⭐️ 30/11.22 - positiv test❤️
- otul 26/01.23 visste flere avvik hos fosteret som målte til 12+2, venter på svar på nipt og time til riksen.
- 13/02.23. Svangerskapsavbrudd 14+4. Tr 18/03.
⭐️PP1 etter svangerskapsavbruddet - EL 02/04 - IKM 16/04. TR kom 16/4.
⭐️ PP2 etter svangerskapsavbruddet - EL 01/05 - IKM 15/05. TR kom 15/05.
⭐️ PP3 etter svangerskapsavbruddet- EL 01/06 - IKM 15/06. Positiv test 10/06 ❤️ BO oppdaget 13/7, 8+0.
⭐️ PP1 etter BO - EL 10/08 - IKM 24/08. Positiv digital 19/08❤️ Kjemisk gravditet, TR 23/08.
⭐️ PP2 etter BO- EL 10/09 - IKM 24/09. Positiv test 20/10 ❤️
- Toul 24/11, 13+1 viser en frisk og aktiv liten lillebror:dummy: :Heartblue
- Oul 28/12, termin satt til 30/5:Heartblue
 
Last edited:
PP8 - 2 dpo

Tiden går så sakte! Håper virkelig vi traff denne gangen, men det vil tiden vise.

Hatt noen tøffe mnd. Idet siste, hvor 8 og 7 år eldre svigerbror og svigerinne plutselig har fått unge og blitt gravide med helt nye kjærester...
Vanskelig å skulle være glad på deres vegne, når en har hatt så mye vondt selv!

Men blir jo så optimistisk hver mnd., så vi håper på en sommerspire nå!:love7
Da vil faktisk termin bli noen dager føre min bursdag også!
Får prøve å smøre eg med tålmodighet!
Denne uken vil nok heldigvis gå fort, da jeg er forlover til min bestevenninne og bryllupet er til helgen :Heartred
 
PP8 - 4 dpo

Kunne ønske tiden gikk fortere! Men nå er det helg og bryllupet står for tur for en av mine nærmeste venninner! Plutselig er det mandag og 8 dpo! Hehe

Denne pp'n har jeg tatt solvipec slimløsende hostesaft føre el, og babyklister etter el! Så får vi se om dette kan ha noen virkning :happy:
Foreløpig kjenner jeg lite, annet enn litt stikking i bryst og små kriblinger/murringer!
 
PP8 - 8 dpo

Idag røyk jeg på første testen, jeg som trodde jeg skulle klare å vente i hvert fall 2 dager til :hilarious:
Men jeg har nylig mottatt billige eBay tester, vet disse ikke er til å stole på, men da slipper en å bruke masse penger mens teste trangen melder seg :angelic:

Det er en svak strek på testen, men jeg stoler ikke noe på den! 8 dpo er for tidlig, og det er som sagt eBay tester! Men skal ikke juge å si at jeg ikke håper det stemmer :facepalm:
Den synes mer i virkeligheten, enn på bilder her inne!:shy:

Blir uansett spennende å teste fremover mot ikm! Blir det en liten spire denne gangen så blir termin 2 dager føre min egen bursdag, og det hadde vært den fineste bursdagsgava jeg kunne fått :dummy1:
Ingen synptomer enda, annet enn litt stikkinger innimellom!
Har også glemt fitbiten min hos foreldra mine, så vanskelig å følge med på pulsen i disse dager :banghead:



Her er forresten bilde av testen;
20190624062721.png
20190624_182655.jpg
 
PP8 - 8 dpo
Idag røyk jeg på første testen, jeg som trodde jeg skulle klare å vente i hvert fall 2 dager til :hilarious:
Men jeg har nylig mottatt billige eBay tester, vet disse ikke er til å stole på, men da slipper en å bruke masse penger mens teste trangen melder seg :angelic:

Det er en svak strek på testen, men jeg stoler ikke noe på den! 8 dpo er for tidlig, og det er som sagt eBay tester! Men skal ikke juge å si at jeg ikke håper det stemmer :facepalm:
Den synes mer i virkeligheten, enn på bilder her inne!:shy:

Blir uansett spennende å teste fremover mot ikm! Blir det en liten spire denne gangen så blir termin 2 dager føre min egen bursdag, og det hadde vært den fineste bursdagsgava jeg kunne fått :dummy1:
Ingen synptomer enda, annet enn litt stikkinger innimellom!
Har også glemt fitbiten min hos foreldra mine, så vanskelig å følge med på pulsen i disse dager :banghead:



Her er forresten bilde av testen;
Vis vedlegget 301898 Vis vedlegget 301899
Skimter noe på den testen da!!! :) Håper det blir sterkere!
 
PP8 - 9 dpo

Klarte ikke holde meg unna testing til morran idag! Urinen var veldig lys, som den pleier å være for meg om morgenen.
Tok først en eBay test, og der kom det opp en strek igjen, kanskje en antydning sterkere enn i går :bored:
Tenkte jaja, får ta en make sure, de har jeg aldri fått strek på, så den demper nok litt av det store håper SÅ tidlig. Der tok jeg feil :hilarious:
For jeg har for første gang fått strek på make sure ?????? :woot::nailbiting:

Nå er håpet større enn noen sinne, selv om jeg da er også redd fallhøyden er stor!
Men jeg krysser alt jeg kan for at dette er en liten spire, en terminspire:dummy1::Heartred

20190625_091327.jpg
 
Så leit å høre om MA'ene dine. Har selv hatt to stk og vet hvor tøft det kan være. Følger deg gjerne videre på veien mot ønskebabyen :Heartred
 
Så leit å høre om MA'ene dine. Har selv hatt to stk og vet hvor tøft det kan være. Følger deg gjerne videre på veien mot ønskebabyen :Heartred

Trist å høre at du har gått igjennom det samme! Det er jo kjempe tøft.....Er ikke noe en unner noen! Men så godt å se at du er gravid igjen!:D
Hvor langt er du på vei?:love7
 
Trist å høre at du har gått igjennom det samme! Det er jo kjempe tøft.....Er ikke noe en unner noen! Men så godt å se at du er gravid igjen!:D
Hvor langt er du på vei?:love7
Nei, ikke min verste fiende (om jeg har det?:p) unner jeg det.:sorry:
Vi måtte gjennom IVF for de 3 siste graviditetene. Første var hjemmelaga (ma) så etter 3 mnd med medisiner og styr så ble jeg gravid på første innsett igjen (har blitt det på alle innsettet så tror jeg er heldig sånn sett) jeg er 14+1 idag. Skal på UL kl 14.. Har hatt et hematom som har gitt blødninger og brunt utflod så ting er fortsatt ganske usikkert da. Så det er litt tøft. For man er jo ganske engstelig i utgangspunktet når man har MA i ryggsekken.:wideyed:
 
Nei, ikke min verste fiende (om jeg har det?:p) unner jeg det.:sorry:
Vi måtte gjennom IVF for de 3 siste graviditetene. Første var hjemmelaga (ma) så etter 3 mnd med medisiner og styr så ble jeg gravid på første innsett igjen (har blitt det på alle innsettet så tror jeg er heldig sånn sett) jeg er 14+1 idag. Skal på UL kl 14.. Har hatt et hematom som har gitt blødninger og brunt utflod så ting er fortsatt ganske usikkert da. Så det er litt tøft. For man er jo ganske engstelig i utgangspunktet når man har MA i ryggsekken.:wideyed:

Uff..... vet akkurat hvor grusomt det er! Og ikke minst den fæle følelsen en går med når en blir gravid på nytt! Kortvarig glede :wtf:
Men herlighet! Du er over 12 uker!!! Det er jo kjempe bra! Og selv om det ikke er en god følelse med blødning, vet en heldigvis at det er en grunn til det hos deg! Håper alt ser fint ut på UL idag! Krysses det som krysses kan :signs003
Håper der er en aktiv liten krabat der inne!
 
Uff..... vet akkurat hvor grusomt det er! Og ikke minst den fæle følelsen en går med når en blir gravid på nytt! Kortvarig glede :wtf:
Men herlighet! Du er over 12 uker!!! Det er jo kjempe bra! Og selv om det ikke er en god følelse med blødning, vet en heldigvis at det er en grunn til det hos deg! Håper alt ser fint ut på UL idag! Krysses det som krysses kan :signs003
Håper der er en aktiv liten krabat der inne!
Ja, virkelig! Joda. Jo lenger på vei jeg er jo bedre er det jo. Er bare vanskelig å snu på lykken for en er litt skadet på en måte. Kjenner litt liv da, så håper å få se at hematomet et minsket og alt er bra idag.
 
Ja, virkelig! Joda. Jo lenger på vei jeg er jo bedre er det jo. Er bare vanskelig å snu på lykken for en er litt skadet på en måte. Kjenner litt liv da, så håper å få se at hematomet et minsket og alt er bra idag.

Ja, tenker jeg også! Jo lenger jo bedre, Men vet hva du mener! Så Morro å kjenne litt liv allerede da :D
 
Holdt meg i 3,5 t, som vil si relativt lys urin! Men klarte ikke holde meg! En blir jo litt manisk oppi det her... i tillegg til at tankene begynner å svirre om skygge og falsk positiv!
Men jeg er ikke i tvil om at noe er på gang, for den er allerede sterkere ???:nailbiting::wideyed:
Den er ganske tydelig nå, og tydelig rosa!
Tørr jeg å påstå at jeg er gravid ? Skummelt!
20190625_123922.jpg
 
Last edited:
Den er allerede sterkere!!:nailbiting:
Vise til mannen, eller overraske når digital evt.slår ut???:rolleyes: hmmm
Dilemma altså :nailbiting: Jeg har mange ganger tenkt at jeg skal vente til positiv digital med å vise den til mannen, men vet ikke om jeg hadde klart å vente heller :hilarious:
 
Dilemma altså :nailbiting: Jeg har mange ganger tenkt at jeg skal vente til positiv digital med å vise den til mannen, men vet ikke om jeg hadde klart å vente heller :hilarious:

Jeg var skråsikker på at det var det jeg skulle gjøre, helt til 2 minutter siden! Er så glad og vil jo bare dele det med han!:hilarious:
Se om jeg klarer å holde meg til i kveld!
 
Jeg var skråsikker på at det var det jeg skulle gjøre, helt til 2 minutter siden! Er så glad og vil jo bare dele det med han!:hilarious:
Se om jeg klarer å holde meg til i kveld!
Det skjønner jeg kjempegodt :D Jeg hadde heller ikke klart å holde det inni meg lenge :hilarious: Må være deilig å kunne dele en så fin nyhet da :love017
 
Nå er det ikke noe tvil lenger!!:smiley-bounce016
20190625_183116.jpg
 
Back
Topp