Håpet om å få til baby nummer 1

mammainnlandet

Betatt av forumet
Etter å ha sittet her inne noen dager å lest, har jeg bestemt meg for å lage min egen lille dagbok :)
Samboer og jeg har vært sammen siden 2019, og drømmen om barn har vært tilstede hele tiden.
Siden jeg fikk mens har jeg slitt med menssmerter, og EL-smerter, har hele tiden hatt magefølelsen " at å bli gravid, blir vanskelig",
det har forsovet vist seg å stemme:sad002 Jeg har de siste årene vært litt på og av prevensjon for å finne ut om det er noen kvinnesykdommer som plager meg,
hadde LAP-21 for endometriose, men denne var negativ. Fikk satt p-sprøyte i august-21- etter ønske fra gyn, men angret meg i det hun satte sprøyten.

Fikk normal mens tilbake i mai-22, og bestemte oss for å bli prøvere med en gang. Syklusen ble veldig ok med en gang, men varierer fra 26-36 dager.
Som oftes ligger den på 33, så holder meg til det. Har siden mai-22, kun fått 1stk positiv EL, som ikke resulterte i noe.
Etter besøk hos c-medical majorstuen forrige uke, så gyn tydelige tegn på PCOS og vi fikk konstantert at alt er ok med samboer.
Fikk utskrevet letrozol, og kunne heldigvis starte med dette idag(16.des.22) CD3. Enkel dose de 3 første mnd, før vi evt vurderer dobbel dose og hormoner i tillegg.
IKM er sent uke 2.
Dagene er lange, men vi ser frem til å sette igang prøvingen.
Heldigvis er samboer også veldig innstilt nå og involverer seg masse- det gjør godt!:Heartred
Vi har også valgt å være åpne om prøvingen til nærmeste familie, fordi "maset" etter at vi skal få barn er stort..
Setter derimot stor pris på alle råd og tips på vegen.

CD4, dag 2 letrozol.
TR begynner å avta.. utrolig nok en av de finere «mensuken» jeg har hatt noen gang pleier å være veldig mye smerter osv, men denne gangen kun litt murring i ryggen
Igår kjøpte jeg meg forresten en sånn reading fra etsy! Syntes det så litt spennende ut, siden det var så mange som hadde positive historier å fortelle
I vedlegget ser dere hva hun skrev! Krabber var visst mitt tegn.
Januar-februar er viktige mnd, endten for unnfangelse eller fødsel så la oss håpe hun har rett!
Er det flere som har positive historier mtp etsy og Ahslee?

Vedlegg

• E35010ED-9598-4C83-8C22-62EF8D15C84F.png
    E35010ED-9598-4C83-8C22-62EF8D15C84F.png
    415,3 KB · Visninger: 75
CD4, dag 2 letrozol.
TR begynner å avta.. utrolig nok en av de finere «mensuken» jeg har hatt noen gang pleier å være veldig mye smerter osv, men denne gangen kun litt murring i ryggen
Igår kjøpte jeg meg forresten en sånn reading fra etsy! Syntes det så litt spennende ut, siden det var så mange som hadde positive historier å fortelle
I vedlegget ser dere hva hun skrev! Krabber var visst mitt tegn.
Januar-februar er viktige mnd, endten for unnfangelse eller fødsel så la oss håpe hun har rett!
Er det flere som har positive historier mtp etsy og Ahslee?
Spennende! Vi er iallefall 4 stk i uke 52-ikm gruppa som har fått enten november/desember eller august/september (dvs unnfangelse i november/desember) av Ashlee, og krysser fingrene så hardt vi kan, så håper å snart kunne annonsere gode nyheter :nailbiting:

Spennende! Vi er iallefall 4 stk i uke 52-ikm gruppa som har fått enten november/desember eller august/september (dvs unnfangelse i november/desember) av Ashlee, og krysser fingrene så hardt vi kan, så håper å snart kunne annonsere gode nyheter :nailbiting:
Så spennende! Følger spent med dere alle:smiley-angelic002 veldig trygt å være inne her, fullt av gode ord og en raushet jeg aldri har sett maken til:Heartbigred

Så spennende! Følger spent med dere alle:smiley-angelic002 veldig trygt å være inne her, fullt av gode ord og en raushet jeg aldri har sett maken til:Heartbigred
Ja, man får tilbake trua på menneskeheten av alle de fine folkene her inne, altså! Var ikke på forum ifm nr 1, og denne gangen tilfeldig at det ble babyverden, men er så fint her, folk deler og støtter og man lærer masse. Har skjønt på andre at andre forum kan være ganske fientlige, greit at trollene holder seg der!

Ja, man får tilbake trua på menneskeheten av alle de fine folkene her inne, altså! Var ikke på forum ifm nr 1, og denne gangen tilfeldig at det ble babyverden, men er så fint her, folk deler og støtter og man lærer masse. Har skjønt på andre at andre forum kan være ganske fientlige, greit at trollene holder seg der!
Har vært innom å tittet på kvinneguiden, kommer aldri til å opprette konto der en gang.. :wacky: jeg er så enig med deg-betryggende forum!

Da har vi kommet oss til CD6, nest siste dag med letrozol:) mensen stoppet igår(søndag) kveld.
Meget spent på å sette igang EL-testingen
Første gangen jeg tester ordentlig med strips, har egentlig pleid å bruke CB monitor.. Jeg har følelsen av at den ikke forstår seg på meg, og at det blir enklere for meg å se EL på strips:shy:
Har også bestemt meg for å tempe denne gangen, så jeg har kjøpt tempmåler fra babyplan- noen erfaringer med den??
Legger virkelig inn alle årer denne gangen føler jeg.. har kjøpt inn dagbok som jeg skal feste alle EL-tester, og skrive temp osv inni- samtidig som jeg er flittig bruker av FLO appen:bookworm:
Har kikket litt på premom, men synes den så kjip ut:wtf:
Nå begynner det snart for alvor dere.. og jeg er egentlig livredd.. håpet er så stort, og som samboer sa humoristisk igår «nå starter snart produksjonen»:joyful: hva om det blir negativt nå også.. Lange dager, og det føles lenge ut til EL..
Egentlig håper jeg den kommer Ila helgen, så vi får det unna:oops:
Ha en fin uke- gjør dere ekstra fruktbare❣️

Hei dere,
Håper derre har hatt en fin uke hittil!
Idag er CD 9!!:nailbiting: Det betyr EL-testing.. så utrolig spent mtp at jeg har brukt letrozol denne syklusen..:D
Temp; 36,31
EL; Negativ
Ifølge Flo og babyverden appen, skal jeg ha EL 2.januar.. men den ene EL-testen jeg hat fått positiv mener jeg var CD 11..:rolleyes:
Den dagen jeg synes EL begynner å bli sterk, har jeg 3 forskjellige EL-tester til..:oops: håper bare vi får positiv Ila mandag typ, hvis ikke blir det mye stress rundt- tror jeg..Vi skal tross alt bort i jula, og det er ikke så stas å hoppe i høyet da..

Men; hvordan tenker dere? I munn, under arm? Hva får man best resultat av?:love2

Vedlegg

• 70C93CAE-899A-4739-95D3-73AE0A2413CB.jpeg
    70C93CAE-899A-4739-95D3-73AE0A2413CB.jpeg
    1,4 MB · Visninger: 58
1, juledag- og jeg har testet noen dager med EL-test nå.. :) første dagen følte jeg egentlig så litt sterk ut, men deretter har det bare gått nedover:(
Alle testene er negative, og det er ingenting på temp som tilsier at jeg har hatt EL.. så da lar den vente på seg da:rolleyes: krysser virkelig fingrene for at EL finner frem Ila julen..

Det er første julen vi er så all inn i prøvingen.. det er skikkelig sårt:oops: Vi har fått vite at vi skal bli tante og onkel igjen- og det svei skikkelig.. samtidig vet jeg at de tenker på oss og ikke vil at vi skal føle for mye på det. Vi får reagere som vi selv vil:Heartbigred
Derimot verre med julekort, alle Instagram/facebook poster:nailbiting: og ikke minst «jul er for barna», ja- man hva med oss uten barn?Hva med oss som prøver for harde livet å bli foreldre?
Det er bare forferdelig vondt å tenke og føle på.. neste jul, håper jeg at vi har et lite gull også:Heartpink:Heartblue

Idag er CD13, og EL-slimet begynte å komme igår.. og denne EL-testen under her, begynner å bli sterk! :nailbiting: Jeg tenker å ta en ny test i kveld, og se om den er sterkere.Også har jeg jo tempoet meg. Tempen har økt gradvis alle fire dagene, så får vi se om det kommer noe nytt imorgen:)

Nå begynner det liksom for alvor.. hittil har vi hatt samleie annenhver dag.
Gyn sa at når jeg får svak positiv så skal vi kjøre på i 4 dager på rad:laughing002
Litt problematisk at vi skal bort å besøke litt familie og diverse, men de får leve med det:p

Vedlegg

• 7F43AF29-5420-4802-B6DD-C1F804BCC549.jpeg
    7F43AF29-5420-4802-B6DD-C1F804BCC549.jpeg
    1,8 MB · Visninger: 62
  • BE59E2DC-E12E-4A84-A5BB-0AB6327A1327.png
    BE59E2DC-E12E-4A84-A5BB-0AB6327A1327.png
    2,2 MB · Visninger: 64
Cd 15, og en meget kort EL-topp :p
Negativ test idag tidlig, tempen tilsier at el hadde skjedd før igår tidlig- for «dumpen» var igår og idag er jeg 0,30 grader varmere..
heldigvis har vi hoppet i høyet tidsnok, og jeg har vært skikkelig påpasselig med å ligge i ro, osv osv etter samleie:dance018
DPO 12 er 8.januar- dermed får vi krysse alle fingre..
Jeg har trossalt sett «tegnet mitt» krabbe, og vi har jo egentlig hatt full klaff! Samleie 2 dager på rad og annenhver dag før det. Håper jeg får med samboer til sengs igjen ikveld selvom vi er hos familie..:wacky:
Litt kjipt å sitte hos familie til 1.januar, når vi egentlig burde hatt et par dager til hjemme for å gjøre PP helt ferdig:nailbiting:

tenk om vi har positiv test, hvordan er reaksjonene? Hvor lykkelige blir vi? Hvordan skal vi fortelle det til hele familien? Osv osv.. :Heartred
Hva skjer om den er helt blenda hvit? Hvor langt ned går vi? Hvor mange dager føler jeg meg dritt?
Pytt! Jeg har utrolig nok en god følelse akkurat nå, så jeg velger å holde på den og ikke la alle tankene vinne..
Så; hvilke tester synes dere er best? Gjerne tidlig tester- da jeg er en skikkelig testetøs. Jeg har brukt CB og babyplan.. CB er veldig dyrt i lengden..

Vedlegg

• 4C943C8C-448C-4146-92EB-1E7519DC631D.jpeg
    4C943C8C-448C-4146-92EB-1E7519DC631D.jpeg
    1,2 MB · Visninger: 53
Ventingen til å kunne teste har selvfølgelig begynt..
men det er ikke akkurat det som står i tankene nå. Det er jul og presset for å drikke alkohol er høyt! :rolleyes: Jeg drikker minimalt med alkohol fra før, men spørsmålene «vil du ha et glass rødt eller hvitt?» eller «vil du ha en øl, eller en bailyes?» er SVÆRT irriterende!:sick009
Jeg takker jo pent nei, men hvorfor spør folk hele tiden? Vi besøker nå familien til samboer og de har nok ikke helt tatt innover seg at vi prøver..
Ergo spør de hver eneste kveld om jeg ønsker noen form for alkohol..
Jeg får meg ikke til å nyte et glass! Tenk hvis dette utvikler seg til å bli en baby, også sitter jeg å drikker???
Det er for meg helt naturlig å ikke drikke i prøveperiodene- men jeg tror ikke de rundt helt forstår.
Svigers bør faktisk ville forstå meg, de har nemlig aldri klart å fått baby nummer 2- etter mange års prøving. Utrolig nok er det de som har minst forståelse??:banghead:
Ikke vil jeg bryte ut feks «Vi er midt i en prøveperiode, og det kan fort hende at neste mnd kommer vi å sier at dere skal bli besteforeldre»…
Vi er åpne, men de har ingen behov for å vite hvor i prøvingen vi er osv.. de vet at dette er et sårt tema for oss, og jeg blir meget lei meg faktisk over at de ikke kan ha litt forståelse..
Er det flere som føler at de ikke får noen forståelse?

Masse lykke til :Heartred Jeg synes Wondfo-testene er best, men de er ikke så lett å få tak i for tiden. Kan kjøpes på ebay, Amazon og AliExpress. Wondfo er den rosa testen med rosa skrift. Testene er tatt med samme urin. Den rosa med hvit tekst er tidligtest :wacky:

Vedlegg

• 9BC65D99-3ECD-4D15-9920-B9261B138A7E.jpeg
    9BC65D99-3ECD-4D15-9920-B9261B138A7E.jpeg
    2,5 MB · Visninger: 69
  • D77D48D1-472F-48D5-BD93-DD7F80AC7681.jpeg
    D77D48D1-472F-48D5-BD93-DD7F80AC7681.jpeg
    2 MB · Visninger: 66
Ventingen til å kunne teste har selvfølgelig begynt..
men det er ikke akkurat det som står i tankene nå. Det er jul og presset for å drikke alkohol er høyt! :rolleyes: Jeg drikker minimalt med alkohol fra før, men spørsmålene «vil du ha et glass rødt eller hvitt?» eller «vil du ha en øl, eller en bailyes?» er SVÆRT irriterende!:sick009
Jeg takker jo pent nei, men hvorfor spør folk hele tiden? Vi besøker nå familien til samboer og de har nok ikke helt tatt innover seg at vi prøver..
Ergo spør de hver eneste kveld om jeg ønsker noen form for alkohol..
Jeg får meg ikke til å nyte et glass! Tenk hvis dette utvikler seg til å bli en baby, også sitter jeg å drikker???
Det er for meg helt naturlig å ikke drikke i prøveperiodene- men jeg tror ikke de rundt helt forstår.
Svigers bør faktisk ville forstå meg, de har nemlig aldri klart å fått baby nummer 2- etter mange års prøving. Utrolig nok er det de som har minst forståelse??:banghead:
Ikke vil jeg bryte ut feks «Vi er midt i en prøveperiode, og det kan fort hende at neste mnd kommer vi å sier at dere skal bli besteforeldre»…
Vi er åpne, men de har ingen behov for å vite hvor i prøvingen vi er osv.. de vet at dette er et sårt tema for oss, og jeg blir meget lei meg faktisk over at de ikke kan ha litt forståelse..
Er det flere som føler at de ikke får noen forståelse?
Skjønner dette med å føle på lite forståelse. Ikke på den måten som du, men heller den «bare å slappe av, ikke tenk på det, stresser du blir du ikke gravid» utrolig frustrerende å høre av folk som ble gravide før de i det hele tatt tenkte på barn.
Selv har jeg prøvd så alt for lenge at jeg tar med en øl eller to eller et glass vin til evt positiv test.
Fordi etter så lang tid måtte jeg bare leve igjen. Selvom det ligger litt i hodet hvis jeg blir bedt på fest midt i den «kan være for tidlig å få positiv test dpo» men trøster meg med at man ikke deler blod med foster før etter 5 uker :bag:
Men jeg har vært deg lenge og ikke drukket en dråpe, så jeg har full forståelse :Heartred
Jeg heier på deg! Skal følge med videre å se hvordan det går for deg!

Masse lykke til :Heartred Jeg synes Wondfo-testene er best, men de er ikke så lett å få tak i for tiden. Kan kjøpes på ebay, Amazon og AliExpress. Wondfo er den rosa testen med rosa skrift. Testene er tatt med samme urin. Den rosa med hvit tekst er tidligtest :wacky:
Takk!:HeartredDe rekker nok ikke komme til testingen begynner- men skal definitivt kjøpe :dance018

Skjønner dette med å føle på lite forståelse. Ikke på den måten som du, men heller den «bare å slappe av, ikke tenk på det, stresser du blir du ikke gravid» utrolig frustrerende å høre av folk som ble gravide før de i det hele tatt tenkte på barn.
Selv har jeg prøvd så alt for lenge at jeg tar med en øl eller to eller et glass vin til evt positiv test.
Fordi etter så lang tid måtte jeg bare leve igjen. Selvom det ligger litt i hodet hvis jeg blir bedt på fest midt i den «kan være for tidlig å få positiv test dpo» men trøster meg med at man ikke deler blod med foster før etter 5 uker :bag:
Men jeg har vært deg lenge og ikke drukket en dråpe, så jeg har full forståelse :Heartred
Jeg heier på deg! Skal følge med videre å se hvordan det går for deg!
Vi også har fått den «slapp av» replikken:nailbiting:
Og jeg leser det ca hver dag på Facebook «vi begynte å slappe av og sluttet å stresse. Da ble vi gravide».. heldigvis har ikke det å slappe av, noe med å kunne blir gravid:p
Jeg drikker veldig minimalt fra før, så jeg har ikke behovet for alkohol. Det alkoholpresset irriterer meg selvom vi ikke er i PP også:dance008
Tusen takk, veldig hyggelig at du vil følge med videre:Heartred

Vi også har fått den «slapp av» replikken:nailbiting:
Og jeg leser det ca hver dag på Facebook «vi begynte å slappe av og sluttet å stresse. Da ble vi gravide».. heldigvis har ikke det å slappe av, noe med å kunne blir gravid:p
Jeg drikker veldig minimalt fra før, så jeg har ikke behovet for alkohol. Det alkoholpresset irriterer meg selvom vi ikke er i PP også:dance008
Tusen takk, veldig hyggelig at du vil følge med videre:Heartred
Det er så dumt at jeg blir helt vanvittig sliten av det. At folk som ikke vet i det hele tatt sier noe irriterer meg.
Nei, ikke jeg heller. En gang i halvåret kanskje. Men en øl kan jeg ta nå og da. Men er såå enig. Har man så lyst på så spør man vel :bag:

Det er så dumt at jeg blir helt vanvittig sliten av det. At folk som ikke vet i det hele tatt sier noe irriterer meg.
Nei, ikke jeg heller. En gang i halvåret kanskje. Men en øl kan jeg ta nå og da. Men er såå enig. Har man så lyst på så spør man vel :bag:
Jeg også! Jeg har sluttet å trykke meg inn på så mange tråder rett og slett pga det..
jeg er veldig enig med deg altså! ;)

Back
Topp