Håpet om å bli gravid igjen, etter langdratt senabort (vår første baby) GRAVID

Hvordan går det med deg? :love7
@September&Januarmamma

Takk som spør :Heartred Det går bra! Har passert 53% nå, er 21+2 og har nylig begynt å kjenne hun! Veldig rart hvor fort det gikk fra at jeg kjente noe jeg var usikker på om kunne være hun men langt fra sikker. Til 9 april da jeg til samboer «nå kjente jeg noe som kanskje kan være hun? Men vet ikke helt», og dagen etter reiste jeg til London, så satt mye stille, og da var det HELT tydelig:laughing002 Kjentes ut som en blanding av sug i magen, og noe som kribler inni der. Hun bevegde seg veldig mye på reisedagen da jeg satt mye stille, og har begynt å legge merke til at hun generelt beveger seg mye når jeg sitter stille og sovner når jeg er mye i bevegelse, og er jo det som står i alle appene, så kjenner meg veldig igjen i det:laughing002 Fikk jo plutselig vite på OUL at jeg har morkaken foran, og ikke bak slik som de har trodd på alle UL jeg har vært på:laughing002

To uker til hun kan overleve utenfor meg, håper så klart ikke det blir aktuelt, men godt å komme dit likevel. 8 mai starter jeg med tilvekstkontroller på Rikshospitalet hver 4 uker fremover, for å se om hun eventuelt slutter å trives der inne mtp min sykdom og høyrisiko svangerskap, og om igangsettelse må vurderes etterhvert dersom veksten avtar.
Hvordan er det med dere?:love7

Bare vent til bevegelsene blir så mye at du ber henne stoppe :hilarious:med nr 2 lå han på tverrleie og sparket meg, garantert gul og blå innvendig. Mørbanket av en baby:hilarious:

Alt er ok her, baby nr 2 er snart frisk fra rs viruset. Ikke så gøy når ikke har mer klær, sengetøy og håndkler igjen fordi han spyr ned alt, vaskemaskinen har ikke jobbet så godt på lenge. Forvente høy strømregning:hungover:

Åh så utrolig koselig å høre :love017 Har tenkt så mye på deg selv om jeg lever i min egen "bli gravid boble"
Syntes det har gått så utrolig fort, fra positiv test til første UL og nå kjenner du masse liv! Herregud så magisk :love017
Her er alt fint, jeg er evig optimistisk og tenker at det snart vil bli en positiv test på meg også :laughing002

Bare vent til bevegelsene blir så mye at du ber henne stoppe :hilarious:med nr 2 lå han på tverrleie og sparket meg, garantert gul og blå innvendig. Mørbanket av en baby:hilarious:

Alt er ok her, baby nr 2 er snart frisk fra rs viruset. Ikke så gøy når ikke har mer klær, sengetøy og håndkler igjen fordi han spyr ned alt, vaskemaskinen har ikke jobbet så godt på lenge. Forvente høy strømregning:hungover:
Kommer nok dit etterhvert og :laughing002 Men gleder meg til samboer kan få kjenne!
Ååå så kjedelig med sykdom :arghh: godt det er bedre nå! Håper det blir lenge til neste gang:laughing002

Åh så utrolig koselig å høre :love017 Har tenkt så mye på deg selv om jeg lever i min egen "bli gravid boble"
Syntes det har gått så utrolig fort, fra positiv test til første UL og nå kjenner du masse liv! Herregud så magisk :love017
Her er alt fint, jeg er evig optimistisk og tenker at det snart vil bli en positiv test på meg også :laughing002
Det er veldig magisk :Heartred syntes også jeg har kommet langt! Skifter på at jeg syntes det går fort og sakte:rolleyes:
Kjenner meg såå godt igjen i det du sier om «bli gravid boble», det er virkelig altoppslukende. Men du er såå flink til å holde på positiviteten og gjør jo såå mye bra nå på veien til å bli gravid! Har tittet innom dagboken din:love7 Håper den sitter snart!!!! Jeg har troa

21+3 - 53% - vellykket kontroll hos jordmor etterfulgt av en liten «scare»

Var hos jordmor i dag, fin urinprøve og blodtrykk. Fikk også høre hjertet til frøkna og masse bevegelse :Heartred Gleden ble noe kortvarig da jeg gikk på toalettet rett etter timen og fikk litt blod på papiret.. det var heldigvis ikke ferskt (brun utflod), så jeg kobler det opp mot gravid, skjøre slimhinne, samleie i går.. MEN fornuften og logisk tenkning sier det, mens historikken med senabort og spontanabort gjør at det også er lett å få litt panikk, kjenner bekymringene siger litt tilbake. Blod har jo tidligere ikke vært et godt tegn.
MEN tilbake til å tenke logisk. Det har ikke kommet mer, jeg har ikke smerter, jeg hadde nettopp hørt liv, både hjerteslag og hørte hun styret på inni der, og jeg kjenner fremdeles hun bevege seg + urinprøven var normal (burde slått ut på blod ved blødning). Prøver å tenke sånn. Har roet meg litt nå, men hadde et svakt øyeblikk og gråt litt i sted. Er bare en påminnelse på hvor jævlig det var å gå gjennom alt det, og hvor ille tiden etterpå var. Orker virkelig ikke det igjen. Sendte en melding til jordmor på Helsenorge rett i etterkant mens panikken bredte seg, kjente bare et behov for å få betryggelse fra hun også.. Får nok svar i morgen.
Ellers har jeg kjent meg tryggere i det siste. Har trodd på at dette skal gå, at jenta vår kommer i august, og har handlet inn litt til hun :Heartred Nærmer seg jo levedyktig utenfor meg. Typisk at noe sånt skjer når man begynner å senke skuldrene litt:whacky011 Men dette skal gå bra

Det er veldig magisk :Heartred syntes også jeg har kommet langt! Skifter på at jeg syntes det går fort og sakte:rolleyes:
Kjenner meg såå godt igjen i det du sier om «bli gravid boble», det er virkelig altoppslukende. Men du er såå flink til å holde på positiviteten og gjør jo såå mye bra nå på veien til å bli gravid! Har tittet innom dagboken din:love7 Håper den sitter snart!!!! Jeg har troa
Det er jo litt sånn at de som ser deg på utsiden syntes det går så fort, mens man selv føler at det går så saaaagte :hilarious:
Veldig alt oppslukende.. Prøver og være så positiv jeg kan, men jeg merker jo at det kan ta litt på. Syntes dagene fra TR til EL er motbydelige. Er så kjedelig og herregud hvor treigt det går:hungover: Helt ærlig så er det så deilig og bare slutte og røyke. Lysta er helt bort, det er jo egentlig bare super ekkelt å røyke :laughing002 Tenk at jeg har gjort det i så mange år! Men, endelig er det over. Alkohol drikker jeg så lite av at det er ikke noe vits egentlig. Man blir bare sliten og dårlig form uansett så er ikke verdet det.. Men, blir spennende å se hvor mye kvaliteten på eggene mine har økt da, kanskje det endelig sitter nå :laughing002:Heartred:angelic:

Uke 25 - 24+1 - 60% - blødning og en tur på føden

Børste litt støv av denne dagboken. Hadde en ubehagelig opplevelse på torsdag. Begynte å blø på morgenen. Ikke bare en liten dråpe som jeg har opplevd i etterkant av samleie - vet det er normalt. Men dette var en god del mer og ikke i sammenheng med samleie.. Ringte føden og fikk beskjed om å legge meg rolig og kjenne etter liv. Ringe igjen om det var lite liv eller blødningen tok seg opp. Blødningen tok seg ikke opp, men klarte ikke slå meg til ro med om jeg kjente nok liv, eller mindre liv. I tillegg kjente jeg et slags ubehag nedre mage som jeg var usikker på om var hun som presser på blæren eller noe annet. Riksen ville jeg skulle komme inn for en sjekk. Blodet var ferskt men lyst, de ville derfor se at ikke det var noe vann som hadde gått, og om ubehaget i magen kunne være kynnere.
Vi kjørte rett til føden og fikk ultralyd innvendig og utvendig + urinprøve. Urinprøven var helt fin, men ved innvendig ultralyd blødde jeg enda litt mer. Hun sa det var fra livmortappen, men livmorhalsen så ikke påvirket ut eller andre tegn til fødsel. Hun spurte om jeg hadde tatt celleprøve mtp blødninger fra livmorhals/tapp kan være tegn på celleforandringer/kreft - men også så klart ikke uvanlig under svangerskap. Bare det at jeg ikke har opplevd det noe særlig før, med unntak av en prikk på papiret etter sex, som var litt merkelig. Heldigvis tok jeg celleprøve mellom forrige graviditet og denne, så typ rett før. Så hun sa det ikke kunne var det da - men kjenner det stresset meg litt likevel. De nye celleprøver er jo ikke egentlig celleprøve lenger, men hpv test. Den var jo heldigvis negativ og da tester de ikke videre. Men skal jo være trygt da!! Bare jeg som er litt ekstra livredd kreft, da jeg har mistet nærmeste til det i tidlig alder og hatt noen gjensyn i ettertid og. Men får prøve å slipper kreft-hypokonder-skrekken og stole på at jeg kan være trygg på at celleprøven betyr blødningen ikke kan kobles til celleforandringer e.l.

Uansett - hun tror det bare var tilfeldig.. en sånn blødning noen har i svangerskapet, noen blør lettere fra slimhinner, livmorhals osv. syntes det er rart jeg ikke har gjort det hele veien da? Men får vel godta at det er sånn.
Baby så hvert fall ut til å ha det bra :Heartred Det er jo det viktige. Alle målinger var normale, hun ligger akkurat på gjennomsnittet og ble regnet ut til estimerte 730g:shy: Lille jenta vår:Heartred

Ble litt skremt av opplevelsen, men satser på at hun holder seg inne en goood stund til. Uansett var det en lettelse i seg selv å nå kunne ringe føden når det er noe, og få god hjelp der. Fremfor gynekologisk avdeling som sier det kan være truende abort, og VENT OG SE, ingenting vi kan gjøre :finger::banghead: Så det var jo en seier i seg selv :Heartred

Neste uke, 8 mai er første tilvekstkontroll på Rikshospitalet. Så vi får faktisk se hvordan hun har vokst med nøyaktig en ukes mellomrom. Får tilvekstkontroller hver 4 uke fremover, for å overvåke vekst og se at hun trives - eller om jeg må igangsettes pga sykdommen min

For en guffen opplevelse :Heartred Glad for å høre at alt er bra. Godt hun vokser seg stor og sterk i mammas mage :love017 Tenk at du har fullført 60% alt. Herregud, om ikke lenge så er hun født :love017

Hvordan går det med deg? Tenk at du snart er i Mål :love017

Back
Topp