Håndarbeidstråd

TehCookiemon

Forelsket i forumet
Hei hei, inspirert av marsforumet så tenkte jeg at en håndarbeidstråd hadde vært artig :-)

Jeg er sykemeldt, så mye av min tid går med til håndarbeid :-) tenkte jeg kunne dele litt av det jeg har laget i det siste, kanskje dere vil også dele?

Jeg hekler i hovedsak, men leker litt med strikking og.

Her er et nissepar eg har laget til min tante i USA, heklet og så tovet. Mønsteret har jeg skrevet selv :-)

ImageUploadedByBV Forum1414752547.454700.jpg

Julekjole jeg har heklet i julegave til en liten tulle på 1 år :-)

ImageUploadedByBV Forum1414752612.102041.jpg

Og jeg har fått dilla på å lage coffe cozys til ta-med-kaffekopper:

ImageUploadedByBV Forum1414752660.438798.jpg
ImageUploadedByBV Forum1414752734.448677.jpg

Haha, så artig!! Jeg tenkte at jeg skulle opprette en håndarbeidstråd her i dag om jeg ikke fant noen! Så mye fint du lager! Jeg holder på med et babyteppe.. Bare helt enkelt.. Skal legge ut bilde når jeg er kommet litt lenger på det :) Synst håndarbeid er veldig artig, også er det spennende å se hva andre lager og hente litt inspirasjon :) Håper mange vil dele!!

Haha, så artig!! Jeg tenkte at jeg skulle opprette en håndarbeidstråd her i dag om jeg ikke fant noen! Så mye fint du lager! Jeg holder på med et babyteppe.. Bare helt enkelt.. Skal legge ut bilde når jeg er kommet litt lenger på det :) Synst håndarbeid er veldig artig, også er det spennende å se hva andre lager og hente litt inspirasjon :) Håper mange vil dele!!
Gleder meg til å se bilder av teppe, strikker eller hekler du?

Håper andre vil være med å dele bilder og lignende av ting og tang som blir laget :-) trenger ikke å være babyrelatert :-)

Gleder meg til å se bilder av teppe, strikker eller hekler du?

Håper andre vil være med å dele bilder og lignende av ting og tang som blir laget :-) trenger ikke å være babyrelatert :-)
Strikker! Hekle kan jeg ikke. Har fått noen heklenåler av bestemor så jeg har planer om å lære:)

ImageUploadedByBV Forum1414765207.856876.jpg

Jeg har strikker små tøfler og er akkurat ferdig med et heklet teppe til vognen :)

Sliter med å finne ting å lage som er kkempeenkelt, men samtidig fint.. Kom gjerne med tips!

Flotte tøfler! Er det hjemmelaget knapp? De var kjempesøte :-) vil gjerne se bilde av vognteppe viss du vil dele :-)

Er det til baby du vil lage, eller bare sånn generelt?

Ja, det er håndlaget knapp :) brukte samme metode som når man lager sånne dusjer til lue osv bare uten å klippe rundt :)

Her er vognteppet, ble ikke så kjønnsnøytralt som jeg skulle ønske, men passer hvertfall bra til grå vogn!

Ønsker tips til baby, alt annet er jo ikke like gøy :p

ImageUploadedByBV Forum1414871943.823154.jpg

Jeg har heklet et vognteppe i "oldemorsruter" til den lille. Jeg trodde jeg hadde valgt kjønnsnøytrale farger, men da jeg fikk vite det var en gutt syntes jeg det var en smule feminint :p lilla, brunt og hvitt.. så tror jeg må hekle et nytt. Ellers holder jeg på med et vognteppe i rosa til venninne som skal ha i desember. . Og strikker skappelgenser til meg selv :D ser for meg at den er god på vinteren med en voksende mage som trenger litt plass :)

Ja, det er håndlaget knapp :) brukte samme metode som når man lager sånne dusjer til lue osv bare uten å klippe rundt :)

Her er vognteppet, ble ikke så kjønnsnøytralt som jeg skulle ønske, men passer hvertfall bra til grå vogn!

Ønsker tips til baby, alt annet er jo ikke like gøy :p

Vis vedlegget 86106

Kjempe flott teppe :-) jeg kunne tenkt me å lage noe lignende :-)

Jeg har tenkt å lage noe slikt :
ImageUploadedByBV Forum1414924558.398457.jpg

Har ikke funnet noe gratis mønster ennå, men tenkte kanskje det hadde vært et fint tips til dere andre som vil hekle til baby :-)

Ellers så er disse mønstrene enkle og gøye baby prosjekter :

http://www.miracleshappen.us/patterns/CrochetBunting/

http://www.bevscountrycottage.com/hexagon-jacket.html

Noe nytt på håndarbeidsfronten hos apriljentene? Jeg har hatt litt tid på hendene så jeg er snart ferdig med et heklet baby teppe, og holder på med en løper.

ImageUploadedByBV Forum1416445413.003290.jpg

Nytt teppe til lille jenten i magen ferdig strikket :-) med heklet kant.

ImageUploadedByBV Forum1416445452.531211.jpg

Juleløper, snart ferdig heklet :-)

Ååh så flinke dere er :D

Jeg heklet en del da jeg ventet 1 og 2. Heklet tepper, lue, bukser, kjoler osv. Men nå sliter jeg rett og slett med å finne tid til det. Er absolutt ikke så veldig flink, men syntes det var så koselig å lage :)

Har ikkje gjort så mykje detta svangerskapen, endå vertfall :P Men forje då sydde eg babynest, vognpose, bilstol teppe og sengehimmel. Så lagde eg vognpynt :) Har plana om og starte opp igjen symaskina når vi flytta inn i nytt hus i Januar :)

tyyyy.jpg
IMG_0014.JPG IMG_2953.JPG IMG_2954.JPG IMG_2955.JPG

Back
Topp