Så fin
Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Notat: this_feature_currently_requires_accessing_site_using_safari
Ferdig med ny teststrikk og den ble jo sååå fin! Str 6 mnd, så jeg gleder meg til å ta den i bruk - litt for stor for modellen enda, men denne blir fin å ha i vinter. Og så har jeg brukt knapper fra en av pappas skjorter på den - litt koselig «gjenbruk» altså.
Vis vedlegget 280502
Jeg har satt bort strikkingen av årets julekjole til mamma, det blir Claras finkjole. Selv må jeg få ferdig Kumulus samt strikke et par Oslo-luer og begynne på Team Ingebrigtsen-gensere til de to store. Samt strikke en kyse til Clara + Lilys blåbærdrakt.
Den der ble skikkelig fin!! [emoji173]️ Veldig koselig med gjenbrukte knapper. Plagget blir litt betydningsfullt med en gang...
Enda en god grunn til å bruke de man finner her og der.Ferdig med ny teststrikk og den ble jo sååå fin! Str 6 mnd, så jeg gleder meg til å ta den i bruk - litt for stor for modellen enda, men denne blir fin å ha i vinter. Og så har jeg brukt knapper fra en av pappas skjorter på den - litt koselig «gjenbruk» altså.
Vis vedlegget 280502
Jeg har satt bort strikkingen av årets julekjole til mamma, det blir Claras finkjole. Selv må jeg få ferdig Kumulus samt strikke et par Oslo-luer og begynne på Team Ingebrigtsen-gensere til de to store. Samt strikke en kyse til Clara + Lilys blåbærdrakt.
Og så kjekt med gjenbruk av knapper, skulle ønske jeg også kom på å ta vare på knappene når vi ryddet bort klærne etter mamma 
Vis vedlegget 280684
Så langt har jeg kommet på snøløv genseren str 1 år. Mangler noen cm på ermene før de skal settes på bolen.
Kjære erfarne strikkeglade damerjeg skal strikke (iallefall begynne på [emoji23]) ett vognteppe. Jeg har sett for meg at jeg skal strikke perlestrikk, men med en kant rundt. Har fremgansgmåte, å regner med det skal gå greit. MEN, i følge de på butikken blir perlestrikk tepper kortere å smalere en man legger opp til fordi perlestrikket «trekker det sammen» noen som hvet hvor mye mer jeg må legge opp ca for å få den bredden jeg vil ha? Er merinoull Sandnesgarn, klompelompe. 22m - 10cm, 4,5 pinner
håper noen forsto å kan hjelpe meg [emoji23][emoji23]
Kjære erfarne strikkeglade damerjeg skal strikke (iallefall begynne på [emoji23]) ett vognteppe. Jeg har sett for meg at jeg skal strikke perlestrikk, men med en kant rundt. Har fremgansgmåte, å regner med det skal gå greit. MEN, i følge de på butikken blir perlestrikk tepper kortere å smalere en man legger opp til fordi perlestrikket «trekker det sammen» noen som hvet hvor mye mer jeg må legge opp ca for å få den bredden jeg vil ha? Er merinoull Sandnesgarn, klompelompe. 22m - 10cm, 4,5 pinner
håper noen forsto å kan hjelpe meg [emoji23][emoji23]
Hvis du legger opp 20-30 masker og strikker 4-5 cm med perlestrikk som en prøvelapp, finner du raskt ut hvor mange masker med perlestrikk som går på fex 5 cm. Da kan du enkelt regne ut hvor mange masker du må legge opp for å få bredden du ønsker på teppet. Lykke til! Heldige lille som får vognteppe...
Hvis du legger opp 20-30 masker og strikker 4-5 cm med perlestrikk som en prøvelapp, finner du raskt ut hvor mange masker med perlestrikk som går på fex 5 cm. Da kan du enkelt regne ut hvor mange masker du må legge opp for å få bredden du ønsker på teppet. Lykke til! Heldige lille som får vognteppe...
Jeg støtter krølles forslag. Prøvelapp er veldig lurt her og forholdsvis fort gjort.
Bleiebuksene utgår trolig (er vel mer praktisk med romper?). Men litt av hvert av det andre ønsker jeg jo rekke.. Godt i gang med ene sparkebuksen og ene luen.. 
De er veldig god passform på [emoji1303]
Ja har allerede 3 stykk vi har brukt hittil! Og strikket en som passer igjen utover våren![]()
Har også diverse størrelser som passer fremover, etter storebrødrene. Av en eller annen grunn blir det mindre tid til strikking for hvert barn [emoji23][emoji23]
Kan ikke skjønne det?Har også diverse størrelser som passer fremover, etter storebrødrene. Av en eller annen grunn blir det mindre tid til strikking for hvert barn [emoji23][emoji23]