Håndarbeid

4E3A6D79-A902-477A-B821-6FA665F78B5B.jpeg

Liten romper på idag :) Vokser som en hest akkurat nå, plutselig var litt tøy i 50/56 (dog med fot) for smått nesten før det ble tatt i bruk. Ryddet vekk mye 50!

Elsker hjemmestrikk. Har brukt det hver eneste dag denne uken selv. Love!

Elsker hjemmestrikk. Har brukt det hver eneste dag denne uken selv. Love!

Neste gang har jeg bare nøytralt i kjøpetøy og resten i strikk ;) Har ALT for mye tøy!

Neste gang har jeg bare nøytralt i kjøpetøy og resten i strikk ;) Har ALT for mye tøy!

Ja, enig med det i det. Eller, noe tøy vil jeg jo ha, men bodyer og strømpebukser under hjemmestrikk er det det kommer til å gå mest i ja. Det er både fint og godt.

Vanlig fyllvatt :) Hadde en pose liggende, hvis ikke hadde jeg gjerne tatt en gammel pute el., for det gikk jo veldig lite i forhold til hvor store de posene er :p
Hvor mye stoff må man ha? Nok med en halv meter regne eg med?

Den har frøkna her også på seg i dag. Hvilken størrelse strikket du den i? Her er den egentlig for liten allerede, så må strikke en større. :bag:

Strikket den i 0-2 mnd ifl notatene mine, men man kan jo lure, den kan nok brukes i flere måneder enda. Veldig fin da! Må nok strikke flere av den også, særlig mot vår/sommer igjen!

Snorkfrøken var bare 50 cm da, og mulig jeg slang inn 1-2 cm mer på lengden. Jeg gjør ofte det, heller litt lenger enn kortere enn oppskriften tilsier.

Strikket den i 0-2 mnd ifl notatene mine, men man kan jo lure, den kan nok brukes i flere måneder enda. Veldig fin da! Må nok strikke flere av den også, særlig mot vår/sommer igjen!

Snorkfrøken var bare 50 cm da, og mulig jeg slang inn 1-2 cm mer på lengden. Jeg gjør ofte det, heller litt lenger enn kortere enn oppskriften tilsier.
Det burde nok jeg ha gjort også. Både denne og en romper fra tiddelibom er nesten som pølseskinn å regne. Hun var jo bare en centimeter lengre, og den kan vel ikke utgjøre så fryktelig mye. Godt strikkeklær kan strekkes litt, så kanskje den passer et par uker til. :p

Det burde nok jeg ha gjort også. Både denne og en romper fra tiddelibom er nesten som pølseskinn å regne. Hun var jo bare en centimeter lengre, og den kan vel ikke utgjøre så fryktelig mye. Godt strikkeklær kan strekkes litt, så kanskje den passer et par uker til. :p

Du får fukte/dampe og strekke ja! ;)

Tror jeg må måle den, kanskje jeg har notert feil, hun drukner jo når man løfter henne og dressen bare krøller seg oppover nakken og nesten over hodet :p

Må strikke fler av denne også jeg. Så god passform, og veldig søt da!

D25CC96E-50E6-4104-8C64-3817C1017CC9.jpeg

Tror Putty-romperen blir fin, men vi sloss litt. Får ikke mønsteret til å gå opp når jeg skal strikke for- og bakstykke sammen, så jeg må jukse litt ...:wtf:

Må strikke fler av denne også jeg. Så god passform, og veldig søt da!

Vis vedlegget 272928

Tror Putty-romperen blir fin, men vi sloss litt. Får ikke mønsteret til å gå opp når jeg skal strikke for- og bakstykke sammen, så jeg må jukse litt ...:wtf:

Den var kjempesøt!!
Jeg har vært skikkelig skuffet over puttymønsterne. Virker ikke som om de har prøvd å strikket etter sitt eget mønster... for all del, jeg kan improvisere. Men hvis jeg skal strikke noe på frihånd, da trenger jeg ikke bruke penger på å kjøpe mønster. [emoji35]

Den var kjempesøt!!
Jeg har vært skikkelig skuffet over puttymønsterne. Virker ikke som om de har prøvd å strikket etter sitt eget mønster... for all del, jeg kan improvisere. Men hvis jeg skal strikke noe på frihånd, da trenger jeg ikke bruke penger på å kjøpe mønster. [emoji35]

Jeg er tilbøyelig til å være veldig enig. Det var skuffende komplisert og tungstrikket.

Jeg angrer brått på at jeg sa ja til å være med på å strikke oransje skjerf sammen med mine kollegaer... :bag:

Ja, for det er jo ganske mye annet som er mer gøy å strikke! Men et godt formål da ;)
Ja, listen med prosjekter er jo milelang! :p
(Og likevel er det masse jeg ikke har fått skrevet på listen enda.. :D)
Men, greit med litt kjedelig strikk av og til også. Og så er det, som du sier, til et godt formål. :) (men det blir kun ett.. hosthark)

Ja, listen med prosjekter er jo milelang! :p
(Og likevel er det masse jeg ikke har fått skrevet på listen enda.. :D)
Men, greit med litt kjedelig strikk av og til også. Og så er det, som du sier, til et godt formål. :) (men det blir kun ett.. hosthark)

Skjerf er liksom ikke det morsomste heller nei. Du får ha det som et sånt innimellom-prosjekt; strikk 5 cm, strikk noe annet, nye 5 cm hver dag osv.

Back
Topp