Da er kanskje ditt teppe en del større? Mitt skulle ikke være større enn ca 60x80.
Ååå, jeg har enda 4/10 nøster igjen før teppet er ferdigMen måtte prioritere hentesettet, så det ble klart igår i hvert fall
Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Notat: this_feature_currently_requires_accessing_site_using_safari
Da er kanskje ditt teppe en del større? Mitt skulle ikke være større enn ca 60x80.
Ååå, jeg har enda 4/10 nøster igjen før teppet er ferdigMen måtte prioritere hentesettet, så det ble klart igår i hvert fall
Vrææææææl. Strikket minsten dukkejakke fra klompelompe. Står at man trenger 50g tråd, så da valgte jeg en farge jeg bare har ett nøste i. Og hva skjer? Det er for lite tråd til 2 cm erme!!! Jeg har sjekket tusen ganger at jeg har holdt strikkefastheten og alt... grrrrr - What to do? Rekke opp hele dritten, kaste hele dritten, eller lage perlestrikk-kanten på ermene med en annen farge? (Ocd-meg får vondt av alle alternativene).
Åhh det er så kjipt når strikkeplagget ikke blir som man ønsker det skal bli Vurderer å prøve meg på denne siden jeg ikke finner en vognleke jeg liker i butikk.
Sier som Pippi; "det har jeg aldri gjort før, så det får jeg sikkert til!"
Vis vedlegget 266477
Har du begynt å strikke / hekle dem ?Var veldig fin! Tror pingvinen fra i går er min intenderte vognleke, jeg har ikke helt oversikt over hva som er hva lengre...Vurderer å prøve meg på denne siden jeg ikke finner en vognleke jeg liker i butikk.
Sier som Pippi; "det har jeg aldri gjort før, så det får jeg sikkert til!"
Vis vedlegget 266477
Alle har mange fine oppskrifter, så det er egentlig bare å ta en.Jeg har hatt så lyst på en av klompelompe sine bøker, men vet ikke hvilken jeg skal kjøpe førstHar ingen av bøkene ennå, men er heller ikke tom for strikkebøker
Åhh det er så kjipt når strikkeplagget ikke blir som man ønsker det skal bli
Vet ikke om du har fått svar på det, men har du sjekket at du har riktig antall masker ?
![]()
Prøver meg med heklenåla først, men er forberedt på å gå over til strikkepinner.Så søteHar du begynt å strikke / hekle dem ?
Alle har mange fine oppskrifter, så det er egentlig bare å ta en.![]()

Noen mener at oppskriftene er små i størrelsen eller passe i størrelsen. Og at det er mye like oppskrifter i de forskjellige bøkene.
he heVurderer å prøve meg på denne siden jeg ikke finner en vognleke jeg liker i butikk.
Sier som Pippi; "det har jeg aldri gjort før, så det får jeg sikkert til!"![]()
Vis vedlegget 266477
Jeg har hatt så lyst på en av klompelompe sine bøker, men vet ikke hvilken jeg skal kjøpe førstHar ingen av bøkene ennå, men er heller ikke tom for strikkebøker
Vet ikke om du har fått svar på det, men har du sjekket at du har riktig antall masker ?
![]()
Prøver meg med heklenåla først, men er forberedt på å gå over til strikkepinner.
Kan hekle bestemorruter, men der stopper egentlig min heklekunnskap.![]()
Jeg føler jeg hører forskjellige meninger når det gjelder de bøkeneNoen mener at oppskriftene er små i størrelsen eller passe i størrelsen. Og at det er mye like oppskrifter i de forskjellige bøkene.
Men eller annen bok av klompelompe må jo i hylla dahe he
Jeg har det. Men, men, jeg fixet det med en nødløsning. Synes generelt det er raust med garnmengde oppgitt i oppskriftene, men akkurat denne dukkejakken var det litt knapt. Det var så lite om å gjøre. Hadde jeg valgt én omgang mindre mellom hvert knapphull, hadde det gått, men jeg orket ikke rekke opp hele jakken. Burde vært oppgitt antall omganger mellom hvert knapphull i stedet for cm, når det er så akkurat beregnet garnmengde... eller alltid ha et reservenøste [emoji6]

Jeg pleier alltid å ha reserve garn, og ofte et ekstra nøste av hverNoen ganger er det nødvendig andre ganger får man en eller to restegarn som legges i kurv / eske
![]()
Dette var typisk et restenøste fra et annet prosjekt, derfor ingen backup [emoji85]

Foreløpig går det veldig fint! Men synes at de ble litt små, så bytter til 3,5 mm på neste.Sånne hekledyr med fyll er stort sett bare fastmasker, så det går lett [emoji1303]
Sånne hekledyr med fyll er stort sett bare fastmasker, så det går lett [emoji1303]
Ja, selv jeg får det til.Skulle akkurat til å skrive det samme, det er jo veldig enkel hekling som sådan. Idiotsikkert.
Ja, selv jeg får det til.![]()
Jeg har hatt så lyst på en av klompelompe sine bøker, men vet ikke hvilken jeg skal kjøpe førstHar ingen av bøkene ennå, men er heller ikke tom for strikkebøker
![]()