Håndarbeid

:stinkyfeet:
Ååå, jeg har enda 4/10 nøster igjen før teppet er ferdig :shifty: Men måtte prioritere hentesettet, så det ble klart igår i hvert fall
Da er kanskje ditt teppe en del større? Mitt skulle ikke være større enn ca 60x80. :)

Vrææææææl. Strikket minsten dukkejakke fra klompelompe. Står at man trenger 50g tråd, så da valgte jeg en farge jeg bare har ett nøste i. Og hva skjer? Det er for lite tråd til 2 cm erme!!! Jeg har sjekket tusen ganger at jeg har holdt strikkefastheten og alt... grrrrr - What to do? Rekke opp hele dritten, kaste hele dritten, eller lage perlestrikk-kanten på ermene med en annen farge? (Ocd-meg får vondt av alle alternativene).

Jeg har hatt så lyst på en av klompelompe sine bøker, men vet ikke hvilken jeg skal kjøpe først :confused: Har ingen av bøkene ennå, men er heller ikke tom for strikkebøker :hilarious: Åhh det er så kjipt når strikkeplagget ikke blir som man ønsker det skal bli :( Vet ikke om du har fått svar på det, men har du sjekket at du har riktig antall masker ? :)

Vurderer å prøve meg på denne siden jeg ikke finner en vognleke jeg liker i butikk.
Sier som Pippi; "det har jeg aldri gjort før, så det får jeg sikkert til!" :p
Vis vedlegget 266477
Var veldig fin! Tror pingvinen fra i går er min intenderte vognleke, jeg har ikke helt oversikt over hva som er hva lengre...

Jeg har hatt så lyst på en av klompelompe sine bøker, men vet ikke hvilken jeg skal kjøpe først :confused: Har ingen av bøkene ennå, men er heller ikke tom for strikkebøker :hilarious: Åhh det er så kjipt når strikkeplagget ikke blir som man ønsker det skal bli :( Vet ikke om du har fått svar på det, men har du sjekket at du har riktig antall masker ? :)
Alle har mange fine oppskrifter, så det er egentlig bare å ta en. :)

Alle har mange fine oppskrifter, så det er egentlig bare å ta en. :)

Jeg føler jeg hører forskjellige meninger når det gjelder de bøkene :hilarious::hilarious: Noen mener at oppskriftene er små i størrelsen eller passe i størrelsen. Og at det er mye like oppskrifter i de forskjellige bøkene.

Men eller annen bok av klompelompe må jo i hylla da :hilarious: he he

Jeg har det. Men, men, jeg fixet det med en nødløsning. Synes generelt det er raust med garnmengde oppgitt i oppskriftene, men akkurat denne dukkejakken var det litt knapt. Det var så lite om å gjøre. Hadde jeg valgt én omgang mindre mellom hvert knapphull, hadde det gått, men jeg orket ikke rekke opp hele jakken. Burde vært oppgitt antall omganger mellom hvert knapphull i stedet for cm, når det er så akkurat beregnet garnmengde... eller alltid ha et reservenøste [emoji6]

Jeg føler jeg hører forskjellige meninger når det gjelder de bøkene :hilarious::hilarious: Noen mener at oppskriftene er små i størrelsen eller passe i størrelsen. Og at det er mye like oppskrifter i de forskjellige bøkene.

Men eller annen bok av klompelompe må jo i hylla da :hilarious: he he

Lån dem på biblioteket, så kan du plukke litt fra hver... [emoji6]

Jeg har det. Men, men, jeg fixet det med en nødløsning. Synes generelt det er raust med garnmengde oppgitt i oppskriftene, men akkurat denne dukkejakken var det litt knapt. Det var så lite om å gjøre. Hadde jeg valgt én omgang mindre mellom hvert knapphull, hadde det gått, men jeg orket ikke rekke opp hele jakken. Burde vært oppgitt antall omganger mellom hvert knapphull i stedet for cm, når det er så akkurat beregnet garnmengde... eller alltid ha et reservenøste [emoji6]

Jeg pleier alltid å ha reserve garn, og ofte et ekstra nøste av hver :) Noen ganger er det nødvendig andre ganger får man en eller to restegarn som legges i kurv / eske :hilarious::hilarious:

Jeg pleier alltid å ha reserve garn, og ofte et ekstra nøste av hver :) Noen ganger er det nødvendig andre ganger får man en eller to restegarn som legges i kurv / eske :hilarious::hilarious:

Dette var typisk et restenøste fra et annet prosjekt, derfor ingen backup [emoji85]

Sånne hekledyr med fyll er stort sett bare fastmasker, så det går lett [emoji1303]

Skulle akkurat til å skrive det samme, det er jo veldig enkel hekling som sådan. Idiotsikkert.

Er du innom
En bokhandel kan det hende du finner en av de første på salg til under 200kr

Back
Topp