Håndarbeid

Så bra å høre!! Jeg har allerede mønsteret fra Stoff og stil (hadde tenkt å sy til en venninnes baby, men ble aldri til at jeg fikk gjort det). Men høres ut som jeg skal klare det i alle fall :-)
Jeg sliter alltid litt med å kante hjørnene nederst men veldig gøy prosjekt. Jeg pleier å bruke fyllet fra billigputene kjøpt på IKEA.

Til madrassdelen har jeg brukt platevatt eller nå sist brukte jeg en gammel dyne. Lager uten glidelås. Tenker at hvis den må vaskes er det like greit å stappe hele saken i maskina.

Har funnet frem strikkekurven igjen! I kveld blir det strikking, må få ferdig teppet og buksa som er påbegynt. :p
Og så fant jeg ut når jeg pakket ut at jeg har kjøpt veldig masse babygarn! :hilarious:

IMG_2725.JPG

To nye Emma luer og to par tøfler klar til to vennepar som venter baby i august og september. Str 0-1 mnd.
Mangler bare vask og silkebånd :)

babynest3.jpgbabynest.jpg babynest2.jpg
Sååå siden jeg driver å prøver på ting jeg ikke kan, så har jeg vært på Stoff&Stil å kjøpt det jeg trenger til å sy babynest. Med oppskriften (med mal) derfra, så vil nok babynestet se ca ut som bilde nr.1, litt slapt. Men jeg ønsker meg egentlig et som ser mer ut som bilde 2 og 3, altså fastere i fasongen :P Er det noen kloke hoder her som vet hvordan jeg kan få det til å se sånn ut? Er det putevatt eller bør jeg bruke mer platevatt enn i oppskriften? Evt andre tips mottas med takk :D

Vet det er fler enn meg som bruker knitpro/utskiftbare pinner... Hvordan oppbevarer dere dem? Den mappa jeg fikk med i dag hadde plass til alle pinnene jeg har av knitpro, og mer til, men stoffet passa mer til min avdøde farmor enn meg... Noen som har sydd?

Vis vedlegget 261624Vis vedlegget 261622 Vis vedlegget 261623
Sååå siden jeg driver å prøver på ting jeg ikke kan, så har jeg vært på Stoff&Stil å kjøpt det jeg trenger til å sy babynest. Med oppskriften (med mal) derfra, så vil nok babynestet se ca ut som bilde nr.1, litt slapt. Men jeg ønsker meg egentlig et som ser mer ut som bilde 2 og 3, altså fastere i fasongen [emoji14] Er det noen kloke hoder her som vet hvordan jeg kan få det til å se sånn ut? Er det putevatt eller bør jeg bruke mer platevatt enn i oppskriften? Evt andre tips mottas med takk :D
Mer fyllvatt i kantene fikser det. Jeg har ikke oppskrift på det men fyller til jeg syns det er nok. [emoji108]

Kan du lære meg å strikke fort også? [emoji23][emoji85] jeg er så pirkete og nybegynner at det tar eeeeeevigheter. Ikke finner jeg noe god teknikk heller

Brukte 2 uker på dem så så veldig fort går det ikke. Kan oppskriften på tøflene utenatt nå da etter å strikka 4 par nå i år. Og mange par i årene som har gått.

Emma lua er artig da, men mye mønster å følge med :)

Som du produserer!! [emoji471]

Alt for å skaffe de små i vennegjengen en liten velkommen til verden gave :)

Har en barselgave igjen nå da så kan jeg slappe pinnene mer av. Og den er til Tremenningen til guttene mine. Som også viser seg å være en lillebror.

Mer fyllvatt i kantene fikser det. Jeg har ikke oppskrift på det men fyller til jeg syns det er nok. [emoji108]

Okei :D Jeg får kanskje prøve begge deler før jeg lukker. Lurer også på å ikke sy igjen bunnen, men lukke den med trykk-knapper så jeg evt kan ta ut platene der ved vask, men det er kanskje litt mer jobb. Og kanskje ikke helt nødvendig? Hm

Okei :D Jeg får kanskje prøve begge deler før jeg lukker. Lurer også på å ikke sy igjen bunnen, men lukke den med trykk-knapper så jeg evt kan ta ut platene der ved vask, men det er kanskje litt mer jobb. Og kanskje ikke helt nødvendig? Hm
Jeg har ikke gjort det men vet det er mange som gjør det.

Tenker at hvis det blir søl er det like greit å vaske hele greia.

Aldri laget til eget bruk før så spent på om jeg ombestemmer meg etterhvert

73F8B399-ECAC-4A0F-A6A8-45526AFE26FB.jpg

Min kveld ble tilbragt slik [emoji5] Fikk garn til nordisk sommerkjole i posten idag, så den snek seg rett inn på pinnene. Påtide med litt strikk til meg selv etter all babystrikken [emoji56][emoji1373]

Back
Topp