Håndarbeid

Hva betyr "Knit the knot stitches and purl the purl stitches as they face you"? :eek: Tror kanskje jeg må prøve en vrangbord-lue til å begynne med.

Bruk evt. garnstudio/Drops til ordbok til å oversette fra for eksempel engelsk til norsk, eller andre språk hvis det er noe du er usikker på. Engelske oppskrifter er alt i alt mye lettere å forstå enn norske når du bare har de vanligste begrepene inne.

Lurer på om jeg bare skal begynne på en lue, og så kan jeg heller sy på snorer etterpå. Jeg føler ikke jeg kommer noen vei av den endeløse jakten i lueoppskrifter.

Vis vedlegget 253238Vis vedlegget 253239

Denne har jeg laget i tusen varianter de siste ti årene. Veldig lett å lage, og sitter godt på hodet.
Den var fin. :)

Jeg lurer på om jeg skal starte enkelt med en vrangbord og så bare strikke rett til slutten på den første. Så kan jeg eventuelt pynte med ører og snorer til slutt. Så kan jeg gå opp et hakk i vanskelighet per lue. :) Lue-leveling.

Den var fin. :)

Jeg lurer på om jeg skal starte enkelt med en vrangbord og så bare strikke rett til slutten på den første. Så kan jeg eventuelt pynte med ører og snorer til slutt. Så kan jeg gå opp et hakk i vanskelighet per lue. :) Lue-leveling.

Sendte deg litt inspirasjon på mail [emoji6]

Nå er jeg i gang! Klarte ikke huske hvordan jeg strikket vrang, og etter 5 videoer var jeg fortsatt like blank. Så fant jeg heldigvis en video som viste den gode måten å gjøre det på, som var slik jeg hadde gjort det før. Holder på med 2r 2vr vrangbord. Skal enten stoppe etter ~10 omganger eller så kanskje jeg lager hele lua slik.

Men neste lue, da prøver jeg pixie altså!

Nå er jeg i gang! Klarte ikke huske hvordan jeg strikket vrang, og etter 5 videoer var jeg fortsatt like blank. Så fant jeg heldigvis en video som viste den gode måten å gjøre det på, som var slik jeg hadde gjort det før. Holder på med 2r 2vr vrangbord. Skal enten stoppe etter ~10 omganger eller så kanskje jeg lager hele lua slik.

Men neste lue, da prøver jeg pixie altså!

Flinkis! Jeg er nær ved å drepe mønsteret til putty-jakka. Ser veldig ok lett ut, men økninger fra vrangen direkte etter en vrang stripe i rettstrikk, er vanskelig å få fint... tar med friheter og forskyver økningen til en annen omgang... [emoji56]

Ikke strikket siden tirsdag eller noe.. Blitt helt surr i hodet av denne boligjakten

Back
Topp